Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

grootte psd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• grootte psd

Hey beste mensen,

heb juist een nieuwe camera 5D mk ii en heb een psd bestand van 590mb, is dit normaal?
    Dit is bijna een halve gig per psd?

Re: grootte psd

Lijkt mij vrij normaal ja. De mijne (afkomstig van de 7D) zijn doorgaans tussen de 300 en 400MB, al hangt een en ander af van het aantal lagen. Vind er hier nog eentje terug van net geen 500MB
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

En TIFF files zijn nog groter, heb ooit eens enkele gehad van 2GB .
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Lijkt mij inderdaad ook "normaal".
        Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

Comment

Dat word dan weer externe harde schijven aanschaffen

Comment

de psd is een werkbestand... de meeste daarvan hou je toch niet...
            tenzij je ruimte teveel hebt....

een panorama kan al snel meerder gigs worden hoor, 45 is het record hier momenteel
            www.aeri-photography.be

Comment

Dit lijkt inderdaad normaal
              Nog een tip (uit persoonlijke ondervindingen) als je een foto aan het bijwerken bent en je hebt al heel wat lagen toegevoegd: zet deze lagen allemaal op onzichtbaar voor je je bestand opslaat!
              En werk ook zo veel mogelijk met adjustment layers om de bestandsgrootte in te perken

Comment

Working...
              X