Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

selectie --> refine edge

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• selectie --> refine edge

Ik probeer mensen (met weerbarstig haar) te selecteren uit een foto (met een even weerbarstige, veel kleurige achtergrond).
    Als ik in CS5 na het selecteren de randen wil juister krijgen, probeer ik dit via refine edge. Er zit daar zo'n "refine radius tool" waarmee ik bepaalde kleuren uit de achtergrond probeer weg te borstelen uit de selectie. Dit laat echter vreselijke vlekken (niet volledig weggehaalde stukjes masker) achter in mijn selectie. Dit krijg ik redelijk opgelost door het contrast in het masker zelf omhoog te trekken, maar zijn er betere manieren om dit op te lossen?

Op sommige plaatsen gaan er ook kleuren uit de selectie zelf verdwijnen en een beetje transparant worden. Is dit normaal? Kan ik dit verhelpen?

Ik had graag de selectie willen gebruiken op een lichte achtergrond, en dat is nu vrijwel onmogelijk.

Alvast bedankt voor jullie hulp, ik ben een absolute leek op dit vlak, dus alle hulp is welkom!

groeten
    Maarten

Re: selectie --> refine edge

Tik eens 'refine edge' in de zoekfunctie van You Tube, daar vind je enkele heel goede tutorials.

Comment

En lees ook zeker dit draadje:
      Forum voor discussies rond het bewerken, afdrukken, presenteren... van digitale foto's , en over andere software die met digitale fotografie te maken heeft.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

De beste oplossing: er met de opname al rekening mee houden.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

bedankt voor de tips, ik zal ze straks eens uitproberen. De foto is helaas niet van mij, maar iemand die me gevraagd had eens te proberen van een bestaande foto de personen los te maken van de achtergrond.

groeten
          Maarten

Comment

Working...
          X