Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dell, Vaio, Apple ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dell, Vaio, Apple ???

    Nu gaan jullie waarschijnlijk weer denken: "Jonge toch, het forum staat vol met die vragen en antwoorden daarop."
    True, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
    De laptop die ik momenteel heb is een klein beestje: Packard Bell, Intel Celeron, 2GB ram, windows 7, 15,4" scherm.
    Kheb hem een jaartje of 4 en batterij heeft nu zn geest gelaten.
    Eerst dachtk aan een nieuwe batterij maar kost even veel als de laptop nu.
    Dus kzou liever een nieuwe laptop hebben (sneller dan ookwel).
    Tis de bedoeling dat hij zeker geschikt is voor beeldbewerking (photoshop en dergelijke) en laptop is noodzakelijk voor shoots op verplaatsing.
    Ik bleef eerst plakken aan de website van Dell omdat die zo overzichtelijk was en ik er van overtuigt was dat deze fabrikant goede laptops maakt.
    Toen kreeg ik te horen dat Vaio op grafisch gebied behoorlijk hoog staat, dus waren het al 2 merken waar ik tussen twijfel, en dan spreek ik nog niet over de type's.
    Het liefst zou ik een Macbook hebben omdat apple zowat de top is op grafisch gebied maar ik heb schrik dat die dan weer voor problemen zorgt op gebied van compatiebiliteit.

    Ik heb een niet zoon groot budget, khad eerst €400 voor ogen maar al snel werd het duidelijk dat dit onhaalbaar is, dus dacht ik aan €700, apple gaat daar serieus boven maar omdat apple zo duurzaam is durf ik dat ook nog te overwegen.

    Bij Dell dacht ik aan een XPS van 15".
    Bij Vaio aas ik op de F-serie, met eventueel wat upgrades.
    En bij Apple hoopte ik op een promotie in een of anderre winkel voor een gewone Macbook.


    Wat denken jullie?
    Welke van deze 3 is het meest realistisch kwa prijs kwaliteit?
    Zijn er nog anderre merken waar jullie mij voor kunnen warm maken?

    Ik krijg er serieus horentjes van want het vliegt langs alle kanten langs je oren en uiteindelijk kan je niet kiezen.

    Mvg, Kjeld
    en alvast bedankt

  • #2
    Re: Dell, Vaio, Apple ???

    Ik heb zelf een MacBook en ben daar zeer tevreden over op alle vlakken. Zowel Photoshop (gimp) en qua snelheid en duurzaamheid. Hij kostte wel 1000 euro en dat is meer dan de vooropgestelde 700 euro.
    Qua compatibiliteit is Apple zeker wel de moeite, want je kan gewoon Office en dergelijke voor Mac kopen.
    Ook handig is iPhoto, een programma dat toelaat om heel gemakkelijk foto's te sorteren en te beheren. Als je echt graag een groot scherm wil moet je niet voor Apple gaan, want dan loopt de prijs hoger op dan 1000 euro. De mijne heeft 13,3" en daar ben ik persoonlijk tevreden mee.

    Natuurlijk is het wel mogelijk om voor 1000 euro een (minstens) even goede laptop te kopen voor dat bedrag. Bij Apple betaal je ook een beetje de naam, maar dat neem ik er graag bij omdat ik het design ook mooier vind en dergelijke
    Canon 400D / Lumix DMC-FZ38 / Canon EF 28-80mm / Canon EF 70-200 f4 L USM / MacBook 13"

    Comment


    • #3
      Re: Dell, Vaio, Apple ???

      Oorspronkelijk geplaatst door xJOMAx Bekijk bericht
      Ik heb zelf een MacBook en ben daar zeer tevreden over op alle vlakken. Zowel Photoshop (gimp) en qua snelheid en duurzaamheid. Hij kostte wel 1000 euro en dat is meer dan de vooropgestelde 700 euro.
      Qua compatibiliteit is Apple zeker wel de moeite, want je kan gewoon Office en dergelijke voor Mac kopen.
      Ook handig is iPhoto, een programma dat toelaat om heel gemakkelijk foto's te sorteren en te beheren. Als je echt graag een groot scherm wil moet je niet voor Apple gaan, want dan loopt de prijs hoger op dan 1000 euro. De mijne heeft 13,3" en daar ben ik persoonlijk tevreden mee.

      Natuurlijk is het wel mogelijk om voor 1000 euro een (minstens) even goede laptop te kopen voor dat bedrag. Bij Apple betaal je ook een beetje de naam, maar dat neem ik er graag bij omdat ik het design ook mooier vind en dergelijke
      En is dat doen baar om foto's te bekijken, beoordelen en te bewerken op 13inch? Want kheb me laten vertellen da het pas gangbaar is vanaf 15" en liefst nog groter.:s

      kheb van dell en vaio de zelfde prestatie's inelkaar gestoken als de 13" macbook pro en komen allemaal ongeveer op het zelfde bedrag neer, enkel is het ram geheugen verschillend (mac 4gb, dell en vaio 6gb)
      en het de prijs zakt in die 3 laptop's naar maten het scherm groter word

      Comment


      • #4
        Re: Dell, Vaio, Apple ???

