Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tips compositie, wat zet je nu recht?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• tips compositie, wat zet je nu recht?

ik raak er niet uit, hoe krijg ik de romboutstoren recht zonder dat de rest heel scheef is?
    (ik werk met pse7 en gimp)

dank u voor de tips

Re: tips compositie, wat zet je nu recht?

Begin met de horizontale correctie. Ga dan naar transformatie > vervormen en sleep de bovenste ankers van je raster naar buiten tot je gebouwen recht staan (ik hoop dat in PSE die mogelijkheid bestaat). Deze is gedaan met CS5

Comment

links en recht gewoon naar beneden trekken met je progje.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Dank u voor de uitleg het gaat ook in pse en we hebben vandaag alweer iets bijgeleerd.

Comment

en ik ook.

Comment

De beste methode is om proberen je camera recht te houden en dan heb je geen last van deze vertekening.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Alsof horizontale perspectiefvertekening zowel als verticale iets met het rechthouden van de camera te maken heeft, wat kort door de bocht vind ik je reactie hjanssen.

Comment

Inderdaad, wat kort door de vertekende bocht. Misschien met een PC ofte TS lens werken, dan heb je geen software nodig.... of toch, om nog een beetje bij te trekken ;-)
                D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

ALs ik die tweede foto bekijk (en ook veel van mijn foto's waarbij ik de verticale lijnen rechtgezet heb), dan vind ik dat het zo precies is of de gebouwen "open"vallen.
                  Dat effect bekom ik wanneer ik de verticale lijnen exact rechtzet op de hulplijnen van PS.

Ben ik de enige die zoiets ziet? En wat doe je eraan?
                  Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

Comment

Working...
                  X