Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Clonen op pixelniveau.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Clonen op pixelniveau.

Voor de pixelpeepers en puristen kan dit misschien een methode zijn om toe te passen wanneer we met de clone-stamp tool of andere tools minder goeie resultaten krijgen. Soms laat cloning sporen na ...zeker wanneer je in een fijn gedetailleerd gebied werkt.Indien je eindresultaat een klein formaat afbeelding is dan zal je zelden deze nadelen van clonen kunnen opmerken...maar in groot formaat foto's zal je dit soms wel kunnen zien. Soms blijkt clonen via clone-stamp tool ook moeilijk op plaatsen waar er sterke contrast verschillen zitten. Bij de normale clone tools beinvloed je steeds meer dan één enkele pixel. Voor grotere aanpassingen en in stukken van de foto waar er minder fijn detail zit kan je natuurlijk best de clone-stamp tool blijven gebruiken. In volgende methode kan je werken op pixelniveau. Elke pixel kan apart aangepast worden. De situaties waar je dit gebruikt zullen misschien eerder zeldzaam zijn en bovendien is het ook nog eens erg tijdrovend...maar wedden dat je er vroeg of laat gebruik van zult maken. In mijn voorbeeld heb ik een macro foto gebruikt ..maar je kan er natuurlijk ook elke andere foto mee bewerken.

http://www1.picturepush.com/photo/a/...ixelniveau.jpg

Ook hier is de bewerking in photoshop Cs3 gemaakt.....de lokatie vd tools en het uitzicht kunnen verschillen met andere versies van photoshop. Maar ik vermoed dat elke versie van photoshop wel een pentool zal hebben welke je op 1 pixel nauwkeurig kunt instellen.
    Last edited by RUPSELKOPKE; 23 december 2011, 14:46.
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Re: Clonen op pixelniveau.

Weeral goed uitgelegd!
    Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Happy Genes Bekijk bericht
      Weeral goed uitgelegd!
      Bedankt voor je reactie op deze werkmethode. Toch iemand die er nog wat aan heeft. Best download je (als je dat wil natuurlijk) de bewerking nog indien je ze wil behouden. Indien de teller van het aantal keer bekeken op 150 komt zonder bijkomende reacties......dan haal ik de methode terug weg. Blijkbaar is het voor die 149 andere niet zo'n interessante methode.
      Ik heb eerder beperkte ruimte op de lokatie waar ik mijn foto's en bestanden plaats. De nutteloze dingen en oudere foto's haal ik weg om extra ruimte vrij te maken.
      Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm

Comment

Ook mijn dank weer voor de uitleg heb het in een aparte map staan.
        Ik ga het zeker eens uit proberen want inderdaad in sommige gevallen
        kan het gewone klonen best lastig zijn.

gr.ron.
        Last edited by exhi; 23 december 2011, 08:41.
        http://exhi-fotografie.nl

Comment

Ik heb 't niet eens kunnen bekijken. Je doet natuurlijk wat je wil, maar ik vind dit toch een heel droevige manier van werken.
          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
            ... maar ik vind dit toch een heel droevige manier van werken.
            En jij niet alleen.
            Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Ik heb 't niet eens kunnen bekijken. Je doet natuurlijk wat je wil, maar ik vind dit toch een heel droevige manier van werken.
              Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
              En jij niet alleen.
              Tiens....op 150 keer bekeken slechts 1 brave ziel die laat weten dat ze met deze methode toch iets kan aanvangen.Deze heb ik dan ook laten weten dat ze best de methode download. Al de anderen vonden het blijkbaar zo slecht dat er geen enkele de moeite genomen heeft om zelfs maar met één woordje te reageren.
              Ik dacht bij mezelf ....oei nu heb ik in fotobewerking iets geplaatst waar niemand wat aan heeft.....ik zal het weer weghalen zo leest niemand iets onnuttigs. Het voelde een beetje zoals een voordracht geven aan een lege zaal. Zinloos en belachelijk.

Maar blijkbaar was er toch nog enige interesse....de bewerking staat er nu terug heren.
              Het beste wat je nu nog kunt doen is me laten weten dat het toch niet zo interessant was als je eerst dacht ,.. en dat je er eigelijk niks mee kunt aanvangen....en dan zijn we terug waar we begonnen waren.

Correctie ; twee brave zielen inmiddels.

