Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PhotoShop CS6: verkoopspolitiek Adobe

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: PhotoShop CS6: verkoopspolitiek Adobe

    zelf ga ik ook niet mee in het illegale avontuur , temeer omdat ik ook geen behoefte heb om steeds de nieuwste software te hebben, trouwens ik zou toekomen met elements voor hetgeen ik doe, meer heb ik eigenlijk niet echt nodig.....
    maar zoals gezegd, mocht men de prijzen een beetje normaal houden zouden al die trukken niet nodig zijn, meer verkopen met wat minder winst denk ook dat het netto meer zou opbrengen, adobe denkt daar anders over blijkbaar .....
    trouwens zo vernieuwend zijn ze ook niet daar bij adobe, bekijk de versies van de laatste jaren, wat kan je met de nieuwste versie meer wat niet mogelijk is in eerdere versies....? Blijkbaar wil steeds iedereen de allernieuwste versie , waarom is mij een raadsel....
    http://www.jvs-photography.be/

    Comment


    • #17
      Re: PhotoShop CS6: verkoopspolitiek Adobe

      Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
      ....Blijkbaar wil steeds iedereen de allernieuwste versie , waarom is mij een raadsel....
      Dikwijls omdat enkel de recentste versie van Adobe's software de RAW-bestanden van je nieuwe camera kan inlezen.
      Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

      Comment


      • #18
        Re: PhotoShop CS6: verkoopspolitiek Adobe

        Ik wou ook overstappen naar de creative cloud voor fotograven. omdat mijn CS6 een studentenversie is, kom ik hiervoor niet in aanmerking. Gisteren met hen gechat, maar niks aan te doen, ze stelde andere formules voor, het goedkoopste was 39 €. dat vind ik dan toch teveel.

        Comment


        • #19
          Re: PhotoShop CS6: verkoopspolitiek Adobe

          Oorspronkelijk geplaatst door Herman17 Bekijk bericht
          Ik wou ook overstappen naar de creative cloud voor fotograven. omdat mijn CS6 een studentenversie is, kom ik hiervoor niet in aanmerking. Gisteren met hen gechat, maar niks aan te doen, ze stelde andere formules voor, het goedkoopste was 39 €. dat vind ik dan toch teveel.
          En dit dan 19.99 voor de hele creative cloud!! Of ben je geen student ?

          Comment


          • #20
            Re: PhotoShop CS6: verkoopspolitiek Adobe

            Oorspronkelijk geplaatst door beeldmaker Bekijk bericht
            En dit dan 19.99 voor de hele creative cloud!! Of ben je geen student ?
            niet meer, dit jaar volg ik geen lessen meer.

            Comment


            • #21
              Re: PhotoShop CS6: verkoopspolitiek Adobe

              Oorspronkelijk geplaatst door Herman17 Bekijk bericht
              Ik wou ook overstappen naar de creative cloud voor fotograven. omdat mijn CS6 een studentenversie is, kom ik hiervoor niet in aanmerking. Gisteren met hen gechat, maar niks aan te doen, ze stelde andere formules voor, het goedkoopste was 39 €. dat vind ik dan toch teveel.
              Ik had hetzelfde probleem.
              Ik heb contact genomen met de support (zie volgende link http://www.adobe.com/company/contact.html en heb zonder probleem de "fotografen" licentie gekregen.
              Eentalig engels maar erg vriendelijk.

              Comment


              • #22
                Re: PhotoShop CS6: verkoopspolitiek Adobe

                Oorspronkelijk geplaatst door ISO200 Bekijk bericht
                Ik had hetzelfde probleem.
                Ik heb contact genomen met de support (zie volgende link http://www.adobe.com/company/contact.html en heb zonder probleem de "fotografen" licentie gekregen.
                Eentalig engels maar erg vriendelijk.
                Welk nummer heb je dan gebeld, zie verschillende staan, ik heb reeds gechat, maar afgewezen.

                Comment


                • #23
                  Re: PhotoShop CS6: verkoopspolitiek Adobe

                  Oorspronkelijk geplaatst door Herman17 Bekijk bericht
                  Welk nummer heb je dan gebeld, zie verschillende staan, ik heb reeds gechat, maar afgewezen.
                  als ik me niet vergis het eerste; 800-585-0774
                  Het is ondertussen reeds 2 maanden geleden en zoals ik reeds gemeld had heb ik ook flink moeten zoeken.
                  Ik kreeg een engelstalige dame aan de lijn die bevestigde dat met een studentenversie een intekening online niet mogelijk was, maar er verder geen probleem was. Ze heeft me dan mijn creditcardgegevens opgevraagd en alles telefonisch in orde gebracht.
                  Ik begrijp niet dat Adobe hier zo moeilijk over doet. Dit is een uniek moment om een aantal mensen aan boord te trekken. Nu laten ze het grote aantal gebruikers met studentenversies gefrustreerd achter en zullen deze gebruikers bijna zeker op zoek gaan naar een gehackte versie.

