Ik heb net een Nikon D750 gekocht en stel vast dat de RAW foto's niet kunnen geopend worden in Cameraraw versie 6.7 (dit is de laatste versie die beschikbaar is in CS5)
Dit is een zware domper op de vreugde!!!
Ben nu een aantal workarrounds aan het zoeken.
* Upgraden van CS5 naar CS6 zou een oplossing zijn maar blijkbaar kan dat niet meer.
* Alle bestanden omzetten met adobe DNG converter naar DNG, maar die zijn dan niet meer te bekijken met ViewNXi (ik werk met de combinatie :ViewNXi- Photoshop CS6)
* Omzetten naar Tiff met ViewNXi , nadien in Adobe Cameraraw openen?
Mijn D800 kan rechtstreeks Tiff afleveren ipv RAW maar de D750 niet , dus moet ik de foto's eerst omzetten.
Ik vraag mij af wat de beste Q resultaten geeft DNG of Tiff ?
* Omzetten naar DNG met ViewNXi kan blijkbaar ook niet, wel jammer. Ook een link (openen met..) vanuit ViewNxi naar de Adobe DNG converter lukt niet
Iemand enige suggestie hoe het problem op te lossen?
Ik heb destijds CS5 (duur) gekocht en ben niet van plan om maandelijks voor CC te betalen.
Dit is een zware domper op de vreugde!!!
Ben nu een aantal workarrounds aan het zoeken.
* Upgraden van CS5 naar CS6 zou een oplossing zijn maar blijkbaar kan dat niet meer.
* Alle bestanden omzetten met adobe DNG converter naar DNG, maar die zijn dan niet meer te bekijken met ViewNXi (ik werk met de combinatie :ViewNXi- Photoshop CS6)
* Omzetten naar Tiff met ViewNXi , nadien in Adobe Cameraraw openen?
Mijn D800 kan rechtstreeks Tiff afleveren ipv RAW maar de D750 niet , dus moet ik de foto's eerst omzetten.
Ik vraag mij af wat de beste Q resultaten geeft DNG of Tiff ?
* Omzetten naar DNG met ViewNXi kan blijkbaar ook niet, wel jammer. Ook een link (openen met..) vanuit ViewNxi naar de Adobe DNG converter lukt niet
Iemand enige suggestie hoe het problem op te lossen?
Ik heb destijds CS5 (duur) gekocht en ben niet van plan om maandelijks voor CC te betalen.
Comment