Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opstart fotoshop

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Opstart fotoshop

Nik deinstalleren, en opnieuw proberen om PS te openen. Nik komt in principe in een dmg (voor Mac) en naast de installer zit ook een deinstaller.
    Dank u wel voor je moeite en geduld Les en Alex....maar De nik software is nog de gratis editie van google....ben bang als ik die desintstalleer dat ik hem ik defenitief gratis
    kwijt ben....begrijp ook niet zo goed wat je bedoeld met die dmg voor Mac....sorry software een ver van mijn bed show maar tracht me te behelpen thx voor jullie begrip...

Groetjes
    Freddy
    https://fredor2.wixsite.com/portfolio-freddy-1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk bericht
      Dank u wel voor je moeite en geduld Les en Alex....maar De nik software is nog de gratis editie van google....ben bang als ik die desintstalleer dat ik hem ik defenitief gratis
      kwijt ben....begrijp ook niet zo goed wat je bedoeld met die dmg voor Mac....sorry software een ver van mijn bed show maar tracht me te behelpen thx voor jullie begrip...

Groetjes
      Freddy
      D'er is inderdaad een serieuze kans dat je Google Nik niet meer meekan met de nieuwste Adobe CC.
      Maar het lijkt er dus op dat je de dmg (dat is gewoon het bestand dat een naam draagt als NikCollectionxyz.dmg) niet meer hebt.
      Volgens mij, tenzij iemand anders me hier tegenspreekt (en dat mag gerust!), zal jouw nieuw Photoshop niet meer kunnen gebruikt worden zolang als Nik (dat bij het opstarten van Photoshop via een aktie geactiveerd wordt) actief blijft.
      Wat ik, als geroutineerde Macker in een dergelijk geval doe,
      • is een clone maken van je hele harde schijf (en dat doe je met een welbepaald programma op een externe harde schijf),
      • Nik verwijderen van de interne schijf zoals ik hier aanbeveel (dus met de uninstaller, en als je die niet meer hebt, door alle onderdelen van Nik op te sporen en te verwijderen),
      • PS opnieuw opstarten van de interne harde schijf.
      Is het nog steeds niet mogelijk om Photoshop te starten, dan heb ik ongelijk, en kun je de clone terugzetten.
      Maar als PS wel opstart, is het -volgens mij- aangetoond dat Nik in de pad zit, en zul je ofwel moeten upgraden, en dat is naar een betaalde versie van DxO; ofwel zonder Nik je Mac-leven verder zetten...
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Na& die smerige "Update" van Microsoft heb ik het meeste weer zo in orde gekregen met uitzondering van mijn Adobe CS6 en daar was ook de gratis versie van NIK o.a. op geïnstalleerd.
        Dus ik die twee CD's van CS6 en Acrobat X Pro erin en dan wilde ik mijn plug-ins er weer opzetten maar NIK versie gratis weigerde halsstarrig te installeren, waarvoor mijn grootste dank aan Microsoft
        Heb dus die nieuwe versie van DXO erop moeten zetten.
        Ik vrees dus dat dit op een Mac hetzelfde zou kunnen zijn, want enige tijd geleden was DXO op sterven na helemaal dood.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Dank u mensen voor al de hulp ...maar dan is het voor mij duidelijk ...ik werk gewoon zo verder en stop telkens bij het opstarten van ps de eerste opdracht en kan ik gewoon verder
          werken met mijn gratis nik collection....hartelijk dank voor het meedenken...
          https://fredor2.wixsite.com/portfolio-freddy-1

Comment

Working...
          X