Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

uitnodiging

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• uitnodiging

Hallo,

Ik wil een (digitale) uitnodiging maken voor een diamanten bruiloft, die bestaat uit een flou foto met daarover de tekst opgedrukt. (Zoals je een digitaal fotoalbum maakt met diverse achtergronden)
    Ik had gedacht om de uitnodigingen via een fotosite te laten drukken, maar als ik bv bij albelli kijk, vind ik nergens het goede formaat.

Ik zoek ongeveer het formaat: 21 x 15 cm OF 14 x 14 cm OF 14 x16 cm. Liefst enkelzijdig

Kan iemand me vertellen op welke site ik hiervoor terecht kan?
    Is 200 gr papierdikte stevig genoeg is?

Hartelijk dank.

Re: uitnodiging

Mail jou vraag eens bij fotoposter.be , die mensen zijn zeer goed in groot formaat maar doen ook andere dingen (maatwerk).
    Ik ben uiterst tevreden van deze firma.
    1 foto niet in focus is een fout, 10 foto's niet in focus is een experiment, 100 foto's niet in focus is een stijl...

Comment

Bij Cewe, geleverd via Delhaize oa vind je 148x210 mm in kaart-vorm http://foto.delhaize.be/wenskaarten-menuekarten.html

Bij http://www.profotonet.nl/t7.asp?path=gb32xdxu vind je ook vierkante formaten en in uitstekende kwaliteit!

Succes! Johan

Comment

via spector kan je online je kaarten maken met je eigen foto's.
        http://spector.smartphoto.be/nl/
        Canon eos 60D, EF 85mm f1.8USM ,EF-S18-200mm f/3.5-5.6 IS
        Digital arts photography Rinaldo Gisquiere
        Slashdesign

Comment

Ik moest vorig jaar een uitnodiging maken voor een 60-jarige. Beetje een vreemd formaat 21x10. Daarvoor kon ik bij Vistaprint terecht. Voordeel was dat ik templates van de site kon downloaden, compleet met verschillende lagen, guides (hulplijnen) enz. De kwaliteit was OK en de levering snel. Het enige probleem met dat soort van online-zaken is dat je achteraf dagelijks (!) een mailing ontvangen met hun (gratis!) aanbiedingen.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            Ik moest vorig jaar een uitnodiging maken voor een 60-jarige. Beetje een vreemd formaat 21x10. Daarvoor kon ik bij Vistaprint terecht. Voordeel was dat ik templates van de site kon downloaden, compleet met verschillende lagen, guides (hulplijnen) enz. De kwaliteit was OK en de levering snel. Het enige probleem met dat soort van online-zaken is dat je achteraf dagelijks (!) een mailing ontvangen met hun (gratis!) aanbiedingen.
            Die meldingen kan je meestal uitzetten in je profiel op de website. Indien niet voeg je het e-mailadres toe aan je spamlijst (het mailadres van die reclame is toch een ander dan voor het bevestigen van bestellingen enzo).

Comment

Zo heb ik het nu opgelost (via de spamfilter van de Mac)!
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

ik heb ooit ook eens uitnodigingen en menu kaarten moeten maken vr een 80 jarige.
                Had een eigen foto gebruikt en tekst gemaakt met PS.
                Heb deze via een plaatselijk copy center laten maken, iedereen was er zeer enthousiast over. De omslagen heb ik dan in de Club gekocht.
                groetjes Ingrid

Comment

Je kan het formaat groter nemen dan je eigenlijke kaart en dan het canvas aanpassen.

Ook kan je bvb meerdere kaarten inpassen in bvb 1 A4 of een 20 * 30 en die dan laten afdrukken.

Comment

Zou TS "Digieke" als eens kunnen melden of ze/hij tevreden is met de antwoorden of gegeven mogelijkheden?
                    perman
                    canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Merci voor de tips.

Ik heb 2 mogelijkheden:
                      - via PS proberen
                      - via spector of cewe of profonet

Kan ik op de voorkant een "flou"foto plaatsen en op de achterkant vd foto, de tekst vd uitnodiging zetten?

Ik weet nog niet wat het mooiste gaat zijn.

Digieke

Comment

(ook een reactie op je PB)

In het geval dat ik hierboven beschrijf (uitnodiging voor een 60-jarige) had ik vooraan een compositie gemaakt van een aantal foto's van de "jubilaris", allemaal op een zelfgemaakte achtergrond (in PS), terwijl ik op de andere kant de tekst had staan met de details, en zelfs met de (ingescande) handtekening van de persoon die de uitnodiging stuurde (de man van de jubilaris).
                        Dus, als de mensen hun uitnodiging uit de enveloppe haalden (enveloppes worden bijgeleverd bij Vistaprint), zagen zij vooraan mijn (in kleur) compositie en op de andere kant (in z/w) de tekst en handtekening met alle details (met handtekening); eigenlijk een "memo" van de echtgenoot.

Comment

Hallo,

Iedereen bedankt voor de tips.

Uiteindelijk heb ik een fotokaart gemaakt van 15 x 20 cm met aan de ene zijde de foto in transparante omkadering & aan de rechterkant de tekst.

Dit is gemaakt in PS en daarna ben ik naar de fotograaf gestapt.

Ik ben tevreden over het resultaat.

Groetjes.
                          Digieke

Comment

Working...
                          X