Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
wel eerlijk , mij zegd dit wel iets
is zeker niet slecht te noemen
vooral omdat zelfs de kleine haartjes er mooi gekeurs opstaan
mischien een kleine uitleg hoe je dit hebt gedaan
Prachtige bewerking.
Vind ik persoonlijk zeer mooi.
Ik heb dat ook al geprobeerd maar de wilde haren krijg ik niet in kleur.
Hoe heb je dit gedaan???
Groetjes Leyton.
Iets vragen wat je niet weet, is je even schamen. Iets niet vragen, zodat je het antwoord nooit weet, is je voor altijd schamen.
De domste mensen zijn de mensen die denken dat ze alles weten.
Het bekomen van dit effect is eigenlijk vrij eenvoudig en heb ik ook op het forum hier geleerd.
Wat je doet is de laag dupliceren, dan deze kopie desatureren, dan dan met het gom-tool de bovenste (z/w)-laag weggommen waar je terug kleur wil ...
Om de fijne haartjes ook in kleur te hebben moet je zodanig inzoomen en je gom zo fijn instellen dat je praktisch per pixel de laag gaat weggommen... Veel geduld voor nodig, maar het is wel de moeite waard vind ik ...
Ik heb daarna op de desaturated layer ook nog wat effecten toegepast om wat meer te blurren, hieronder vind je zelfs een heel extreme bewerking van die grijze laag ...
Every picture is just a click away
Newbie on Nikon D70 & Nikkor AF-S DX 18-70 - TAMRON 28-300 IF MACRO 1:3,5-6,3
Comment