                  Comment


                  • #24
                    Re: PhotoShop CS6: verkoopspolitiek Adobe

                    Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
                    Dikwijls omdat enkel de recentste versie van Adobe's software de RAW-bestanden van je nieuwe camera kan inlezen.
                    heu....en daar ga je dan je hele software pakket voor upgraden....? geloof er geen sikkepit van .....
                    volgens mij omdat vele van mening zijn, nieuw is beter......das de enige reden die ik kan bedenken....
                    http://www.jvs-photography.be/

                    Comment


                    • #25
                      Re: PhotoShop CS6: verkoopspolitiek Adobe

                      En toch is dat wat voor de meesten het verschil maakt. Met CS3 t.e.m. CS5 kun je zeker niet meer de RAW-bestanden van de recentste camera's rechtstreeks lezen. Met CS6 kan dat (voor zover ik weet) nog wel, maar er zal een moment komen dat je CC moet hebben.
                      Nu, er zijn nog andere manieren om je RAW te lezen hoor, en zolang Adobe zijn DNG-converter blijft updaten kan het daarmee, ofwel ga je naar de software die bij je camera wordt bijgeleverd.
                      Ik ben in ieder geval voor de naaste toekomst niet van plan om noch een nieuwe camera aan te schaffen, noch van CS6 naar CC over te stappen. Ik word niet graag als een melkkoe behandeld en verkies dus nog steeds software aan te kopen, niet te huren.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment


                      • #26
                        Re: PhotoShop CS6: verkoopspolitiek Adobe

                        Heb je zomaar je gegevens van kaart telefonisch doorgegeven, vind dat nogal gevaarlijk.
                        Oorspronkelijk geplaatst door ISO200 Bekijk bericht
                        als ik me niet vergis het eerste; 800-585-0774
                        Het is ondertussen reeds 2 maanden geleden en zoals ik reeds gemeld had heb ik ook flink moeten zoeken.
                        Ik kreeg een engelstalige dame aan de lijn die bevestigde dat met een studentenversie een intekening online niet mogelijk was, maar er verder geen probleem was. Ze heeft me dan mijn creditcardgegevens opgevraagd en alles telefonisch in orde gebracht.
                        Ik begrijp niet dat Adobe hier zo moeilijk over doet. Dit is een uniek moment om een aantal mensen aan boord te trekken. Nu laten ze het grote aantal gebruikers met studentenversies gefrustreerd achter en zullen deze gebruikers bijna zeker op zoek gaan naar een gehackte versie.

                        Comment


                        • #27
                          Re: PhotoShop CS6: verkoopspolitiek Adobe

                          Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                          heu....en daar ga je dan je hele software pakket voor upgraden....? geloof er geen sikkepit van .....
                          volgens mij omdat vele van mening zijn, nieuw is beter......das de enige reden die ik kan bedenken....
                          En toch is dat zo. Ik ben in dat geval. Ik werk met LR3 en ben daar tevreden mee. Ik kocht een nieuw toestel (Fuji X100s) en Adobe blijkt LR3 niet meer te upgraden om de RAW bestanden van dit toestel te lezen en bewerken. Ik ben hierdoor dus verplicht om: 1) mijn softwarepakket LR te upgraden en 2) bovendien nog een nieuwe computer te kopen omdat mijn oude het nieuwe softwarepakket niet meer aan kan.
                          Gevolg: ik lonk naar Aperture of iets anders. Nog niet beslist.
                          BD0252BE

                          Comment


                          • #28
                            Re: PhotoShop CS6: verkoopspolitiek Adobe

                            Op Facebook verscheen nu net dat je kan ingaan op een fotografie pakket voor 12,95 euro per maand zonder enige voorwaarde van vorige versies ofzo. Ik zal de link hier plaatsen. Wat ik niet terug vind is hoeveel ze gaan vragen na 1 jaar. Ik ga hier op ingaan waarschijnlijk vrijdag, hopelijk kan er iemand uitzoeken helpen uitzoeken hoeveel het na een jaar zal zijn ondertussen.
                            https://creative.adobe.com/plans/off...oom?sdid=KIHZM
                            Nikon d7100 & d3100 & Fujifilm x100 & Nikon P900
                            www.flickr.com/photos/stevensquid

                            Comment


                            • #29
                              Re: PhotoShop CS6: verkoopspolitiek Adobe

                              Oorspronkelijk geplaatst door stevensquid Bekijk bericht
                              Ik ga hier op ingaan waarschijnlijk vrijdag, hopelijk kan er iemand uitzoeken helpen uitzoeken hoeveel het na een jaar zal zijn ondertussen.
                              Volgens Terry White van Adobe is dat nog niet geweten. Er is geen garantie dat de prijs hetzelfde blijft maar ook niet dat deze spectaculair zou stijgen.
                              Persoonlijk zou ik 9.95€/maand nog wel aanvaarden maar 30% meer betalen puur omdat Adobe denk in Europa daarmee weg te raken, da's wel een afknapper.
                              Last edited by Laurens; 20 november 2013, 21:00.
                              Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                              Comment


                              • #30
                                Re: PhotoShop CS6: verkoopspolitiek Adobe

                                Is ook reden waarom ik niet toehap. In Usa is het 9,99 dollar wat in euro zelfs nog minder is. En dan toch 50 procent meer vragen in europa. Nope.
                                Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                                Comment

                                Working...
                                X