Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van Luminar 4 naar Luminar AI

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Van Luminar 4 naar Luminar AI

Bart, iedereen moet voor zichzelf uitmaken of Luminar AI nuttig is voor hem of niet, ikj vond het nuttig en heb het dus aangeschaft.

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Bart, iedereen moet voor zichzelf uitmaken of Luminar AI nuttig is voor hem of niet, ik vond het nuttig en heb het dus aangeschaft.
      Als je daar genoeg gebruik van maakt, dan zal Luminar AI zeker geen slechte keuze zijn.
      En er zitten ook handige "bewerkingsmodules" in voor de portret/modelfotografen, meer dan in Luminar 4.

Maar ik bewerk er per jaar niet genoeg foto's mee om er een jaarlijks abonnement voor over te hebben (daarom gebruik ik ook nog altijd Elements 15 in plaats van een Photoshop abonnement dat geld blijft kosten).
      Dat ik met een aangekochte versie geen nieuwe "truukjes" krijg, dat is geen probleem, zolang ik de functies kan blijven gebruiken waarvoor ik oorspronkelijk heb betaald, dan ben ik al tevreden.
      Met Elements krijg je ook alleen nieuwe "truukjes" bij een volgende versie, dat ben ik dus al wel gewoon.
      Last edited by Black B@ndit; 26 september 2020, 15:27.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Jaarlijks abonnement?

Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Jaarlijks abonnement?
          Ik dacht dat Luminar AI een programma was waarvoor je jaarlijks moest betalen, maar ik ben dat nu toch beter gaan bekijken op de website van Luminar, en het is Luminar X dat 59 euro per jaar kost.
          Mijn fout dus, blijkbaar betaal je voor Luminar AI toch maar één keer, en dat maakt het dan wel interessanter.

Dat komt waarschijnlijk door al die mailtjes die Luminar de laatste tijd stuurt, ik zal ze niet allemaal goed gelezen hebben.
          Ik had daar ergens iets gelezen over een kostprijs per jaar, maar dat gaat dus over Luminar X, en niet over Luminar AI.
          BD0338BE

Comment

Ze sturen inderdaad veel te veel emails en dan maak je je lid van de groep en die sturen de mails in dubbel.
            Bart, de lucht in AI maakt ook de reflex op het water als die er is, dat doet de 4 niet.
            Ik weet niet of je erop gelet hebt, maar de AI heeft duidelijk veel meer mogelijkheden om zelf nog creatief bezig te zijn.

Comment

En zeggen dat er zoveel gratis is op het net, en goede prgr ook nog betaal je niet blauw maar zoek is ff

Comment

Iets gelijkaardigs aan Luminar AI gratis?
                Waar dan wel?

Comment

Ik heb dan ook maar op de valreep ingetekend voor de AI-versie aan de promo voorwaarden. Ik ben benieuwd wat het zal geven.

Comment

Ik heb ondertussen toch ook nog ingetekend voor de AI-versie, ik heb dit jaar nog niet veel uitgegeven aan fotografie, dus kon dat er nog wel vanaf.
                    BD0338BE

Comment

ook hier twijfels om de nieuwe versie aan te schaffen. Nog volop bezig met leren in de Luminar 4.3 versie.....En teveel wil ik ook niet bewerken, het moet een beetje realistisch blijven.
                      Sony RX10 Mark IV
                      nog een fijne dag verder!
                      Guido

Comment

Sinds enkele dagen is Luminar AI te gebruiken.

Het is blijkbaar niet meer mogelijk om Luminar Ai te begruiken als plugin in Lightroom 6 stel ik vast.

Als je het zo bekijkt, met zo'n programma en de vele mogelijkheden kan je foto's helemaal manipuleren.
                        Met een gewone basis foto kan je alle kanten op.

Wat vroeger reeds massaal gedaan werd met achtergronden te vervangen bij beestjes-fotografie kan je nu
                        ook doen bij landschappen enz.

Ik hou het liever bij het maken van de foto zoals ik wens in het veld zonder al te veel sleutelwerk achteraf.

groetjes,

Dirk

Comment

Ik ga niet weten wat te doen in mijn verlof - eerst Luminar AI - en nu ook nog de nieuwe C1 versie 21.

Zelf ben ik ook geen fan van gesleutel aan foto's maar nu met corona - kan dat wel heel handig zijn met de kerst. Het moet hard-verwarmend zijn.
                          Je kan de kerstboom vb. in een helse sfeer laten braden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotosdirk Bekijk bericht
                            Wat vroeger reeds massaal gedaan werd met achtergronden te vervangen bij beestjes-fotografie kan je nu
                            ook doen bij landschappen enz.

Ik hou het liever bij het maken van de foto zoals ik wens in het veld zonder al te veel sleutelwerk achteraf.

groetjes,

Dirk
                            tzelfde hier, achtergrond vervangen zie ik niet zitten, alhoewel is er één soort van fotografie waarbij ik het wel doe Dirk, da's bij mijn astrowerk, kan ook niet anders

Maar kun je mij eens een dierenopname laten zien waarbij de achtergrond vervangen is Dirk, ik zie het eigenlijk meer bij landschapsfotografie waarbij er een nieuwe lucht is ingeplakt ?

grts
                            Sieg
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
                              ...kan dat wel heel handig zijn met de kerst. Het moet hard-verwarmend zijn.
                              Je kan de kerstboom vb. in een helse sfeer laten braden.
                              leuke zinspeling, goed gezien

grts
                              Sieg
                              Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Awel achtergronden veranderen waarom niet?
                                Stel je gaat op verlof en je schiet natuurlijk genoeg foto's, anders verzamel je beter bierviltjes.
                                Je komt op een gegeven moment op een wondermooie plaats en helaas 1000 X helaas een grauwe grijze lucht, daar gaan je foto's.
                                Gelukkig is de lucht vervangen tegenwoordig een fluitje van een cent en je hebt een mooie foto, net als deze dat je in de folders zag.
                                En jullie zouden dat niet doen, jullie zouden daar geen realistische achtergrond aan plakken?
                                Ik verdomme wel want dan "red" ik mijn foto.
                                En wat is daarmee om een foto te bewerken?
                                Denken jullie soms dat die mooie foto's van "professionelen" niet bewerkt zijn soms? Dan geloof je ook nog in Sint Nikolaas.

Comment

Working...
                                X