        Ik heb een 13 inch Macbook en ben zeer tevreden over het toestel.
        De MacBooks zijn duurder in aankoop dan Windows-computers maar de Software is relatief goedkoop. Ik werk met Aperture 3. Aperture is gelijkwaardig met Lightroom.
        Aperture kost 99€ via de Appstore en het is een schitterend programma. Als je geen laptop nodig hebt kun je opteren voor een Imac. Met beide toestellen heb je naast goede hardware, hardware met een relatief hoge restwaarde. Om niet te spreken over de schoonheid van de Mac.
        Groeten uit Brugge.

        Comment


        • #5
          Re: Dell, Vaio, Apple ???

          Ik werk momenteel met een Medion laptop van den Aldi, 5 jaar oud ongeveer en dus ook stilaan aan vervanging toe. In de grote vakantie komt er normaal gezien een iMac 27", vooral omdat ik een laptop niet per se nodig heb. Ik zou voor Apple gaan, gewoon voor de kwaliteit, zowel van hard- als de software ervoor. (en natuurlijk ook het design ) Maar 1 tip: wacht niet op een promotie voor Apple, want die zal er niet (snel) komen. Op de site van MacRumors kan je wel kijken of er snel een nieuwe versie van een bepaald model zal uitkomen. En van Dell heb ik al enkele keren gehoord dat ze niet zo goed zijn (ik weet niet wat er dan juist aan scheelde), maar mijn papa heeft er 1, en die doet het voorlopig nog heel goed. Sony Vaio heb ik niet echt ervaring mee. Maar, ondanks het feit dat ik met Apple nog geen ervaring heb, zou ik het toch aanraden aan iedereen die iets van grafische vormgeving doet. Het scherm is (bij alle modellen denk ik) echt heel goed.

          Dus ik zou zeggen Apple, ook al is de prijs een beetje hoger.
          Maar ik zeg niet dat Dell en Vaio, of geen elke merk (buiten Medion, na-verkoop service -> duurt lang ) slecht zijn hoor!
          Jannes Bollen
          Website / Facebookpagina

          Comment


          • #6
            Re: Dell, Vaio, Apple ???

            Apple, zonder twijfel.

            Heb zelf de 13" (2x, een nieuwe van 1100 euro en een tweedehands voor 650 euro), en ze werken beide super! Beelbewerking, foto's als video's gaan geweldig, CS5, dreamweaver, illustrator etc, vlekkeloos!

            Speur marktplaats eens af, Macbook pro uit 2009-2011 kan je zeker voor 650-700 euro halen. Ook al zit er een klein deukje in aan de rechterkant, je merkt er niks van!



            Even snel gekeken:







            en zo veel meer
            Last edited by SjoerdNikon; 10 april 2012, 21:57.
            portret | architectuur | landschap | automotive | bruiloft | product | interieur | evenementen | sport
            Nikon D610 - glas - licht - pootjes - Facebook

            Comment


            • #7
              Re: Dell, Vaio, Apple ???

              Maar word het dan niet gevaarlijk, een computer 2ehands kopen, kheb schrik dat er dan verschillende dingen mis zullen zijn (zowel software matig als hardware)
              Of moetk mij daar geen zorgen over maken?

              En in de links die je hebt gegeven, kben momenteel nog maar bekend geraakt in de Intel i wereld dus kweet niet hoe die intel core 2duo verschild in kwaliteit met de I serie's :s
              Last edited by HolyWolve; 12 april 2012, 21:11.

              Comment


              • #8
                Re: Dell, Vaio, Apple ???

                Best nieuw kopen. In volgorde van meest stabiele hardware:1. Asus; 2. Sony; 3. Apple. Dan komen ergens Dell en Toshiba. Wat niet is vermeld (zoals HP, Lenovo, Medion, PB,...) komt daar nog een eind achteraan. Zelf vind ik, prijs/kwaliteit, vooral Apple té duur, en ook Sony is me iets té duur. Zodus, Asus, zonder twijfel. Indien je budget dit niet haalt dan zou 'k een Dell of een Toshiba aanraden (want dan ligt een deftige Sony of Apple ook wel buiten je bereik).

                Veel succes,
                F.

                Comment


                • #9
                  Re: Dell, Vaio, Apple ???

                  Oorspronkelijk geplaatst door HolyWolve Bekijk bericht
                  Maar word het dan niet gevaarlijk, een computer 2ehands kopen, kheb schrik dat er dan verschillende dingen mis zullen zijn (zowel software matig als hardware)
                  Of moetk mij daar geen zorgen over maken?

                  En in de links die je hebt gegeven, kben momenteel nog maar bekend geraakt in de Intel i wereld dus kweet niet hoe die intel core 2duo verschild in kwaliteit met de I serie's :s
                  Ik heb een MacBookPro 15" (nieuw gekocht en nu +5 jaar oud) en een MacBook 13" (2ehands)
                  Allebei probleemloze laptops met een zalig gebruiksgemak. Nog NOOIT enige zorgen mee gehad.

                  Apple is nu eenmaal (te) duur voor wat ze bieden qua prestaties. Naam en design hebben ook hun prijs. Voor fotobewerking zou ik toch voor een 15" gaan. MacBookPro scherm is heel goed voor een laptop. De 13" scoort al wel wat minder naar correcte kleurweergave.

                  Naar duurzaamheid en betrouwbaarheid toe zou ik dus zeggen: Apple (Hoewel ik natuurlijk geen ervaring heb met de nieuwe generatie MacBooks. Mercedes was vroeger ook een pak beter dan tegenwoordig )

                  Compatibiliteit naar Windows toe is dik in orde. Andersom minder geloof ik...

                  Grtz,
                  Kurt

                  Comment

                  Working...
                  X