Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lightroom 3

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lightroom 3

Ik heb al veel geprobeerd om mijn foto's van mijn laptop op mijn desktop te krijgen maar lukt me niet zo als ik zou willen ik wil graag mijn foto's met mijn bewerkingen en rawfoto's overbrengen naar mijn vaste pc kan iemand mij helpen

Re: Lightroom 3

meest envoudige oplossing: je maakt een copie van al je beelden ( inclusief de xmp files, dit zijn de bewerkingen) .
    daarna importeer je de hele map in 1 keer in je lightroom op je pc.
    lidnummer: BD1995BE

Comment

Het is niet helemaal duidelijk uit de vraag van de OP of hij op beide pc's Lightroom staan heeft.
      Jouw suggestie is idd de eenvoudigste, maar veronderstelt wel dat de xmp's aangemaakt zijn. Mocht dat niet zo zijn, dan kan je alle foto's in LR selecteren en cmd (mac) / ctrl (Win) - S doen: dat slaat de ontwikkelinstructies op naar xmp.

Hou er echter rekening mee dat je met deze - eenvoudige - oplossing toch wel een en ander verliest: ontwikkelhistoriek, verzamelingen, ...

Oorspronkelijk geplaatst door cversieren Bekijk bericht
      meest envoudige oplossing: je maakt een copie van al je beelden ( inclusief de xmp files, dit zijn de bewerkingen) .
      daarna importeer je de hele map in 1 keer in je lightroom op je pc.
      Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
      Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
      GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

Comment

ik heb inderdaad op beide computers lightroom staan ik gebruik de lightroom op mijn laptop om mijn foto's onderweg al te sorteren en ik bewerk ze ook al een beetje, maar ik zou deze foto's en de bewerkingen die ik al gedaan heb willen overzetten naar mijn vaste pc omdat het voor mij beter werkt en het scherm beter is ik werk onder windows. Ik heb wel niet zoveel ervaring met computers en lightroom
        Alvast bedankt voor deze reactie's

Comment

Ik zou het volgende doen:
          1) koppel een voldoende grote externe schijf aan je laptop.
          2) selecteer alle bestanden in Lightroom op je laptop en kies Bestand => Exporteren als Catalogus. Als bestemming van die geexporteerde catalogus kies je die externe schijf. Geef die catalogus een bepaalde naam. Geef aan dat je alle foto's ('negatieven' wil exporteren
          3) Door die export gaat Lightroom een kopie van je catalogus (en je foto's) op de externe schijf zetten.
          4) het eenvoudigste - aangezien je zelf aangeeft niet te sterk te zijn in dat soort dingen - is dat je nu gewoon die externe schijf aankoppelt aan de computer waarmee je op dat moment wil werken, daar lightroom opstart en daar die catalogus opent van op die harde schijf

Voordeel: je koppelt gewoon de catalogus aan op de computer waarop je wil werken, en alles is steeds up to date. Nieuwe foto's kan je dan gewoon importeren naar een plaats op die externe schijf.

Nadeel: het zal wat trager gaan omdat externe schijven trager zijn en een tragere verbinding hebben.
          Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
          Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
          GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

Comment

Working...
          X