Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk bewerkingen zijn gebruikt?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welk bewerkingen zijn gebruikt?

Hallo,

Ik heb hier al heel lang achter zitten zoeken naar een benaming hoe deze bewerkingen heten. In de ene foto is er precieus een blauwe achtergrond gemaakt. Is dit met een filter in photoshop? Ik heb dit nog niet gevonden.
    De foto met de renner op, ligt de nadruk op de renner en de achtergrond is vaag gemaakt. Ook wat donkerder denk ik dan dat de omgeving in realiteit was. Is dit ook een filter of welke bewerkingen zijn hierop uitgevoerd?

Alvast bedankt

3daagse van West-Vlaanderen 2010 (non-) strobist info: used the sun as a backlight as much as I could that day and filled the shadows with a 1/4 cto'ed rayflash/ringflash

Re: Welk bewerkingen zijn gebruikt?

Dit lijkt mij gewoon wat blur te zijn (op selectie van de achtergrond)?
    kzou ff moeten kijken wat voor type (motion/radial/...)
    maar lijkt mij (afhankelijk wat origineel is natuurlijk)
    niet echt speciaals?
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

De eerste foto lijkt me gewoon blauwe gradient map. Met een oppacity van 50% ofzo.
      2de is inderdaad gewoon blur, ik denk motion blur, maar ik ben niet zeker. Radial is het zeker niet.

Comment

volgens mij kan je die blauwe zweem ook gewoon verkrijgen via image > adjustments > color balance
        Wederik
        wederik.weebly.com

Comment

Bij die tweede foto denken jullie dat het enkel een motion blur is? Niets met de kleuren gedaan? Want die lijken mij zo een beetje grijzig? Niet echt natuurlijk. Vind het wel een mooi effect hoor.

Comment

2de foto is imo een typische DOF door de instellingen vd camera/lens en geen PS bewerking.
            De enige bewerking in PS die er waarschijnlijk wel is gebeurd is dat de kleuren werden gedesatureerd.

Comment

Working...
            X