Ik heb nu een nieuw toestelletje waarmee je ook kan filmen, maar als ik opsla op de pc , zie ik in mijn afbeeldingen alleen de foto's, en waar de film staat alleen een icoontje van een fototoestel , in Picasa zie ik zelf dat icoontje niet. Hoe moet ik dat doen omdat het wel zou lukken? Wie kan mij helpen?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Foto/film opslaan
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: Foto/film opslaan
Wat voor toestel heb je ?
Gebruik je de software van het toestel ?
Film je in Full HD?
Heb je de mappenstructuur al is bekeken op je kaart?
Heb je iets ervaring met dit alles?
Dat is zeer belangrijk, ik zelf film met twee NEX 5 Body's en doe de montage met Sony Vegas 11 Moviestudio Premium. Ik kan je dus wel helpen, maar heb meer info nodig.
MVG, Jeff C.Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."
-
Sorry dat ik maar zo laat kan reageren, door ziekte van de kleinkinderen die ver wonen ben ik een tijd niet thuis geweest.
Om uw vraag wat te beantwoorden: Ik ben wel redelijk onderlegt op gebied van foto's:
Ik fotografeer met Pentax reflex, kan fotoshows maken met Magix (gelijkt op Proshow Gold) voor shows op dvd/ tv te brengen , maar ik zou daar ook af en toe een stukje film willen inbrengen, maar
- Ik ken totaal niets van filmen
- Mijn vrouw heeft een klein compact fototoestelletje van Panasomic, waar je ook in HD wat mee kunt filmen, maar ik krijg dat niet op de pC.
- Mijn zoon heeft een een Panasomic hybryde , waar je naast foto's ook wat kunt filmen , die komt altijd naar mij met foto's op stick, maar ook dan kan ik film niet op Pc zetten. Waar het stukje film staat, staat enkel een fototoestelpictogram die ik niet kan openen.
Ik plaats en bewerk al mijn foto'' in Picasa, daar zie ik ook iets van film staan , maar dat lukt niet, verder heb ik ook Windows Mooviemaker staan,maar kan daar de foto's en film niet importeren. Zo, nu weet u toch al iets. en Nee ik ben geen krak op de Pc.
Kunt u mij een beetje op weg helpen?
Comment
-
Ik zal het proberen, wat niet steeds gemakkelijk is op afstand
Wat ik zeker is zou bekijken is de mappenstructuur die je kan vinden op de gebruikte kaart, want foto's en films zitten in een afzonderlijke map. Eventueel probeer je in de gebruikte software is "import media" waarna je de filmpjes zou moeten kunne vinden is hun map en dan kiezen welke je wil importeren.
Je kan ook de mappenstructuur is gaan onderzoeken met een viewer zoals irfanview (gratis te downloaden) om de plaats te vinden waar je video bestanden staan. Over het formaat kan ik geen uitspraak doen omdat dat van toestel tot toestel kan verschillen.
Bij mijn Sony's is er geen enkel probleem met de bijgeleverde software van het toestel, maar die had niet genoeg mogelijkheden voor mij , dus kocht ik Vegas Movie studio, voor een echte montage te doen.
Vanwaar ben je ? ik woon in Kontich en als dat niet te ver is voor U wil ik het samen met U wel is bekijken hier thuis op de PC.
MVG, Jeff C.Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."
Comment
-
Ik ben nog altijd aan het zoeken voor de stukjes film af te spelen ,die bij de foto's staan.Een verre vriend importeerd ze gewoonweg in Picasa en kan ze afspelen ,ik niet , en we hebben beide Picasa 3. maar hij heeft wel een recentere pc.
Laatst heb ik nu een stukje foto/film geimporteerd via Magix, en daar staat wel het fototoestelicoontje , maar als ik dat aan klik zegt een venster; kan dit bestand niet ophalen, installeer Quick time 7 of hoger. Doen? is dat een zwaar programma ik heb nogal een lichte pc.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door willytje65 Bekijk berichtIk ben nog altijd aan het zoeken voor de stukjes film af te spelen ,die bij de foto's staan.Een verre vriend importeerd ze gewoonweg in Picasa en kan ze afspelen ,ik niet , en we hebben beide Picasa 3. maar hij heeft wel een recentere pc.
Laatst heb ik nu een stukje foto/film geimporteerd via Magix, en daar staat wel het fototoestelicoontje , maar als ik dat aan klik zegt een venster; kan dit bestand niet ophalen, installeer Quick time 7 of hoger. Doen? is dat een zwaar programma ik heb nogal een lichte pc.
MVG, Jeff c.Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door willytje65 Bekijk berichtIk ben nog altijd aan het zoeken voor de stukjes film af te spelen ,die bij de foto's staan.Een verre vriend importeerd ze gewoonweg in Picasa en kan ze afspelen ,ik niet , en we hebben beide Picasa 3. maar hij heeft wel een recentere pc.
www.magix.com/nlCanon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D
Comment
Comment