Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitsers belichtings correctie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Flitsers belichtings correctie

Ik zit m momenteel met een vraag omtrent het flitsen op Vol /Half/ kwart vermogen.
    op mijn camera kan ik de lichtsterkte van de flits instellen tussen -3 tot +1

Ik neem dus aan als ik hem op +1 instel dat ik dan op vol vermogen flits.

Heb momenteel ook een flitser sb700 aangeschaft hier zit ook een groene en Oranje filterkapjes bij ik heb alleen nog geen idee waar ik die voor ga gebruiken.
    -3,0 LW tot +3,0 LW in 1/3 belichtingswaarde stappen in de flitsstand i-DDL
    Last edited by jessey; 30 maart 2012, 13:48. Reden: nieuwe informatie zie eilandje

Re: Flitsers belichtings correctie

Op '0' in (E)TTL mode berekent je toestel de flitsbelichting zelf. Je kan dan wel naar boven of onder compenseren.(meer of minder licht)

In manuele mode (M) kan je alles zelf regelen.
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
      Op '0' in (E)TTL mode berekent je toestel de flitsbelichting zelf. Je kan dan wel naar boven of onder compenseren.(meer of minder licht)

In manuele mode (M) kan je alles zelf regelen.
      Ik wil zelf alles zelf in de hand houden dus hij staat op Manual ik wil dus de ogen invulflits je gebruiken maar die moet niet te fel zijn.

Comment

Bij de Canon Speedlites kan je bij manual het vermogen regelen van 1/1 (vol vermogen) tot 1/64e van het vermogen, ik vermoed dat dat bij de Nikon flashes niet veel anders is.

Comment

Heb je het dan over 1/1 als je de flitser instelt (0) of (+1) instelt spreek je dan vol vermogen.

Comment

Ik heb enkel ervaring met de Canon flashes...

Manual mode of ETTL is wel iets heel anders he.

Comment

Ik heb enkel ervaring met de Canon flashes...

Manual mode of ETTL is wel iets heel anders he.
              Ja daar ben ik me van bewust daarom dat ik maar gelijk in manual met de flitser aan de gang ga hoe sneller ik het onder de knie heb. Misschien heb ik dit topic wel in de verkeerde topic gepost dus eventueel verplaatsen naar het juiste Topic indien mogelijk.

Comment

In de handleiding staat ook wel veel info.

Comment

In de handleiding staat ook wel veel info.
                  R.F.K. manual maar daar spreken ze niet over vol vermogen half vermogen flitsen. en door die term vol en half vermogen daarom stel ik hier nu die vraag met betrekking tot invulflits.

Heeft hier iemand een idee hoe ik dat moet intrepreteren want de flitser gaat van -3 tot +3

Comment

Hebben ze bij jouw de bldz. C6 en verder eruit gescheurd?

Met zoeken, downloaden, raadplegen inhoudsopgave, naar bldz scrollen binnen een minuut gevonden....
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

't is nu toch ni zo moeilijk.
                      Ofwel zet je'm in TTL mode en dan kan je compenseren bovenop wat de flitser denkt dat goed is, van -3 tot +1.
                      Als de flits al vindt dat hij bij zonder compensatie op vol vermogen moet flitsen moogt gij dat op +125 zetten dan gaat hij nog altijd niet harder flitsen want hij zit al op zijn maximum.

Ofwel zet ge'm in Manual mode en dan heeft uw compensatie niets meer te zeggen, maar dan stelt ge rechtstreeks het flitsvermogen in van 1/128 tot 1/1 (full power), enkel op de flits zelf of indien via CLS aangestuurd op de camera.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk bericht
                        Heeft hier iemand een idee hoe ik dat moet intrepreteren want de flitser gaat van -3 tot +3
                        dat is toch zo simpel als het groot is + 3 EV meer dan een 'normale' belichting, +2EV meer dan een 'normale' belichting, +1EV meer dan een 'normale' belichting, 0, -1EV minder dan een 'normale' belichting, -2EV minder dan een 'normale' belichting -3EV minder dan een 'normale' belichting

Als +3 vol vermogen is, maar dat weet je niet bij iTTL (maakt ook niet uit) dan is -3 1/32.
                        The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Calympus Bekijk bericht
                          't is nu toch ni zo moeilijk.
                          Ofwel zet je'm in TTL mode en dan kan je compenseren bovenop wat de flitser denkt dat goed is, van -3 tot +1.
                          in het eerste gedeelte praat ik dus over de ingebouwde flitser die gaat van -3 naar +1
                          Oorspronkelijk geplaatst door Calympus; Bekijk bericht
                          Ofwel zet ge'm in Manual mode en dan heeft uw compensatie niets meer te zeggen, maar dan stelt ge rechtstreeks het flitsvermogen in van 1/128 tot 1/1 (full power), enkel op de flits zelf of indien via CLS aangestuurd op de camera.
                          In het 2e gedeelte praat ik over mijn flitser sb700 de belichtingscorrectie gaat -3 naar +3

Maar ik moet maar eens mee gaan experimenten.
                          Last edited by jessey; 29 maart 2012, 13:16.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                            dat is toch zo simpel als het groot is + 3 EV meer dan een 'normale' belichting, +2EV meer dan een 'normale' belichting, +1EV meer dan een 'normale' belichting, 0, -1EV minder dan een 'normale' belichting, -2EV minder dan een 'normale' belichting -3EV minder dan een 'normale' belichting

Als +3 vol vermogen is, maar dat weet je niet bij iTTL (maakt ook niet uit) dan is -3 1/32.
                            Hier zocht ik naar bedankt dit is nu helder voor mij -3 = 1/32 -2 1/64 -1=1/96 0=1/128
                            +1= 1/170 +2 =1/202 +3=1/234 .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk bericht
                              Hier zocht ik naar bedankt dit is nu helder voor mij -3 = 1/32 -2 1/64 -1=1/96 0=1/128
                              +1= 1/170 +2 =1/202 +3=1/234 .
                              Dus in uw wiskunde is 1/234 groter dan 1/32 ?

Voor de laatste keer, je kan de absolute getallen van flash power (1/128 - 1/1) niet vertalen naar + of - zoveel.
                              Want je weet nooit wat het 0 niveau is.
                              Dus zeggen dat -3 = 1/32 is gewoon pure onzin.

Comment

Working...
                              X