Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

communiefoto's - voorbeelden

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Heel mooi werk Stef, ik kreeg er bruikbare ideeën door die ik volgend jaar zeker zal kunnen gebruiken.
    Als ik iets wat minder vind dan is het de tekst bij de tweede foto. Niet de inhoud van de tekst maar het marmerachtige effect ervan, dit botst wat met de rots eronder, maar wie ben ik om te oordelen.
    Als ik een 'best of' moet kiezen dan ga ik voor de eerste.
    mvg
    de gustibus et coloribus non est disputandum
    Greetz, Artur Bex

Comment

kan je me echt niet uitleggen hoe je de 3de foto gemaakt hebt je zou me er een groot plezier meedoen! alvast bedankt

groetjes krissie

Comment

Kristien,

allez vooruit dan maar :

in het menu IMAGE--IMAGE SIZE zet je het fotoformaat naar de grootte die je gaat laten afdrukken , bv 10x15, en 150 dpi moet volstaan voor dat formaat (eerst dpi en dan pas formaat wijzigen). bevestig met OK.

voer een UNSHARP MASK uit om je foto weer op te scherpen....werk subtiel, maar toch genoeg om je foto scherper te maken...

de eerste twee stappen zijn van cruciaal belang om je eindresultaat behoorlijk te maken...anders kan je met gekartelde onscherpe resultaten zitten...

je merkt dat het formaat van de foto abnormaal lang is....dat heb ik bewust gedaan om een creatiever begin mee te maken...

dat doe je als volgt (alles in Photoshop welteverstaan) : kies in het menu IMAGE voor CANVAS SIZE en vergroot dat aan één zijde met bijvoorbeeld 3 cm....je kan de eenheden veranderen en je moet op die pijltjes klikken om de richting van je canvasuitbreiding te bepalen...

nu zit je dus met een witte boord aan je foto.... ik heb dan met de cloonstempel van die linkse tak een heuse boom gemaakt door steeds weer stukjes te kopieren tot ik aan de rand zat... ik hoefde niet eens erg nauwkeurig te zijn vermits ik wist dat daar de twee kleinere foto's gingen opgeplakt worden...

vervolgens kies en open je de eerste foto die in dan in de hoofdfoto moeten ingewerkt worden. sleep de foto met de pijtjestool in de hoofdfoto. Nu kies je voor EDIT--TRANSFORM--SCALE . dan komen er vierkante blokjes tevoorschijn rondom je foto en als je nu je SHIFT-toets ingedrukt houdt en tegelijkertijd aan die hoeken "trekt" kan je de grootte van die foto wijzigen, zonder de verhoudingen aan te tasten. bevestigen doe je door op die kleine foto te dubbelklikken.

sleep de kleine foto op de juiste plaats.

open je lagenpalet en je zal zien dat er automatisch een tweede laag werd gemaakt om die kleine foto op te zetten. dubbeklik op die laag , maar in het blauwe gedeelte en NIET op de tekst. Nu komt er een pop-up met de laageigenschappen. kies daar voor DROP SHADOW. niet alleen aanvinken maar als je die optie "blauw maakt" verschijnen rechts de eigenschappen van die dropshadow..je kan oa de richting, wijdte, druk enz ervan bepalen. bevestig met OK.

doe hetzelfde met je tweede kleine foto.

voeg je tekst toe. je kan op dezelfde manier effectjes aan je tekst toevoegen als aan je andere lagen...de mogelijkheden en combinaties zijn werkelijk fenomenaal...speel maar wat rond zou ik zeggen de tekstkleur heb ik heel bewust gezet in een kleur die reeds in de foto aanwezig is ... met je PIPET kan je ergens in de foto klikken om die kleur als hoofdkleur in te stellen.

als alles op z'n plaats staat LAGEN VLAKKEN en SAVEN

Voila....

't is niet voor beginners, maar echt supermoeilijk is't nu ook weer niet.... moest je in de knoei geraken ben ik bereid het nodige ps werk voor je te doen.... ik geef je dan wel de instructies hoe je mij die bestanden moet doormailen..

Stef

Comment

Prachtig werk Stef.
          Vind deze kaartjes supergeslaagd!

Tevens bedankt voor je zeer uitgebreide toelichting.
          Daar kan wat van opgestoken worden.

Thx!
          http://www.ruve.be

Comment

Bedankt voor de uitleg Stef, want ik was ook vragende partij!
            We kunnen eraan beginnen.
            Canon 10D, gLaasjes, lampjes,...
            LidNr. BD0211BE

Comment

bedankt !!!!het is me gelukt ook al ben ik geen crack .een super duidelijke uitleg!!!

groetjes krissie

Comment

proficiat, hiervoor zet ik m'n baseball-petje voor af
                een zeer geslaagde creatie die veel inspiratie geeft...

grEEtz
                Johan
                get the point....?
                good, let's shoot

Comment

Hallo Stef,

je schreef:

"in het menu IMAGE--IMAGE SIZE zet je het fotoformaat naar de grootte die je gaat laten afdrukken , bv 10x15, en 150 dpi moet volstaan voor dat formaat (eerst dpi en dan pas formaat wijzigen). bevestig met OK"

Kan je dat even toelichten, bedoel je, dat je dpi aanpast, dan opslaan en dan vervolgens het formaat wijzigen en terug opslaan.

Zo ja, wat is hier de reden voor.

alvast bedankt

Jean
                  35 mm is wat we zien, 50 mm wat we willen zien.

Comment

Praaaachtige kaartjes en btw.. ook goede fotografie.

Skitch
                    "Perfectie wordt niet bereikt wanneer er niets meer valt toe te voegen, maar wanneer er niets meer valt weg te halen.."
                    Antoine de Saint-Exupéry​​

Comment

Originally posted by Plimsol
                      Hallo Stef,

je schreef:

"in het menu IMAGE--IMAGE SIZE zet je het fotoformaat naar de grootte die je gaat laten afdrukken , bv 10x15, en 150 dpi moet volstaan voor dat formaat (eerst dpi en dan pas formaat wijzigen). bevestig met OK"

Kan je dat even toelichten, bedoel je, dat je dpi aanpast, dan opslaan en dan vervolgens het formaat wijzigen en terug opslaan.

Zo ja, wat is hier de reden voor.

alvast bedankt

Jean
                      wel Jean, zeker niet in twee stappen doen hoor...

je moet maar eens eerst je pixels aanpassen en dan (zonder het venster te sluiten dus) je dpi...je zal zien dat je pixelwaarde weer veranderd en da's niet de bedoeling....als je dus eerst je dpi's aanpast zal je pixelwaarde veranderen, en nadien verzet je ze naar jouw gewenste formaat...je dpi's veranderen daardoor niet weer...

kan je nog volgen ??

maw pixels/centimeters/inces aanpassen heeft geen invloed op je dpi, maar andersom wel...

Stef

Comment

bedankt ook iedereen voor de toffe reacties...t'is plezant te weten dat het "aanslaat"...

Stef

Comment

Knap werk man, echt heel erg mooi gedaan
                          Workshops, zie website http://www.fotomon.nl http://www.albumverkoop.nl

Comment

Bedankt voor de info Stef

Jean

35 mm is wat we zien, 50 mm wat we willen zien.

Comment

Working...
                            X