Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

externe monitor via VGA?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• externe monitor via VGA?

ik zou me een externe monitor willen aanschaffen en zou gaan voor de IPS236V (http://www.pixmania.be/be/nl/1006982...tml#pix-review)
    mijn laptop is echter 4 jaar oud, en heeft enkel een VGA-out.
    is HDMI nodig of is de resolutie van VGA voldoende?
    (ben wel van plan binnen dit en een jaar mijn laptop te vernieuwen)

mvg,

SVD
    fotografie is een leerproces

Re: externe monitor via VGA?

Ikzelf werk met een vaste pc en heb daar 2 monitoren op aangesloten, allebei via VGA. Dit werkt bij mij perfect en inderdaad als je zou werken met een HDMI kabel ga je normaal gezien beter kwaliteit hebben. Maar naar mijn mening ga je als je een externe monitor aansluit op je laptop maar enkel beeld hebben op je externe monitor. Je kan dus niet met 2 schermen werken. Of ben ik verkeerd dat het in Windows 7 en de nieuwere laptops wel al lukt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Springer78 Bekijk bericht
      Ikzelf werk met een vaste pc en heb daar 2 monitoren op aangesloten, allebei via VGA. Dit werkt bij mij perfect en inderdaad als je zou werken met een HDMI kabel ga je normaal gezien beter kwaliteit hebben. Maar naar mijn mening ga je als je een externe monitor aansluit op je laptop maar enkel beeld hebben op je externe monitor. Je kan dus niet met 2 schermen werken. Of ben ik verkeerd dat het in Windows 7 en de nieuwere laptops wel al lukt?
      je hebt dat al altijd kunnen aanpassen (gewoon zorgen dat je meerdere ingangen hebt)

Ik gebruikte tot voor kort ook een extern scherm en gewoon VGA erin en dan gewoon de eerste keer alles correct instellen en dan onthoudt de computer dat.
      Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
      hier vind je mijn foto's en hier ook

Comment

Ook een laptop kan 2 schermen apart aansturen, dus dat zou geen problemen mogen opleveren.
        Zeker voor grotere beeldschermen is DVI (of HDMI) een betere manier van aansluiten, maar ook VGA kan degelijke resultaten opleveren. Gewoon uitproberen...
        Hier gebruik ik een verloopstekkertje van HDMI naar DVI om mijn extern scherm aan te sluiten (heb geen HDMI op mijn scherm, en de laptop geen DVI...). Dat werkt perfect.
        Groeten,

Polleke

Comment

bedankt voor de feedback, ik ga het scherm kopen!
          het is niet de bedoeling van met 2 schermen te gaan werken, maar enkel de monitor te gebruiken. Dit omdat de weergave van mijn laptopscherm toch niet optimaal is!
          fotografie is een leerproces

Comment

Je zal zeer zeker tevreden zijn met dit scherm.
            Ik heb HDMI en VGA geprobeerd, maar geen verschil , enkel het nadeel met HDMI dat het geluid meegaat (als dat al een nadeel is)
            Maar ik zie geen enkel verschil (en m'n ogen zijn best goed)
            Ik werk met mijn 2 schermen , mijn laptopscherm en m'n IPS super handig hoor.

Comment

Working...
            X