Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

jpg in Raw bewerken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• jpg in Raw bewerken

Beste,

Is het interessant om Jpg's in camera Raw te bewerken of beter onmiddellijk in Photoshop zelf? Ik merk op dat de exposure slider in Camera Raw al een andere reactie geeft dan de exposure tool in Photoshop zelf als je ze allebei op +1 zet bvb...

Dankjewel.

mvg,

Tommy
    Nikon D5300 + Nikon D3300 + Nikkor 50 mm 1.8G + AF-S DX NIKKOR 18–55mm f/3.5–5.6G VR II + AF-S DX NIKKOR 55-200mm f/3.5–5.6G VR II + Sigma DG 70-300 4.5-5.6 + SIGMA 105MM F/2.8 EX DG MACRO OS HSM Nikon + Nissin I40 + YN 560

Re: jpg in Raw bewerken

Waarom in jpg werken als je toch de foto's zou bewerken in camera raw!!!
    Wanneer je exposure naar +1 moet brengen met jpg's dan ben je verkeerd bezig denk ik(verlies van detail).
    Beter naar het histogram kijken van uw fototoestel en foto opnieuw maken wanneer je ziet dat de foto te weinig belicht is.

grts
    Franske
    Fuji + glas.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franske Bekijk bericht
      Waarom in jpg werken als je toch de foto's zou bewerken in camera raw!!!
      Wanneer je exposure naar +1 moet brengen met jpg's dan ben je verkeerd bezig denk ik(verlies van detail).
      Beter naar het histogram kijken van uw fototoestel en foto opnieuw maken wanneer je ziet dat de foto te weinig belicht is.

grts
      Omdat sommige mensen (familie, vrienden,...) met een compact toestelletje werken en deze dan doorgeven aan mij om eens te bekijken (corrigeren) . Ik begrijp je reactie uiteraard maar ja...
      Nikon D5300 + Nikon D3300 + Nikkor 50 mm 1.8G + AF-S DX NIKKOR 18–55mm f/3.5–5.6G VR II + AF-S DX NIKKOR 55-200mm f/3.5–5.6G VR II + Sigma DG 70-300 4.5-5.6 + SIGMA 105MM F/2.8 EX DG MACRO OS HSM Nikon + Nissin I40 + YN 560

Comment

ah zoooo.
        Leuk om een amateur fotograaf te zijn in de familie he
        Voor familie kan het nodige gedaan worden in camera raw.

grts
        Franske
        Fuji + glas.

Comment

Je kunt inderdaad nog wat corrigeren aan een jpg in ACR, maar je mogelijkheden zijn veel beperkter. Dat heb je intussen wel ondervonden.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Photoshop
            Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
            flickr

Comment

Working...
            X