Comment

Ik werk eigenlijk nooit met CS, maar vind dit toch een heel interessante uitleg van A tot Z.
                Toen ik de eerste keer kwam kijken was het hele voorbeeld weg en dacht ik ook: "Wat is dit nu?"

Ik denk dat er genoeg zijn die uw uiteenzettingen kunnen waarderen (ook al zeggen ze het misschien niet direct met een reactie )
                Dit ga ik toch eens proberen toe te passen wanneer het nuttig lijkt (CS4 aanwezig)

Bedankt voor de gedane moeite

Grtz,
                Kurt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Animalshot Bekijk bericht
                  Ik werk eigenlijk nooit met CS, maar vind dit toch een heel interessante uitleg van A tot Z.
                  Toen ik de eerste keer kwam kijken was het hele voorbeeld weg en dacht ik ook: "Wat is dit nu?"

Ik denk dat er genoeg zijn die uw uiteenzettingen kunnen waarderen (ook al zeggen ze het misschien niet direct met een reactie )
                  Dit ga ik toch eens proberen toe te passen wanneer het nuttig lijkt (CS4 aanwezig)

Bedankt voor de gedane moeite

Grtz,
                  Kurt
                  Aan de hand van reacties zoals de uwe.. die van Exhi en die van Happy Genes weet ik nu zeker of dit nuttig is of niet...en of het duidelijk genoeg beschreven is ja of nee. Ik kan me niet verplaatsen in de hoofden van anderen. Het zou ook best kunnen dat er onder fotobewerking reeds eerder een andere en/of betere werkmethode beschreven staat.....of dat er iemand misschien hier nog wat wil toevoegen of verbeteren. Onmogelijk voor mij om dit te weten zonder enige reactie.Voor hetzelfde geld sta ik hier iets te vertellen wat reeds lang geweten is en veelvuldig gebruikt wordt.

Comment

Sowieso interessante info, ik zie idd zeker nut bij macrofotografie. Bedankt om het terug te plaatsen.

Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                    Het voelde een beetje zoals een voordracht geven aan een lege zaal. Zinloos en belachelijk.
                    Ik ken het gevoel hoor. Bij momenten is (lijkt?) het hier een énorm "ondankbaar" forum. Heel veel mensen lezen mee zonder ooit zelf iets te schrijven. Daar is weinig aan te doen.

Maar als je dan bijv. zou verschijnen in de zoekopdracht van mensen die wel geïnteresseerd zijn en feedback zouden willen geven, dan is dat ook weer jammer als ze dan voor zo'n lege thread te staan komen.

PS: Je hoeft niet zo onzeker te zijn over je vaardigheden om iets uit te leggen
                    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Ik ga even uitzoeken of deze techniek ook in ACDSee mogelijk is. Ik behoor namelijk tot de groep mensen die zich met mindere software behelpt.

Photoshop staat in januari op het programma.

Bedankt, Peter.
                      Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Bedankt RUPSELKOPKE, heel leerzaam en toepasselijk.
                        Groeten Hervé.

Comment

Was terug heel duidelijk Peter.
                          Bedankt.
                          En groetjes.

Comment

Merci RUPSELKOPKE heel interessant.
                            Bedankt
                            perman
                            canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Sowieso interessante info, ik zie idd zeker nut bij macrofotografie. Bedankt om het terug te plaatsen.

Ik ken het gevoel hoor. Bij momenten is (lijkt?) het hier een énorm "ondankbaar" forum. Heel veel mensen lezen mee zonder ooit zelf iets te schrijven. Daar is weinig aan te doen.

Maar als je dan bijv. zou verschijnen in de zoekopdracht van mensen die wel geïnteresseerd zijn en feedback zouden willen geven, dan is dat ook weer jammer als ze dan voor zo'n lege thread te staan komen.

PS: Je hoeft niet zo onzeker te zijn over je vaardigheden om iets uit te leggen
                              Ik heb nooit geen hele hoge verwachtingen wat reply's betreft..en dat is ook nooit de bedoeling geweest .T'is gewoonweg zo dat heel veel mensen zonder meer die info verteren.....maar meestal reageren er toch altijd wel een paar mensen. Het probleem was dat ik deze keer niet wist of iemand werkelijk iets is met wat ik hier uit mijn duim sta te zuigen en te verkondigen. Nu zijn er vandaag ook een paar positieve reacties bijgekomen en ben ik persoonlijk al gerust met de gedachte dat het toch nuttig was voor een groepje bd leden.

Comment

Working...
                              X