Wie weet of het volgende bestaat:
Instelbare lijst om op foto te leggen om precies te zien wat je weg knipt.
Ik kom nog al eens tegen; dat ik een klein gedeelte van een foto wil hebben om ergens in een niet standaard lijstje te zetten.
Het zou handig zijn om dan een instelbare lijst, rand of kader te zien, welke je vooraf al instelt op de maat die je wilt hebben.
Je kan dan gewon over de foto schuiven (op de computer) wat er binnen valt.
Daarna kun je dan afdrukken in de juiste maat.
Al die ingewikkelde fotobewerking programma’s heb ik wel, maar gebruik ze niet, teveel mogelijkheden.
Tegen die tijd dat ik het door heb, ben ik het een volgende keer weer vergeten.
Is daar nu niet iets eenvoudig voor, iets wat transparant blijft als je er overheen schuift.
Nu doe ik het bijsnijden steeds op de gok en dat is waardeloos omdat het steeds net iets anders uitvalt dan bedoeld.
Deel foto selecteren en dat moet je dan weer op de gewenste maat zien te krijgen.
Als de foto verhouding dan niet klopt wordt het toch weer anders.
Vandaar de vraag, met een instelbaar kader moet het eenvoudig te doen zijn.
Instelbare lijst om op foto te leggen om precies te zien wat je weg knipt.
Ik kom nog al eens tegen; dat ik een klein gedeelte van een foto wil hebben om ergens in een niet standaard lijstje te zetten.
Het zou handig zijn om dan een instelbare lijst, rand of kader te zien, welke je vooraf al instelt op de maat die je wilt hebben.
Je kan dan gewon over de foto schuiven (op de computer) wat er binnen valt.
Daarna kun je dan afdrukken in de juiste maat.
Al die ingewikkelde fotobewerking programma’s heb ik wel, maar gebruik ze niet, teveel mogelijkheden.
Tegen die tijd dat ik het door heb, ben ik het een volgende keer weer vergeten.
Is daar nu niet iets eenvoudig voor, iets wat transparant blijft als je er overheen schuift.
Nu doe ik het bijsnijden steeds op de gok en dat is waardeloos omdat het steeds net iets anders uitvalt dan bedoeld.
Deel foto selecteren en dat moet je dan weer op de gewenste maat zien te krijgen.
Als de foto verhouding dan niet klopt wordt het toch weer anders.
Vandaar de vraag, met een instelbaar kader moet het eenvoudig te doen zijn.
Comment