Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dringend hulp nodig!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Dringend hulp nodig!!

Heb een 75-tal trouwfotos genomen en heb deze met Canon Photo Professional aangepast aan de wensen van de klant.

Nu bij het converteren van RAw naar Jpeg formaat is er geen sprake meer van de aangepaste fotos; deze zijn allemaal zonder enige correctie van belichting ed omgezet naar jpeg.
    Heb imgaconverter plus gebruikt als conversie prog.

Is dit normaal? Hoe kan ik dit voorkomen?

MVg

Re: Dringend hulp nodig!!

Waarom zet je de foto's niet om naar jpeg met de software waarmee je de aanpassingen doet ???
    Als je met andere soft de conversie doet zonder rekening te houden met de aanpassingen lijkt het mij heel normaal dat je niet het gewenste resultaat krijgt.
    Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

Comment

ben er al mee bezig
      op eerste zicht ziet het er goed uit; wel lastig vanwege het stuk voor stuk converteren ipv selct all + convert

Comment

Ik gebruik CPP niet, maar ik neem aan dat de raw bestanden niet aangeraakt worden en dat je in CPP gewoon je foto's moet exporteren naar jpeg?

edit: oei, was afgeleid tijdens het posten, ben al te laat zo blijkt
        Loccufier.be - MacBook Pro - Canon 60D - Olympus OM-1 - Canon 70-200 f4 IS L - Canon 17-85 - Zuiko 50mm f1.8 - Zuiko 28mm f2.8

Comment

Misschien doe ik nu iets te pissig, maar ik vind dit toch maar een rare vraag voor iemand die trouwfoto's maakt voor een "klant" (dus betalend???)

Geert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Appendix Bekijk bericht
            Misschien doe ik nu iets te pissig, maar ik vind dit toch maar een rare vraag voor iemand die trouwfoto's maakt voor een "klant" (dus betalend???)

Geert
            Daarom hoeft dit per cé niet betalend te zijn (een vriendendienst is ook mogelijk) maar ik begrijp je volledig hoor.

Stel me ook vragen bij dergelijke werkmethodes en probleemstellingen.
            perman
            canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Even verduidelijken: ben nog maar een maand of zes overgestapt in de digitale wereld; dus vragen heb ik sowieso.
              Heb altijd in doka gewerkt en daar kan je me weining in leren.

Dus ja, als het kan even kappen met al te pertinente vragen aub

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yebo Bekijk bericht
                Even verduidelijken: ben nog maar een maand of zes overgestapt in de digitale wereld; dus vragen heb ik sowieso.

Dat is duidelijk, dank u.

Met oprecht vriendelijke groeten,
                Geert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yebo Bekijk bericht

Ook begrepen.
                  perman
                  canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

M'n excuses voor laatste bericht.
                    Zat al hele dag achter pc en niks lukte.
                    Toch bedankt voor hulp en reacties.

MVG

Comment

[Mod-LesC]Excuses aanvaard. Ik vond je reactie ook nogal sterk, hoor. Je komt met een dringende vraag (zie titel), krijgt de "klassieke" forumreacties en vraagt dan om te kappen met pertinente vragen. [/Mod]
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Om nog even op je oorspronkelijke vraag terug te komen, waarom converteer je deze niet in DPP via batch naar jpg?

Eerst alle RAW's aanpassen, daarna deze selecteren en via "file - Batch process " of ctrl-B allemaal tegelijk converteren naar jpg?

Groeten,
                        Geert

Comment

Working...
                        X