Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kaartje eerste communie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• kaartje eerste communie

hallo,

mijn zoontje doet op 17 mei zijn eerste communie.
    Uiteraard wil ik enkele leuke kaartjes maken voor hem.
    Ik heb een basic spiegelreflex gekocht om zijn foto's te nemen.
    MAAR ik moet nu de camera nog onder de knie krijgen én een beeldverwerkingsprogramma aankopen en onder de knie krijgen...
    Ik vrees dat één van die twee op deze korte tijd al veel zal zijn. Dus gok ik op het oefenen met de camera.
    Mijn vraag is nu dus: zijn er programma's die ik snel onder de knie zou kunnen krijgen tegen ten laatste half april ?
    Of zijn er evt mensen die zoooo gek zijn van het bewerken van foto's dat ik op hen beroep kan doen ?

Bedankt !
    Nele

Re: kaartje eerste communie

Ik weet niet wat je precies wil doen van beeldverwerking, maar gewoon voor simpele "retouches" vind ik Picasa heel gemakkelijk (gratis te downloaden via google).
    Hebben veel online "foto-drukkers" niet een programma om je eigen kaartjes te creëren (achtergrond, tekst,...)? Die zullen wel niet zo moeilijk te gebruiken zijn.
    (en als je echt een bepaald idee in je hoofd hebt, kan je gemakklijk op internet/you tube "handleidingen" vinden over hoe deze te creËren in iets genre GIMP, photoshop,...)
    Ik ben maar een eenvoudig beginnertje, die de basisprincipes nog aan het leren is...

Comment

Godiva,
      ik kan rode ogen verwijderen, en that's it... ben echt verschrikkelijk hierin.
      ga Picasa eens uittesten. Bedankt voor de tip !

Comment

Hoi Nele,

Ik zit in het zelfde schuitje... Begin januari ook een spiegelreflex gekocht en ik had het geluk dat hier in het CVO net een cursus digitale fotografie begon. Dus ik ben nu vollebak aan het oefenen.
        Een programma waar ik al langer mee werk is ulead photo express. Daarmee kan je op heel eenvoudige manier kaartjes ontwerpen. Google het maar eens, dan kan je de gratis versie downloaden. Deze is 30 dagen bruikbaar. Ook photoshop en photoshop elements zijn zo voor 30 dagen gratis te downloaden.
        Omdat photo express bij mij sinds kort vastloopt, ben ik op zoek gegaan naar een ander programma en zo ben ik op Gimp uitgekomen. Een gratis programma, maar niet zo eenvoudig. Gelukkig vind je op het internet héééééééééééééél veel info en 'lesjes' en daarmee begint het nu stilaan toch te lukken. Gewoon veel oefenen...
        Picasa gebruik ik ook en daar kan je inderdaad al veel mee.
        Moest het ontwerpen van een kaartje je niet zo goed liggen dan kan je zeker je ding vinden bij de vele online fotoservices.
        Veel succes!
        Last edited by Tine78; 21 februari 2012, 20:22.

Comment

dank je wel, tine !
          bij ons waren alle cursussen volzet :-/ dus weet ik zelfs niet goed hoe ik moet oefenen.
          en ik wil het echt wel zelf gemaakt hebben ( door mij of door iemand anders ), ipv standaard...

Comment

Working...
          X