Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto aanpassen voor beamer in sporthal

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• foto aanpassen voor beamer in sporthal

Tijdens de basketbalwedstrijden worden er foto's getoond op een scherm( hangt 7m hoog). De beamer hangt aan het plafond van de hal (10m )
    De zaal is verlicht, dus de foto's (van ploegen en sponsers)zien er maar pover/flets uit.
    Hoe moet/kan ik die foto's bewerken om tot een beter resultaat te komen?
    Met trial en error zal ik wel het een en ander ontdekken,
    maar tips die jullie mij bezorgen kunnen dit proces aanzienlijk versnellen.
    dankje wel voor je tijd!

Re: foto aanpassen voor beamer in sporthal

Je zit op de grenzen van je apparatuur, je foto's zullen waarschijnlijk goed zijn, maar door de verlichting in de zaal, heeft de beamer onvoldoende kracht om te overheersen.
    Dus ofwel minder licht in de zaal, of anders een krachtigere beamer kopen. Dat lijkt mij een oplossing voor je probleem, met dien verstande dat het licht uitdoen niks kost, en een nieuwe beamer wel !

MVG, Jeff C.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Een beamer heeft een lichtopbrengst die uitgedrukt wordt in 'lumen'
      De ervaring leert dat je bij daglicht of kunstlicht in de ruimte minimaal 1000 lumen per meter schermdiagonaal hanteert.
      Indien mogelijk kun je nog trachten de omgeving van het scherm te verduisteren, zodat hier alvast geen direct licht op valt

Comment

dank voor de reacties
        de TL verlichting boven de beamer/scherm blijft uit
        ik dacht eerder de foto te bewerken...
        helderheid , contrast en scherpte vergroten
        (in fotobewerkingsprogramma gesimuleerd met een donkere layer erbovenop,
        vervolgens verschillende instellingen 'opgeblazen')

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HeVA Bekijk bericht
          dank voor de reacties
          de TL verlichting boven de beamer/scherm blijft uit
          ik dacht eerder de foto te bewerken...
          helderheid , contrast en scherpte vergroten
          (in fotobewerkingsprogramma gesimuleerd met een donkere layer erbovenop,
          vervolgens verschillende instellingen 'opgeblazen')
          Je kan dit is proberen, maar je kan het nooit helderder maken dan het licht dat je beamer geeft ! Maar dit wel zeggen dat je de gemaakte beelden speciaal gaat aanpassen voor een projectie, terwijl ze normaal goed zijn voor het scherm en afdruk.
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Gaat niet lukken. Het 'zwart' van de beamer is en blijft een wit scherm. Komt daar licht op, is het geen zwart meer. De enige oplossing geeft Digipics hierboven aan: Licht uit (of straffere beamer)

Comment

Working...
            X