Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Plakken in Cs5

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Plakken in Cs5

Met mijn oude Paint Shop Pro kon ik heel handig iets uit een foto uitknippen, dat vervolgens "plakken als nieuwe afbeelding" , en dan rustig dit uitgeknipte stuk bewerken zonder concentratieverstorende achtergrond. Om het vervolgens te plakken in een andere afbeelding.
    In Cs5 heb ik de keuze tussen "plakken" ( de werking hiervan is logisch ), "speciaal plakken", dat dan verder onderverdeeld is in "op locatie plakken", "buiten plakken" of "plakken in".Ik heb al wat op het net gezocht en heb hier ook een boek " Creatief met Photoshop Cs5" maar ik geraak er niet wijs uit.
    Wat houden die termen in, en hoe bekom ik mijn oude PSP werkwijze? Nu weet ik niet beter dan een nieuwe afbeelding te maken met de juiste canvasgrootte en het daarin te plakken. Ik vermoed dat het simpeler kan. Iemand?

Walter
    D850

Re: Plakken in Cs5

Op Youtube is meestal een goede tutorial te vinden: klik!
    Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Zoals je in de videotutorial kan zien, gebeurt het plakken normaal altijd op een nieuwe laag. Schakel met het oogje dan de onderliggende lagen uit, en: is dat eigenlijk niet wat je zoekt?
      Ook in de tutorial zie ik niet direct een antwoord op jouw vraag. Je kunt uiteraard, na de selectie en de copy een nieuw document openen, maar zoals ik hierboven al zeg: plakken is toch op een nieuwe laag, dus waarom eigenlijk een nieuwe afbeelding? Of versta ik de vraag niet helemaal?
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
        Op Youtube is meestal een goede tutorial te vinden: klik!

Bedankt Jos , werpt al enig licht op de zaak!

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        Zoals je in de videotutorial kan zien, gebeurt het plakken normaal altijd op een nieuwe laag. Schakel met het oogje dan de onderliggende lagen uit, en: is dat eigenlijk niet wat je zoekt?
        :

Ja dat is het Les! Wat ik vermoedde: je kunt het natuurlijk rechtstreeks, dat zal je ondertussen ook al lang met PSP kunnen vermoed ik, ik draai nog op mijn zelfontwikkelde gewoontes van jaren terug, het blijft wennen! Bedankt!

Walter
        D850

Comment

Working...
        X