Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verbinden van camera met I-mac tijdens fotoshoot

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• verbinden van camera met I-mac tijdens fotoshoot

Hi,

Ik zou graag tijdens een studio-fotoshoot mijn camera willen "verbinden" aan mijn I-mac zodat de foto's direct worden weergegeven op groot beeldscherm van zodra de foto is gemaakt....

Het materiaal waar ik mee werk is het volgende :

Camera type : Nikon D90
    I-mac : 27" - 3.06 GHZ Intel Core 2 Duo - 2010
    RF-602 trigger / receivers
    Software : PS CS5

Kan dit hoegenaamd met bovengenoemde hardware/software ? (ik vermoed dat ik sowieso al een kabel ( of iets anders ) zal nodig hebben om mijn Mac te verbinden aan mijn D90 ? Zo ja , welk type heb ik daarvoor nodig ? ...en wat met de software; kan dit werken met CS5 ? )

Alvast bedankt voor jullie feedback
    http://www.dso74photography.net/

Re: verbinden van camera met I-mac tijdens fotoshoot

Met Photoshop kan dit niet dacht ik...
    Met Lightroom 3 moet het wel mogelijk zijn.

De link met de iMac kan bijvoorbeeld met de kabel om bestanden over te zetten, maar deze heeft meestal maar een beperkte lengte.
    Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

Comment

Heb alleen ervaring met "tethered shooting" (google daar eens op, of zoek hier op BD) met Canon en de iMac, maar daar kan ik zowel de Canon software voor gebruiken als programma's zoals Aperture en Lightroom. Van die programma's kun je uiteraard naar CS5 voor de afwerking van je foto's.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Beste,

Ik koppel mijn Nikon D80 met mijn Macbook Pro, voor timelapse shoots te doen met een USB kabel. Met dit programma kan je alles doen wat je wil

Dit kan met een GRATIS programma dat echt wel de moeite is:

Sofortbild (Kan gevonden worden in de mac app store)
        Link:

Shuttercount.be - See, share and enjoy!

Comment

Hi,

Alvast bedankt voor de reacties.

Eventjes gegoogled op "tethered shooting" en inderdaad al heel wat info verkregen. Ik heb ondertussen gelezen dat het perfect zou werken met Adobe Bridge ( onderdeel van PS CS5 ). Er dient enkel een plug-in te worden geïnstalleerd en dan is het kwestie van de camera te verbinden met de I-mac via een gewone USB kabel.

Blijkbaar is het ook mogelijk om wireless te communiceren met de I-mac. Iemand een idee hoe dat werkt ? Kan dit bvb met de RF_602 transmitter ( die sowieso al op de camera staat om de flitsers aan te sturen ) ?

Comment

Volgens mij gaat dat met een iPhone, die bedient de camera en dan bedien remote de iPhone met de iMac.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik verbind mijn Nikon D2x met de bijgeleverde kabel aan de Mac. In Aparture kies ik dan bij Tether: start session; en de gemaakte foto's verschijnen automatisch op het scherm.
              De bijgeleverde kabel is helaas aan de korte kant; voor slechts enkele euro's heb ik een lange kabel (ca. 5m) besteld.
              Succes er mee.
              Z9 • Z 14-24/2.8 • Z 70-200/2.8 VR • 105/2.8 macro • 105mm 1.4 • SB900 • NiSi • Gitzo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door k3ts Bekijk bericht
                Beste,

Ik koppel mijn Nikon D80 met mijn Macbook Pro, voor timelapse shoots te doen met een USB kabel. Met dit programma kan je alles doen wat je wil

Dit kan met een GRATIS programma dat echt wel de moeite is:

Sofortbild (Kan gevonden worden in de mac app store)
                Link:

Yep, dat werkt dus perfect ! Snel geïnstalleerd en eenvoudig te gebruiken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DSO74_Photography Bekijk bericht
                  Yep, dat werkt dus perfect ! Snel geïnstalleerd en eenvoudig te gebruiken
                  No problem
                  Shuttercount.be - See, share and enjoy!

Comment

Ondertussen ook een verlengstuk van 5m voor de USB-kabel gaan halen ( voor 15 euro ), zodoende ik met een totale lengte van 6,8m meer dan voldoende beweegsruimte heb tussen mijn "studio" en mijn Imac, en alles werkt perfect.

Bedankt voor de info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DSO74_Photography Bekijk bericht
                      Hi,

Alvast bedankt voor de reacties.

Eventjes gegoogled op "tethered shooting" en inderdaad al heel wat info verkregen. Ik heb ondertussen gelezen dat het perfect zou werken met Adobe Bridge ( onderdeel van PS CS5 ). Er dient enkel een plug-in te worden geïnstalleerd en dan is het kwestie van de camera te verbinden met de I-mac via een gewone USB kabel.

Blijkbaar is het ook mogelijk om wireless te communiceren met de I-mac. Iemand een idee hoe dat werkt ? Kan dit bvb met de RF_602 transmitter ( die sowieso al op de camera staat om de flitsers aan te sturen ) ?

Er bestaan geheugenkaarten die WIFI ondersteunen. EyFi of zoiets noemen ze.
                      Ik heb er geen ervaring mee maar ik vermoed dat je daarmee de beelden draadloos moet kunnen tranfereren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
                        Er bestaan geheugenkaarten die WIFI ondersteunen. EyFi of zoiets noemen ze.
                        Ik heb er geen ervaring mee maar ik vermoed dat je daarmee de beelden draadloos moet kunnen tranfereren.
                        Blijkbaar SD formaat.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Working...
                        X