Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Printen vanuit Cs5

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Printen vanuit Cs5

Printen vanuit Photoshop Cs5 is weer net dat stukje ingewikkelder dan het was vanuit mijn oude PSP 8.1.
    Véél meer instellingen die kunnen afgevinkt,dan wel aangevinkt worden.Eerlijk gezegd zie ik door de bomen het bos niet meer,mijn printer is de Canon Pro 9000.

Moet ik nu "proefdruk" aanvinken,of uitvoer?

En,eens in het tabblad van mijn printer zelf,schakel ik daar "driververgelijking" , "windows kleurmanagement" of "geen" in?
    En moet dat lineair zijn of standaard?

Ik gebruik uitsluitend papier van Canon zelf,dus extra printerprofielen heb ik niet nodig.Wel zou ik nu voor eens en altijd wel eens willen weten wat nu de ideale settings zijn voor thuisprinten

Walter
    D850

Re: Printen vanuit Cs5

Ik denk dat als jij de kleuren in Photoshop mooi vindt je bij het printen juist geen kleurcorrectie bij het printen moet toepassen. En je hebt zelf de printer dus doe een test.
    Photoshop bestand in orde dan recht toe printen zonder wijzigingen en het resultaat eens goed bekijken. Mogelijk heb je dan al een afdruk zoals je hem wilt
    http://www.smuttynose.nl

Comment

Eenvoudig, het enige wat je op je printer moet instellen is het soort media, gloss, semi, mat.... en het formaat van het papier en verder mag je printer niets bepalen, dus bij kleurcorrectie, geen kiezen.M.A.W. de printer mag niets aan de kleuren doen. Dan ga je terug naar cs5 Daar kies je het volgende
      DOCUMENT
      PHOTOSHOP BEHEERT DE KLEUREN.
      DAN KIES JE HET JUISTE ICC PROFIEL VOOR HET PAPIER DAT JE GAAT GEBRUIKEN.
      DAN KIES JE VOOR RELATIEF COLORIMETRISCH
      EN ZWARTPUNT COMPENSEREN VINK JE OOK AAN.

En dan printen.

PJW
      Nikon, Epson Stylus Pro 4900, Epson Perfection V750 Pro, X-Rite i1Publish Pro, www.pwf.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
        Ik denk dat als jij de kleuren in Photoshop mooi vindt je bij het printen juist geen kleurcorrectie bij het printen moet toepassen. En je hebt zelf de printer dus doe een test.
        Photoshop bestand in orde dan recht toe printen zonder wijzigingen en het resultaat eens goed bekijken. Mogelijk heb je dan al een afdruk zoals je hem wilt

Beste,dat is het juist:als ik "geen" intik krijg ik rare,overgesatureerde resultaten.Het beste resultaat krijg ik nog als ik "driververgelijking" intik,in combinatie met "lineair".Maar ook dat resultaat is nog niet optimaal,en het aantal mogelijke combinaties (samen met alle instellingen die in PS te doen zijn )is te groot om via hit and miss uiteindelijk bij toeval de echt juiste instelling te vinden.Testen hebik al veel gedaan hoor,maar ik zou nu toch eens willen weten hoe het echt moet.

Walter
        D850

Comment

Zojuist getest. Vanuit Photoshop printen: document/photoshop handelt d kleuren af/relatief colormetrisch en daarna kleurcorrectie uit bij de printsettings van de printer.
          Ik heb geen highend printer maar de afdruk komt overeen met mijn photoshopbeeld.
          http://www.smuttynose.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pjw Bekijk bericht
            Eenvoudig, het enige wat je op je printer moet instellen is het soort media, gloss, semi, mat.... en het formaat van het papier en verder mag je printer niets bepalen, dus bij kleurcorrectie, geen kiezen.M.A.W. de printer mag niets aan de kleuren doen. Dan ga je terug naar cs5 Daar kies je het volgende
            DOCUMENT

En dan printen.

PJW

Het ICC profiel,daar staan onder andere mijn Canon papiersoorten bij,ik neem aan dat ik daar dan ook,net als in mrinter tabblad,de juiste papiersoort moet invullen?Dat op zich is al verwarrend,Photo Paper Pro A3 formaat kan ik er nog wel tussenuit halen,dat zal waarschijnlijk Canon Pro 9000 PR2 zijn,maar bv. Plus glossy vind ik er niet tussen.

Walter
            D850

Comment

Walter

het icc profiel dat je moet gebruiken kan je op de volgende manier vinden.

afdrukscherm photoshop zie je rechts printerprofiel, daar klik je op, dan verschijnt er een hele lijst profielen>> zoek dan de canon pro 9000 profielen >> je gebruikt vb canon photo glossy 2 papier , dan kies je voor canon pro 9000 GL2 ( kan zijn dat er GL2/SG2 staat ). En zo heeft ieder papier zijn eigen profiel.

Paul.

