Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lege SD kaart Nikon na tetheren in Lightroom

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lege SD kaart Nikon na tetheren in Lightroom

Als ik via Lightroom en mijn Nikon D300s een tetheropname maak dan verschijnen deze in LR en in de aangeduide map op de pc. De SD kaart is leeg. Ik had daar intussen al lang vrede mee gesloten.

Maar nu doen we hetzelfde met een D700 en die foto’s staan wel nog op de geheugenkaart na het tetheren.

Iemand een idee? Ik zou dat ook zo graag hebben bij de D300s. Ik weet dat het bij Canon wel op de kaart blijft staan.
    Wat een dag, alles in schoonheid
    Nikon D300s & F5 - 50mm 1.8 & 16-85mm & 70-200mm 2.8 - SB900

Re: Lege SD kaart Nikon na tetheren in Lightroom

Als je de map waaruit LR de foto's haalt op je SD maakt, blijven ze dan daar niet staan?
    Maar dan kan je ze wel niet meer met de camera bekijken denk ik. En misschien te traag om te openen.

Heb er niet zo veel verstand van, dus kan het zijn dat hier complete onzin staat.
    Nikon D7000 en wat lenzen.
    http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

Bij zowel LR4 en Camera Control 2.8 staat er na het tetteren niks op de kaart.

Ik heb ook ergens gelezen dat dat ook zo hoort, maar ik kan het niet meer vinden.

Met een D700 getest.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Met D300 via Sofortbild op Macbook pro: alles netjes op de harde schijf, niets op de geheugenkaart.

g

Comment

Ik dacht dat het Nikon idd zo hoorde dat de foto’s enkel op de pc terecht kwamen bij tetheren. Maar nu onlangs had ik iemand met een D700 en ik heb hem laten zien hoe je kan tetheren met LR, en zijn foto’s stonden ook op zijn kaartje! Dus ik weet het nu zelf niet goed.

Is het een instelling of wat dan ook? De D300s is alvast nieuwer dan de D700 en verschilt nu niet zoveel behalve de FX.

Mogelijk is de verbinding tussen pc en camera verbroken geweest en er daarom enkele foto’s op de kaart stonden? Ik was er niet zo nauw bij betrokken maar toen ik zei dat de kaart bij Nikon leeg zou zijn, zei hij dat de foto’s toch op de kaart stonden. Ik kan het hem nog eens laten proberen terwijl ik toekijk
          Wat een dag, alles in schoonheid
          Nikon D300s & F5 - 50mm 1.8 & 16-85mm & 70-200mm 2.8 - SB900

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Detlef Bekijk bericht
            ... Ik weet dat het bij Canon wel op de kaart blijft staan.
            Is dat wel zo?
            Niet dat ik veel ervaring met tethering heb, maar de enige keren dat ik het geprobeerd heb (eerder om te bewijzen dat het kan, dan om het effectief te gaan gebruiken) werden de foto's netjes op mijn harde schijf geplaatst, niet op mijn camera. Ik werk met een 7D.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Detlef Bekijk bericht
              Ik weet dat het bij Canon wel op de kaart blijft staan.
              Niet als je dat via LR doet, die neemt alles over, lijkt me trouwens logisch, de software doet het, niet de camera.

Comment

Working...
              X