Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lAPTOP EN FOTOBEWERKING

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• lAPTOP EN FOTOBEWERKING

Ik overweeg ene nieuwe laptop aan te schaffen, iemand tips en trics ?

Ik ben beetje tegen een desktop vanwege het niet mobiel zijn.
    Kweet ook dat vb een desktop met EIZO scherm het ideale zou zijn, maar hoe kan ik dat benaderen ?

Welke laptops hebben een heel goed scherm, ik neem laptop vaak mee om ergens anders foto's te kunnen bewerken.

Alle tips welkom

dacht deze laptop wel iets hebben, maar voor fotobewerking ??

http://www.vandenborre.be/laptop/hp-dv7-6b50eb
    https://www.facebook.com/Fotograaf.Jurgen.Limbourg/
    www.jurgenlimbourg.be

Re: lAPTOP EN FOTOBEWERKING

Dat zou perfect moeten lukken, is krachtig genoeg en heeft voldoende geheugen.
    Het scherm zal misschein niet perfect zijn, maar die kunnen ook gecalibreerd worden.
    Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

Comment

ook met een spider dan kalibreren ?
      welke spider wordt er aangeraden ?
      https://www.facebook.com/Fotograaf.Jurgen.Limbourg/
      www.jurgenlimbourg.be

Comment

Ziet er goed uit qua processor/geheugen/videokaart, zeker krachtig genoeg. Als ik jouw was, zou ik er een SSD bijnemen, programma's starten sneller op en ook ideaal voor multitasking. Als je éénmaal gewend bent aan een SSD wil je niet meer terug naar een harde schijf, het verschil is opmerkelijk.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Je mag ook niet vergeten dat de hoek waaronder je naar een (laptop) scherm kijkt veel impact kan hebben op kleur, contrast, licht, ... En dat kun je dus niet met calibratie opvangen.
          Bij een laptop zal die kijkhoek vaak verschillen omdat je die de ene keer meer openklapt dan de andere keer, de positie van de laptop wijzigt, je op de meest diverse plaatsen en in de meest diverse zithoudingen naar dat scherm kijkt, enz... Daardoor gaan kleuren, contrast, ... gaan veranderen ... niet altijd even gemakkelijk om foto's te beoordelen.
          Met een extern scherm heb je dat minder omdat dit gewoon blijft staan en je zitpositie t.o.v. dat scherm vaak ook relatief vast is. Dus eens de goede kijkhoek gevonden blijft die beter bewaard.
          Het zou ook kunnen zijn dat goede externe schermen minder last hebben van de hoek waaronder je ze bekijkt dan laptopschermen. Die vergelijking durf ik niet maken.
          Ik heb, jammer genoeg, ook geen Mac en weet dus ook niet of Macbooks daar even gevoelig aan zijn.

Ik zou dus gaan voor een laptop én een goed extern scherm voor gebruik thuis ...
          Master the craft, and the art will follow.
          Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
          http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jurglimb Bekijk bericht
            Ik overweeg ene nieuwe laptop aan te schaffen, iemand tips en trics ?

Ik ben beetje tegen een desktop vanwege het niet mobiel zijn.
            Kweet ook dat vb een desktop met EIZO scherm het ideale zou zijn, maar hoe kan ik dat benaderen ?

Welke laptops hebben een heel goed scherm, ik neem laptop vaak mee om ergens anders foto's te kunnen bewerken.

Alle tips welkom

dacht deze laptop wel iets hebben, maar voor fotobewerking ??

http://www.vandenborre.be/laptop/hp-dv7-6b50eb

Hier hangen wel serieuze prijskaartjes aan vast, mja kwaliteit betaal je.
            Opgepast met glanzende schermen voor de weerspiegeling, vervelend als je foto's aan het bewerken zijt!
            Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

Ik heb ook een laptop, maar een degelijk scherm blijft van belang.
              Gezien mijn budget ook een limiet heeft doe ik het met een extra scherm, de kleurechte LG IPS236 gecalibreerd met een spyder.
              Het scherm heeft trouwens een prijs gewonnen , perfect voor fotobewerking.
              Ik ben er toch héél tevreden over. en het is echt een verschil.

Comment

Zal perfect lukken, ik werk met een HP Pavillion 17.3", 4GB ram, en hij doet perfect zijn werk, met LR3 en PSE samen open.

Met LR sluit ik wel mijn extern 23" scherm aan, dat ik over heb van mijn vroegere desctop.
                Nikon D90, Sigma 24-70 2.8 HSM, Sigma 70-200 2.8, Sb600

Comment

Working...
                X