Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

haar uitknippen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • haar uitknippen

    Heeft iemand tips om het haar zo nauwkeurig mogelijk uit te kunnen knippen?


    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: haar uitknippen

    Misschien heb je hier iets aan als je gebruik maakt van Photoshop.
    Het eerste gedeelte gaat over haar selecteren met behulp van kanalen.
    Last edited by diezl; 21 november 2011, 11:16.
    Canon 60D / Canon 17-55mm - 2.8 / Canon 85mm - 1.8

    Comment


    • #3
      Re: haar uitknippen

      Oorspronkelijk geplaatst door diezl Bekijk bericht
      Misschien heb je hier iets aan als je gebruik maakt van Photoshop.
      Het eerste gedeelte gaat over haar selecteren met behulp van kanalen.
      Ik zie niets?

      Comment


      • #4
        Re: haar uitknippen

        Het is haar AFknippen, uitknippen is onmogelijk.....................
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: haar uitknippen

          De beste manier om haar te selecteren om er een masker van te maken is via "Calculations". Ik gebruik dit regelmatig om bladeren en takken in bomen te selecteren.
          Hier vind je de uitleg hoe je "calculations" kunt gebruiken om haar te selecteren. Niet erg makkelijk maar wel effectief.
          Het zijn 3 YouTube filmpjes in het Engels 33,32,31. Indien je op "photoshop Calculations" Googelt zal je zeker nog meer nuttige info kunnen vinden.
          Hier een andere methode via Channels....dit werkt alleen goed indien het haar en de achtergrond voldoende contrastverschil bevatten. Bleek haar op een bleke achtergrond werkt niet net zoals donker haar voor een donkere achtergrond via deze methode niet zal werken.
          Succes!!
          Last edited by RUPSELKOPKE; 17 november 2011, 08:24.
          Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
          http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

          Comment


          • #6
            Re: haar uitknippen

            Oorspronkelijk geplaatst door Studente Bekijk bericht
            Heeft iemand tips om het haar zo nauwkeurig mogelijk uit te kunnen knippen?


            Alvast bedankt!
            Als je een foto zou posten dan zouden we kunnen kijken

            Comment


            • #7
              Re: haar uitknippen

              Ik maak thuis gewoon foto's achter witte lakens en wil er dus de achtergrond veranderen, maar het haar ziet er dan fake uit zoals in deze foto



              [Mod-LesC]Omdat je afbeelding de BD-maxima (900 pixels langste zijde) overschrijdt, is-ie achter een linkje geplaatst. Graag een kleinere versie opladen, en dan je post aanpassen dmv de <Aanpassen> knop. Dank voor je begrip en je medewerking.[/Mod]
              Last edited by LesC; 18 november 2011, 11:52.

              Comment


              • #8
                Re: haar uitknippen

                Haar selecteren gaat heel goed via channels, ik heb hier eens een uitgebreide uitleg gegeven maar weet niet meer waar het is.
                De techniek is niet zo moeilijk als je het éénmaal doorhebt.
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

                Comment


                • #9
                  Re: haar uitknippen

                  Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                  Haar selecteren gaat heel goed via channels, ik heb hier eens een uitgebreide uitleg gegeven maar weet niet meer waar het is.
                  De techniek is niet zo moeilijk als je het éénmaal doorhebt.
                  Zou het deze uitleg kunnen zijn, Alex?
                  Forum voor discussies rond het bewerken, afdrukken, presenteren... van digitale foto's , en over andere software die met digitale fotografie te maken heeft.


                  Persoonlijk ben ik tegenwoordig aan het experimenteren met Topaz Remask. Niet dat ik echt al "toonbare resultaten" heb, hoor, maar het betert!
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.6.1) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                  Comment


                  • #10
                    Re: haar uitknippen

                    volgens Russell Brown zijn de masking opties van CS5 er in die mate op vooruit gegaan dat je met weinig tools heel goeie resultaten haalt. je moet maar eens googlen op Russell Brown (crazy) advanced masking

                    Comment


                    • #11
                      Re: haar uitknippen

                      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                      Zou het deze uitleg kunnen zijn, Alex?
                      Forum voor discussies rond het bewerken, afdrukken, presenteren... van digitale foto's , en over andere software die met digitale fotografie te maken heeft.


                      Persoonlijk ben ik tegenwoordig aan het experimenteren met Topaz Remask. Niet dat ik echt al "toonbare resultaten" heb, hoor, maar het betert!
                      Yup inderdaad, dat bedoelde ik.

                      Topaz Remask ken ik niet, werkt dat goed?
                      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                      Mijn bird foto's en urbex foto's

                      Comment


                      • #12
                        Re: haar uitknippen



                        Al met al vrij goed (wel moeilijker dan men in de video's toont, enfin, dat vind ik persoonlijk). Ik zou me er alleen wat meer mee moeten bezighouden.

                        Ik had de demo gedownload, maar toen de tijd alweer verstreken was, heb ik het mij toch maar aangeschaft. Heb al met al verschillende Topaz-produkten gekocht.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.6.1) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                        Comment


                        • #13
                          Re: haar uitknippen

                          refine edge optie bovenaan bij selectie gereedschap, werkt heel goed (cs5+)

                          Comment


                          • #14
                            Re: haar uitknippen

                            Ook Mask Pro van OnOne Software.
                            Er staan filmkes online waar ze het ook demonstreren.
                            Dirre - dirkcatteeuw@telenet.be
                            ----------------------------------------------
                            Nikon-spul en een beetje glas in een Tamrac zakske

                            Comment


                            • #15
                              Re: haar uitknippen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Dirre Bekijk bericht
                              Ook Mask Pro van OnOne Software.
                              Er staan filmkes online waar ze het ook demonstreren.
                              Sinds de nieuwe "Perfect Photo Suite 6" heet die module "Perfect Mask 5"
                              Unlock your creativity with the ultimate raw photo editing software. ON1 Photo RAW makes raw photo editing effortless with the help of AI. Edit, organize, and process your photos while maintaining the highest image quality. Purchase or subscribe to Photo RAW raw editing software from ON1 now!


                              Daarmee heb ik wel geen ervaring. Heb van OnOne Software enkel de Phototools en Perfect Layers... De hele suite is vrij prijzig.
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.6.1) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                              Comment

                              Working...
                              X