Als het nog niet duidelijk genoeg is, ga eens in mijn handtekening zoeken, je zal daar wel een telefoonnummer vinden.
              Nikon, Epson Stylus Pro 4900, Epson Perfection V750 Pro, X-Rite i1Publish Pro, www.pwf.be

Comment

Walter

het icc profiel dat je moet gebruiken kan je op de volgende manier vinden.

afdrukscherm photoshop zie je rechts printerprofiel, daar klik je op, dan verschijnt er een hele lijst profielen>> zoek dan de canon pro 9000 profielen >> je gebruikt vb canon photo glossy 2 papier , dan kies je voor canon pro 9000 GL2 ( kan zijn dat er GL2/SG2 staat ). En zo heeft ieder papier zijn eigen profiel.

Paul.

Als het nog niet duidelijk genoeg is, ga eens in mijn handtekening zoeken, je zal daar wel een telefoonnummer vinden.

Dat is heel vriendelijk van je. Maar ik had je blijkbaar in eerste instantie wel goed begrepen;toch geeft mijn printer in die instelling overgesatureerde,incorrecte resultaten.

Walter
                D850

Comment

Hoe is de kalibratie van je scherm, en hoeveel graden kelvin is het licht in je werkruimte/kamer/plaats ??
                  PJW

Comment

Hoe is de kalibratie van je scherm, en hoeveel graden kelvin is het licht in je werkruimte/kamer/plaats ??
                    PJW
                    De kalibratie van het scherm,tja dat is een Fujitsu Siemens die je zelfs niet tenvolle kunt kalibreren.Maar (!) ik denk dat daar het probleem niet zit:de kleuren op mijn scherm komen heel goed overeen met wat ik gefotografeerd heb.
                    De Kelvingraden,ik heb dat hier met mijn D300 proberen uit te maken,vlakbij mijn computer is dat iets van een 4550....

Walter
                    D850

Comment

Waarom zou dat scherm niet te kalibreren zijn.
                      Gewoon het scherm op standaard instelling en dan met met vb een I1 display 2 een icc-profiel voor je scherm maken en je scherm is gekalibreerd.

In mijn lokaal/fotolab is het licht 6500 graden kelvin.
                      Leg ik een afdruk voor mijn scherm op de tafel, dan zie ik op de afdruk en het scherm hetzelfde.

Voorheen had ik lampen hangen die 3300 kelvin gaven, mijn scherm gaf een goed beeld, doch mijn afdruk was veel te geel, ging ik met die afdruk naar buiten dan was dat een goed beeld, niet te geel.

Ik woon in Genk, je mag altijd komen kijken.

PWF

Comment

Waarom zou dat scherm niet te kalibreren zijn.
                        Gewoon het scherm op standaard instelling en dan met met vb een I1 display 2 een icc-profiel voor je scherm maken en je scherm is gekalibreerd.

In mijn lokaal/fotolab is het licht 6500 graden kelvin.
                        Leg ik een afdruk voor mijn scherm op de tafel, dan zie ik op de afdruk en het scherm hetzelfde.

Voorheen had ik lampen hangen die 3300 kelvin gaven, mijn scherm gaf een goed beeld, doch mijn afdruk was veel te geel, ging ik met die afdruk naar buiten dan was dat een goed beeld, niet te geel.

Ik woon in Genk, je mag altijd komen kijken.

PWF

Het is een Fujitsu LCD color monitor.Ik heb hier ooit via aangeboden een Spyder 3 color gekocht,en er was bij de kalibratie iets dat ik niet kon instellen.Spyder staat nu stof te vergaren.
                        Mijn prints zijn ook buiten,bij andere kleurtemperaturen,niet correct van kleur.Vaak te verzadigd.

Walter
                        D850

Comment

Steek hier je licht eens op:

Hier zal jij alle antwoorden vinden.
                          Olympus OMD E5 + Pana 14 2.5 + Pana Leica 25 1.4 + Oly 45 1.8 + Oly 14-150 + Manfrotto 719B + Canon Selphy + Colorvision Spyder 2

Comment

DOCUMENT

En dan printen.

PJW
                            op school moeten we Perceptueel gebruiken en niet relatief colometrisch...
                            Hier zou ik iets origineels kunnen zetten...
                            SITE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Buzzekeueh Bekijk bericht
                              op school moeten we Perceptueel gebruiken en niet relatief colometrisch...
                              Bij relatief colorimetrish worden de kleuren die buiten de kleurruimte vallen, naar de grens van die kleurruimte gebracht. En aan de kleuren binnen de kleurruimte wordt niet geraakt.
                              Bij perseptueel gaan alle kleuren verschuiven, die buiten de grens zijn worden naar de grens gebracht, maar die binnen de grens zitten gaan percentage gewijs mee verschuiven.

Met relatief colorimetrish gaan de meeste kleuren juist zijn.

De keuze is aan u. M.A.W jij moet die keuze maken, niet je leerkracht.

PJW

Comment

Working...
                              X