Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Filter Verplaatsen werkt niet in PS CS5

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Filter Verplaatsen werkt niet in PS CS5

Hallo,

Op een foto wil ik een reflectie in water toepassen.
    Bij het toepassen van de filter Verplaatsen verandert er niets...
    Deze filter zou er moeten voor zorgen dat de rimpels in het water te voorschijn komen...

Voor alle duidelijkheid ligt het probleem ook niet aan verplaatsingsbestand.
    Van de instellingen hiervan ben 100% zeker. Ik voer het correct uit maar er gebeurd niets.

Heeft iemand dit probleem ook al gehad?
    Ik werk met een 32bit versie.

zou het kunnen dat dat ik CS5 eens moet herinstalleren mss? Of laten updaten?

Hopelijk kan iemand me verder helpen.

Alvast bedankt!!
    Last edited by Romulus09; 13 december 2011, 11:56.

Re: Filter Verplaatsen werkt niet in PS CS5

Heb je het omgezet naar zwart/wit ?
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
      Heb je het omgezet naar zwart/wit ?
      Neen, lagen staan in kleur.

Misschien nog een belangrijk detail:
      Gisterenavond had ik nog een paar pogingen gedaan om de filter toe te passen.
      Vlak nadat ik mijn PC opstartte had ik deze filter nog eens geprobeerd op een andere foto en toen lukte het wel.
      Kan dit te maken hebben met mijn RAM geheugen?
      Op mijn PC heb ik 3GB geïnstalleerd staan waarvan ik er, dacht ik,1500MB gereserveerd heb voor PS...
      Nadien lukte het op dezelfde foto niet meer, ook niet nadat ik mijn PC nog eens herstartte...

Vervelend...

Comment

Topic mag afgesloten worden, probleem is opgelost

Comment

[Mod-LesC]Bij BD worden de meeste topics nooit afgesloten, tenzij daar een goede reden voor is (en probleem opgelost hoort daar niet bij). Kun je vertellen wat de oplossing was? Ik heb zelf gezocht, maar omdat ik de engelstalige versie heb, kon ik niet eens achterhalen om welke filter het precies ging. [/Mod]
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.4.1) - iPhone XR (iOS 18.4.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.4.1)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            [Mod-LesC]Bij BD worden de meeste topics nooit afgesloten, tenzij daar een goede reden voor is (en probleem opgelost hoort daar niet bij). Kun je vertellen wat de oplossing was? Ik heb zelf gezocht, maar omdat ik de engelstalige versie heb, kon ik niet eens achterhalen om welke filter het precies ging. [/Mod]

De filter kan je in de engelse versie terugvinden onder Filter > Distort > Displace dacht ik. Blijkbaar zijn deze filters heel belastend/ veeleisend voor het RAM geheugen van je pc. Ik heb bijgevolg het % RAM geheugen dat PS mag gebruiken opgetrokken tot het maximum en toen lukt de filter wel... Ik heb nadien geen performantieproblemen ondervonden aan mijn PC dus ik ga ervan uit dat ik dit zo mag laten staan?

Zoals zo vaak, zoek je het aanvankelijk veel te ver. Oplossing was iets eenvoudiger, gelukkig.

Is idd beter dat deze Topic blijft bestaan, misschien heeft iemand hier ooit nog iets aan...

Comment

Bedankt voor de toelichting!
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.4.1) - iPhone XR (iOS 18.4.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.4.1)

Comment

Working...
              X