Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem met afdrukken van foto's.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Probleem met afdrukken van foto's.

    Met mijn Iphone 8 worden de foto's via de icloud op mijn windows pc gezet, kleurprofiel is sRGB
    Geen problemen met andere kleuren, kleuren zijn hetzelfde op iphone, ipad, Windows apps, PS en print
    Dus alles gewoon

    grts
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #32
      Re: Probleem met afdrukken van foto's.

      Ik probeer nog altijd te begrijpen hoe het in mekaar zit, en ben een beetje teleurgesteld in TS's gebrek aan intellectuele belangstelling ).

      TS suggereert dat zijn Iphone in AdobeRGB staat. Het kan zijn dat er op deze manier geen profiel wordt meegegeven (kan dit niet uitproberen bij gebrek aan Iphone).
      Dit zou ook ergens verloren kunnen gegaan zijn bij het downloaden (Whatsapp ?).
      Wanneer Photoshop in een standaard kleurruimte staat (zoals ProPhotoRGB, wat TS uitgeprobeerd heeft) zal bij import een conversie worden gedaan.
      Beelden zonder profiel worden als sRGB beschouwd, waardoor de kleuren te flets zullen worden afgebeeld.

      (misschien simpel uitgelegd: stel dat een bepaald punt een kleurwaarde 50 heeft in AdobeRGB en 70 in sRGB - het bevindt zich namelijk dichter bij de grens van de kleurruimte - zal het wanneer als sRGB beschouwd met een 50/70 zwakkere kleur worden vertoond).

      Wanneer PS in de kleurruimte van het monitorprofiel staat kent het geen referentie waardoor het geen conversie kan doen.
      Vermoedelijk staat de monitor in AdobeRGB waardoor dit profiel dicht aanleunt bij de officiële kleurruimte - alhoewel niet als dusdanig bekend - zodat de foto's er redelijk goed zullen uitzien.

      Proef op de som zou zijn om PS in AdobeRGB te zetten, waarin de kleuren eveneens flets zouden moeten zijn.
      Zelfs in sRGB zou dat zo moeten.

      Ik kan er totaal naast zijn maar ben toch benieuwd.
      Last edited by palombian; 16 februari 2020, 14:06.

      Comment


      • #33
        Re: Probleem met afdrukken van foto's.

        Zoals hierboven reeds gesteld,heb ik al in de afgelopen 3-4 weken alles en nog wat gelezen.Er is geen enkele rechte lijn in te trekken.
        Er zijn vier evangelies,maar niet allemaal dezelfde.
        Dat blijkt hier ook het geval.Iedereen heeft iets te zeggen,maar blijkbaar is niet alles exact.
        Dus blijft het trial and error.
        Maar waar blijkbaar niemand een antwoord kan op geven is,dat mijn eigen foto's of ze nu op de ene body in Srgb staan,en op de andere body op RGB,toch goed afgedrukt worden,en de foto's afkomstig van I-phone of iets anders,weet ik veel,die gedownload zijn van googe lphoto's en daar op geraakt zijn via what'sapp,bij mij foute afdrukken geven.
        Ik wil wel weten waarom dit zo is.
        Maar mijn intellectuele ambities gaan niet zover,dat met instellingen die momenteel goed werken,nog vier weken drukinkt en papier er door ga jagen,om te weten waar het nu juist zit.Of nooit.
        Ik heb hier ook een Lightroom ,die ik nooit gebruik.Moet ik hem eraf gooien,omdat er misschien een duistere interactie zit met PS??Misschien werkt het dan wel??Moet in mijn Kaspersky eruit zwieren??
        Op een bepaald ogenblik zijn alle logische zaken uitgeput,en als iets werkt,dan is het voor mij OK.Ook al versta ik niet waarom.
        NB:PS in RGB met mijn eigen bestanden,geen fletse kleuren.Met die downloads wel.
        Ik heb hier een note-block liggen,waarop vier of vijf pagina's combinatie van instellingen genoteerd staan.Moeite genoeg gedaan alvorens hier de vraag te stellen.
        Toch allen bedankt voor het nadenken.
        Last edited by demuro; 16 februari 2020, 15:49.

        Comment


        • #34
          Re: Probleem met afdrukken van foto's.

          De verklaring die ik opper is dat PS niet weet wat te doen met de foto's van de I-phone.
          Het moet dan toch misschien ergens in de download via Google en Whatsapp zitten.
          Als je nu je telefoon eens direct in de USB van je PC steekt en via de verkenner de foto's binnenhaalt en naar het embedded profile kijkt ?


          Ik geloof niet in duistere interacties .
          Last edited by palombian; 16 februari 2020, 16:53.

          Comment


          • #35
            Re: Probleem met afdrukken van foto's.

            Probleem is dat ik de originele foto's niet heb,want die zijn niet door mij genomen.
            Ik krijg ze doorgestuurd.
            CEWE heeft blijkbaar geen probleem om die zelfde bestanden af te drukken.Maar zij vragen wel liefst sRGB te sturen.
            PS in sRGB ingesteld,vraagt om om te zetten naar werkruimte.Ingesloten bestand:boven in het venstertje:RGB
            PS ingesteld op RGB,geeft bij openen dit bericht niet.
            Dus ik veronderstel dat dit RGB is.
            Helemaal niet logisch,daar verondersteld wordt dat al die zaken in sRGB werken.
            Maar zal eens proberen met mijn eigen telefoon,en rechtstreeks op pc te importeren.
            Maar eigenlijk neem ik eigenlijk nooit foto's met mijn smartphone.
            Als test ga ik dit eens doen.En dan nadien eens uit Googles foto's downlaoden.

            Comment


            • #36
              Re: Probleem met afdrukken van foto's.

              CEWE heeft blijkbaar geen probleem om die zelfde bestanden af te drukken.Maar zij vragen wel liefst sRGB te sturen.
              PS in sRGB ingesteld,vraagt om om te zetten naar werkruimte.Ingesloten bestand:boven in het venstertje:RGB
              PS ingesteld op RGB,geeft bij openen dit bericht niet
              Dan lijkt het me duidelijk dat die foto's die je van de iphone hebt toegestuurd gekregen in Adobe RGB staan op één of andere manier

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #37
                Re: Probleem met afdrukken van foto's.

                Het is misschien een oude zagevent, maar TS zou toch eens een paar van zijn video's moeten bekijken, onder andere deze :

                https://www.youtube.com/watch?v=xe3fql3ja-Y

                Comment


                • #38
                  Re: Probleem met afdrukken van foto's.

                  Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                  Het is misschien een oude zagevent, maar TS zou toch eens een paar van zijn video's moeten bekijken, onder andere deze :

                  https://www.youtube.com/watch?v=xe3fql3ja-Y
                  Iedere zondag avond ( buiten de super bowl- 3febr. ) live via FB.en YT.
                  https://ggpics.be/

                  Comment


                  • #39
                    Re: Probleem met afdrukken van foto's.

                    Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                    Het is misschien een oude zagevent, maar TS zou toch eens een paar van zijn video's moeten bekijken, onder andere deze :

                    https://www.youtube.com/watch?v=xe3fql3ja-Y

                    Dacht eerst dat ik de oude zagevent was,maar blijkbaar niet.
                    Heb het al eens vlug bekeken,en ga dat morgen eens rustig doen.
                    Maar op het eerste zicht, wordt ik er niet wijzer van.
                    Thanks

                    Comment

                    Working...
                    X