Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sproeten/reflectie's verwijderen modelfotografie CS5/LR ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sproeten/reflectie's verwijderen modelfotografie CS5/LR ?

    Mijn model had redelijk wat sproeten (soms kan een zomersproetje leuk zijn, maar ze wil liefst een wat blekere huid).
    Hoe verwijderen jullie sproeten, ik doe dit één per één afzonderlijk in CS5 met de "spot healing brush tool" (wel veel werk) of hoe doen jullie dit eventueel in lightroom?
    Of welke methode gebruiken jullie om een gezicht egaal te maken (zonder verlies in scherpte)?

    Ik richtte mijn flitser nochthans naar het plafond (om direct licht in het gezicht te vermijderen), maar na haar fond de teint had ze geen poeder op haar gezicht gedaan erachter waardoor geen mat gezicht en toch reflectie's ontstonden. Best ook reflecties in het gezicht vermijden zeker?
    Last edited by CanonYouCan; 12 november 2011, 07:52.

  • #2
    Re: Sproeten/reflectie's verwijderen modelfotografie CS5/LR ?

    niemand?

    Comment


    • #3
      Re: Sproeten/reflectie's verwijderen modelfotografie CS5/LR ?

      heb je een voorbeeldfoto om te bewerken? ik zal eens proberen als je dat goed vindt?
      groeten, Kristof
      Canon EOS 5D mkII

      Comment


      • #4
        Re: Sproeten/reflectie's verwijderen modelfotografie CS5/LR ?

        Ik vrees dat je de juiste tool reeds gebruikt voor dit soort werk. Wat je met deze tool wel eventueel kunt doen om het proces wat te versnellen is click and drag, zodat je steeds een groep sproetjes die niet ver van elkaar verwijderd liggen gelijktijdig behandelt. Dat bespaart je de moeite om elk sproetje individueel te moeten aanklikken.

        Comment


        • #5
          Re: Sproeten/reflectie's verwijderen modelfotografie CS5/LR ?

          met deze ? http://www.portraitprofessional.com/gallery/?p=6
          Creativiteit is wanhoop van de betere soort.

          http://shantiguru.1x.com

          Comment


          • #6
            Re: Sproeten/reflectie's verwijderen modelfotografie CS5/LR ?

            Oorspronkelijk geplaatst door shantiguru Bekijk bericht
            ik gebruik al jaren de portraiture plugin, is enorm goed en makkelijk te gebruiken, maar het hangt ervan af hoeveel sproeten er moeten verwijderd worden, op de voorbeeldfoto die ze op de website tonen is dat makkelijk toe te passen, maar meer en donkere sproeten is andere koek...
            het gaat wel als je overdrijft in de bewerking, maar dan is het er echt over en ziet de huid er niet natuurlijk meer uit.
            mss als je eerst deze bewerking toepast:
            sproeten verminderen en daarna portraiture?
            die combinatie heb ik nog niet geprobeerd.
            groeten, Kristof
            Canon EOS 5D mkII

            Comment


            • #7
              Re: Sproeten/reflectie's verwijderen modelfotografie CS5/LR ?

              sorry vraag niet volledig gelezen , ik stelde gaussiaans vervagen voor
              Last edited by jazeera; 24 november 2011, 16:24.

              Comment


              • #8
                Re: Sproeten/reflectie's verwijderen modelfotografie CS5/LR ?

                Ik veronderstel dat het zowel in PS CS5 als in Lightroom best te doen is, maar een geduldwerkje blijft.
                Spijtig voor de charmante "freckles" zou ik echter zeggen.
                Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

                Comment

                Working...
                X