Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Print 900 x 1500 cm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Print 900 x 1500 cm

Photomergen met 150 foto's lukte bij mij op paar uur

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Comment

PC-lens kan ook al wonderen doen (tilt en shift waar je alleen de shift functie gebruikt)
      het beste is dat je haaks in het midden tegenover de gevel kan gaan staan.
      soms moeilijk , maar met een stabiele hoogtewerker niet onmogelijk.
      dan kan je beneden beginnen en eerst naar links shiften , dan naar rechts.
      hoogtewerker omhoog, en weer herhalen ..
      en zo tot je boven bent.

daarna stitchen of mergen.
      grts Peter
      BD1754BE / Body & glass

Comment

Mijn inziens moet je hier echt de afdrukcentrale contacteren en vragen wat een gebruikelijke DPI is bij dergelijk formaat en medium.
        Wees maar zeker dat dat geen 300 DPI zal zijn Is nergens voor nodig ook trouwens.

Voor gewoon prints voldoet mijn inziens 75DPI al mits goed afgedrukt.
        Een afiche in een bushokje bv zal naar mijn vermoeden een DPI hebben van 20 of zo.
        Voor je gevel zou het mij niet verwonderen dat ze werken met 5DPI of zelfs nog minder.

Zoals eerder al aangegeven is dit een werk dat je op ruime afstand gaat bekijken.
        Eens je de DPI weet kan je ook omrekenen wat je nodig hebt.

Comment

Bij Triakon in Mortsel printen ze dergelijke zaken. Eens bellen en dan weet je het...
          mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

Comment

Heb even gemailed naar Triakon.
            Zal even afwachten en anders bel ik inderdaad eens.
            Bedankt!

Comment

Eén van de modules van OnOne Perfect Photo Suite (7-8-9) was Perfect Resize. Versie 9.5 is los verkrijgbaar: http://www.on1.com/apps/resize9/
              In ON1 Photo 10 (merk de naamsverandering) is Resize verdwenen uit de suite, maar nog steeds perfect toepasbaar in de Export module. Maar op vraag van vele gebruikers wordt Perfect Resize er opnieuw bijgevoegd in de volgende update. Huidige officiële versie is 10.0.2 (waar de module nog steeds ontbreekt). Versie 10.1 draait in public beta, en bevat opnieuw Perfect Resize als aparte module.

Misschien is zoiets ook een optie?
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Heb net antwoord gekregen dat ze voor zo'n muurposters van die grootte printen met 60dpi.

Comment

Nu nog oppassen voor de klassieke verwarring tussen DPI en PPI?
                  "Just do it !"

http://jr52.be/index.html

Comment

60 x 590" (=15m) = 35400p

3/2 verhouding = 23600p

= ca. 800MP

als ze 60ppi bedoelen.
                    (d700 of d800 maakt dan niet zoveel uit.)
                    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

En heb je dan niet gevraagd of een beeld van een D700 12.1 megapixel kan volstaan? of dat je effectief meerdere foto's moet gaan combineren. Mij lijken de foto's die op bussen staan in een lagere DPI geprint en vele daarvan zijn zeker geen merge van meerdere foto's en die stonden er voor de D800 ook al op.

Comment

Ik heb inderdaad ook gevraagd of een foto van een D700 12 megapixel voldoende is...
                        'wat een oplossing kan zijn is om meerdere foto's van de gevel te nemen en deze te mergen in photoshop'

Ik heb wel net vernomen van iemand dat ik eventueel haar D750 24,3 megapixel mag gebruiken voor de opdracht.
                        Misschien doe ik dat wel en probeer ik de gevel in meerder foto's te fotograferen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AlisonBQ Bekijk bericht
                          Heb net antwoord gekregen dat ze voor zo'n muurposters van die grootte printen met 60dpi.
                          Dat zal dan wel kloppen, maar dat is wat zij naar de printer sturen.
                          De vraag is dan welke minimale kwaliteit je foto moet hebben, want een foto met 6ppi op dat formaat kan je ook probleemloos softwarematig upsamplen naar 60ppi. (Kwaliteit daarvan is een andere kwestie, maar naar mijn bescheiden mening ziet 60ppi er vanop een halve meter afstand al zeer aanvaardbaar uit...)
                          Pieter
                          --
                          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Uiteraard kan het geen kwaad om je wat te verdiepen in de technische randvoorwaarden, maar voordat je daadwerkelijk de opdracht aanneemt lijkt het me nog belangrijker om samen met de opdrachtgever duidelijk te hebben wie de afdrukcentrale kiest: ben jij dat of de opdrachtgever. Vervolgens kun je contact hebben met de gekozen centrale en de door hun gehanteerde voorwaarden met betrekking tot het aan te leveren bestand. Is het zeker dat de opdrachtgever het budget beschikbaar heeft voor zo'n megaposter? Zo ja, dan is het geen punt maar het zal de eerste keer niet zijn dat een potentiële opdrachtgever witjes wegtrekt als de kosten in beeld komen. Misschien is het handig om een globaal idee van de prijs van de megaposter (9 x15 m2 is echt groot zodat de kosten vele duizenden Euro's bedragen) te verkrijgen? Heb je verder al een idee wat je voor de klus gaat vragen?

Comment

Opdrachtgever is eigenaar van het pand en van een hotel.
                              Ze hadden eerst gevraagd aan een kennis van mij om de opdracht uit te voeren, maar hij is op vakantie en heeft geen tijd.
                              Hij werkt trouwens met een D3000 (waarmee ik ooit gestart ben :-/). Zet de D3000 tegenover een D700 = wereld van verschil. Dus vraag me af hoe ze het klaargespeeld zouden hebben met die D3000
                              Dus nee, ik denk niet dat ze weten waarmee ze bezig zijn. Die kennis had mijn nummer gegeven.
                              Ik heb niet veel ervaring op vlak van grote prints. Dus vind het ergens onverstandig van hen om zomaar iemand random op te bellen.
                              Ik heb hen ook duidelijk gezegd dat ik er weinig ervaring mee heb, maar dat ik het wel wil proberen.
                              Ik heb gevraagd naar informatie ivm afdrukcentrale maar krijg hier geen antwoord op.
                              Het enige wat ze melden: een zo hoog mogelijke resolutie is hoogstnoodzakelijk!
                              Sja... zo ver was ik ook al.

Edit:

Ik heb hen net eens opgebeld om effectief te vragen naar de afdrukcentrale.
                              Ze hebben nog geen idee waar ze het gaan laten afprinten.
                              Volgens hen maakt het niet uit waar ze het laten printen... Met de uitvergroting weet ik genoeg.
                              Right, heb hen proberen uitleggen dat het wel van belang is maar het dringt precies niet tot hen door.
                              Last edited by AlisonBQ; 5 januari 2016, 15:56.

Comment

Working...
                              X