Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
De beste manier om haar te selecteren om er een masker van te maken is via "Calculations". Ik gebruik dit regelmatig om bladeren en takken in bomen te selecteren. Hier vind je de uitleg hoe je "calculations" kunt gebruiken om haar te selecteren. Niet erg makkelijk maar wel effectief.
Het zijn 3 YouTube filmpjes in het Engels 33,32,31. Indien je op "photoshop Calculations" Googelt zal je zeker nog meer nuttige info kunnen vinden.
Hier een andere methode via Channels....dit werkt alleen goed indien het haar en de achtergrond voldoende contrastverschil bevatten. Bleek haar op een bleke achtergrond werkt niet net zoals donker haar voor een donkere achtergrond via deze methode niet zal werken.
Succes!!
Last edited by RUPSELKOPKE; 17 november 2011, 09:24.
[Mod-LesC]Omdat je afbeelding de BD-maxima (900 pixels langste zijde) overschrijdt, is-ie achter een linkje geplaatst. Graag een kleinere versie opladen, en dan je post aanpassen dmv de <Aanpassen> knop. Dank voor je begrip en je medewerking.[/Mod]
Haar selecteren gaat heel goed via channels, ik heb hier eens een uitgebreide uitleg gegeven maar weet niet meer waar het is.
De techniek is niet zo moeilijk als je het éénmaal doorhebt.
Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50 Mijn bird foto's en urbex foto's
Haar selecteren gaat heel goed via channels, ik heb hier eens een uitgebreide uitleg gegeven maar weet niet meer waar het is.
De techniek is niet zo moeilijk als je het éénmaal doorhebt.
Forum voor discussies rond het bewerken, afdrukken, presenteren... van digitale foto's , en over andere software die met digitale fotografie te maken heeft.
Persoonlijk ben ik tegenwoordig aan het experimenteren met Topaz Remask. Niet dat ik echt al "toonbare resultaten" heb, hoor, maar het betert!
volgens Russell Brown zijn de masking opties van CS5 er in die mate op vooruit gegaan dat je met weinig tools heel goeie resultaten haalt. je moet maar eens googlen op Russell Brown (crazy) advanced masking
Forum voor discussies rond het bewerken, afdrukken, presenteren... van digitale foto's , en over andere software die met digitale fotografie te maken heeft.
Persoonlijk ben ik tegenwoordig aan het experimenteren met Topaz Remask. Niet dat ik echt al "toonbare resultaten" heb, hoor, maar het betert!
Yup inderdaad, dat bedoelde ik.
Topaz Remask ken ik niet, werkt dat goed?
Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50 Mijn bird foto's en urbex foto's
Al met al vrij goed (wel moeilijker dan men in de video's toont, enfin, dat vind ik persoonlijk). Ik zou me er alleen wat meer mee moeten bezighouden.
Ik had de demo gedownload, maar toen de tijd alweer verstreken was, heb ik het mij toch maar aangeschaft. Heb al met al verschillende Topaz-produkten gekocht.
Unlock your creativity with the ultimate raw photo editing software. ON1 Photo RAW makes raw photo editing effortless with the help of AI. Edit, organize, and process your photos while maintaining the highest image quality. Purchase or subscribe to Photo RAW raw editing software from ON1 now!
Daarmee heb ik wel geen ervaring. Heb van OnOne Software enkel de Phototools en Perfect Layers... De hele suite is vrij prijzig.
Comment