Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

LR deleten foto's vóór import

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• LR deleten foto's vóór import

als ik in de bibliotheek de knop imort kies en de beelden selecteer die voor import in aanmerking komen kan ik aanvinken welke beelden ik wil importeren en welke niet.

vraag : als ik de beelden die ik niet wil importeren gelijk wil deleten lukt dit niet ttz
    - menu balk is niet beschikbaar
    - rechts klikken op de beelden geeft enkel mogelijkheid selecteren of niet
    - de te deleten foto's selecteren en op de delete knop van mijn klavier toetsen doet het ook niet

wat ook vervelend is : ik kan de zijpanelen niet wegklappen als ik op de importknop druk

wie geeft mij goede raad (en ja ik heb wel in de handleiding gezocht)
    alvast merci
    kast

Re: LR deleten foto's vóór import

Als je bepaalde bestanden niet selecteert, importeer je ze dus niet, en dan komen ze ook niet in je bibliotheek. En wat niet in je bibliotheek zit, kan je niet verwijderen... Toch?
    Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

Comment

Re: LR deleten foto's vóór import

Zie vorige uitleg wat betreft importeren. In Importdialoogvenster kan je idd de zijpanelen niet wegklappen. Je hebt wel een compacte versie van het dialoogvenster, maar dan zie je de miniaturen niet.
      Persoonlijk vind ik het handiger om alle foto's te importeren en dan in de Bibliotheekmodule zelf de 'cleanup' te doen: daar kan je handiger inzoomen op foto's om te zien of ze scherp zijn, ...
      Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
      Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
      GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

Comment

Working...
      X