Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoog dynamisch bereik via helderheidsmaskers.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hoog dynamisch bereik via helderheidsmaskers.

Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
    Ik heb de methode voor u op 3 pagina's gezet. De stappen in de bewerking zijn genummerd van 1 tot 16.
    Waarvoor mijn hartelijke dank.

Je ontgoocheling kan ik goed begrijpen.Gelukkig zijn er nog mensen zoals jij die het forum de moeite maken.
    Maar niet iedereen heeft voldoende kennis om interessante topics aan te maken.
    En sommigen hebben zoveel kennis dat ze wschl niet meer de moeite kunnen opbrengen om nog te posten voor beginners.

LesC is zeker de kwaadste niet en uit zijn reactie meen ik tevredenheid te lezen over de nieuwe layout.

Keep up the good work !

Comment

Hartelijk bedankt voor deze les

Comment

Er kruipt heel veel tijd in het maken van zo'n tutorial (ik spreek uit ervaring).
        Daarom alleen al chapeau
        vriendelijke groeten, Kurt
        Mijn foto's
        Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mortierke Bekijk bericht
          Er kruipt heel veel tijd in het maken van zo'n tutorial (ik spreek uit ervaring).
          Daarom alleen al chapeau
          Daar ben ik het volledig mee eens, van mij ook een dikke .
          Ik ben Rupselkopke enorm dankbaar voor zijn bijdragen en nuttige info die hij steeds heeft
          @Rupselkopke Heb ook een effen gekeken op de site waar jouw foto's staan, stuk voor stuk juweeltjes
          Groetjes
          Valere

Comment

Voor al diegenen die liever een pdf bestand gebruiken om de werkmethode te volgen....er is een link naar een pdf bestand bovenaan bij de start van de topic bijgevoegd. Een brave ziel heeft er volledig belangeloos zijn tijd ingestopt. Bedankt voor je moeite Crispyn
            Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
            http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Voor al diegenen die liever een pdf bestand gebruiken om de werkmethode te volgen....er is een link naar een pdf bestand bovenaan bij de start van de topic bijgevoegd. Een brave ziel heeft er volledig belangeloos zijn tijd ingestopt. Bedankt voor je moeite Crispyn
              Geen probleem hoor, het was de moeite om dat mooi werk van u even te bundelen.
              een preview kan je hier vinden http://issuu.com/draaibanken/docs/hdr/1, enkel is er een onverklaarbaar probleem op pagina 12 daar is niets zichtbaar , vreemd... probeer ik later wel eens op te lossen

aanpassing 06/12 14:35
              Opgelost : zie http://issuu.com/draaibanken/docs/hd...ode=doublePage
              ..
              Last edited by Crispyn; 6 december 2011, 14:38.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Crispyn Bekijk bericht
                Geen probleem hoor, het was de moeite om dat mooi werk van u even te bundelen.
                een preview kan je hier vinden http://issuu.com/draaibanken/docs/hdr/1, enkel is er een onverklaarbaar probleem op pagina 12 daar is niets zichtbaar , vreemd... probeer ik later wel eens op te lossen

..
                Op blad 12 ontbreekt inderdaad een stukje in je pdf boek....op pagina 15 staat een stukje wat eerder in de bewerking reeds stond. Het pdf bestand wat niet in boekvorm stond achter de link is wel correct weergegeven. Komt wel in orde...er is geen haast bij.
                Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm

Comment

Bedankt voor je inbreng !!!

mvg
                  Christian

Comment

RUPSELKOPKE
                    Als beginner ben ik je erg dankbaar voor je duidelijke uitleg.(niet alleen deze uitleg maar ook andere)
                    Ik hoop dan ook dat je hier mee door blijft gaan, ondanks dat je het soms misschien niet meer zo ziet zitten.
                    Bedenk dat de meeste beginners hier misschien weinig tot niets schrijven, maar dat dat juist wel de personen zijn die het enorm waarderen dat er ook leden aanwezig zijn die hun tijd in uitleg besteden.
                    In tekst, in PDF of in JPG...het maakt mij niets uit, het gaat om de inhoud waarmee je ons steeds verder helpt.
                    Nikon D5000 en wat lenzen.

Comment

van harte bedankt voor je mooie inbreng op ons forum ; mensen als jij ( autodidact zijn is geen schande , integendeel ! ) doen ons terug keren om dingen te leren . Het feit dat je dan nog eens de moeite doet om alles in een pm te gieten
                      Ik moet wel bekennen dat ik hoe meer ik hier lees , hoe meer ik besef dat ik nergens sta qua techniek...
                      een goede cursus fotografie vinden zou geen luxe zijn...maar dan in avondonderwijs .
                      Iemand suggesties voor regio Westkust ?
                      Nogmaals bedankt , ik zal het zeker eens proberen tijdens de kerstperiode .
                      Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

Comment

Bedankt voor deze guide !
                        Eén dezer dagen zal ik deze ook eens uitproberen !
                        Mijn YouTube kanaal || Fotografische uitstapjes in België? Een overzicht per provincie vind je hier.

Comment

Ben vandaag nog een mooie tutorial tegen gekomen op Youtube…

klik

Met dit als resultaat.

Het is een foto van 3 opnames…nog eens niet zo goed belicht dus op automatisch terwijl ik eigenlijk altijd met mijn histogram werk is deze vanuit de hand geschoten met belichtingen compensaties van 2 stops.telkens. Dus een +2;0;-2

Mvg, Pascal,Schoonspikke
                          Als je schiet..schiet dan raak!
                          500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Ik had op deze link op You Tube verleden week al een comment gegeven. Hij geeft een paar ( cross door het bos) lessen gratis. Heel veel aanpassingslagen,en het eindresultaat is een beetje overcooked wat mij betreft.Zijn betere tutorials die over luminocity maskers gaan zijn te betalen. Zoek ook eens op Serge Rammeli ( Fransman)....een pak photoshop lessen waar het eindresultaat voor mij ook een stuk " te " is....maar tis gratis en er is altijd nog wel iets te leren wat bruikbaar is.

Comment

bedankt voor het delen Pascal.
                              gaan we eens bekijken als we tijd hebben , is dik een half uur, maar ziet er goed uit.

Comment

Ik had op deze link op You Tube verleden week al een comment gegeven. Hij geeft een paar ( cross door het bos) lessen gratis. Heel veel aanpassingslagen,en het eindresultaat is een beetje overcooked wat mij betreft.Zijn betere tutorials die over luminocity maskers gaan zijn te betalen. Zoek ook eens op Serge Rammeli ( Fransman)....een pak photoshop lessen waar het eindresultaat voor mij ook een stuk " te " is....maar tis gratis en er is altijd nog wel iets te leren wat bruikbaar is.
                                Elkaars bericht gekruist
                                Het viel wel op dat het resultaat vrij oververzadigd is , zo van die foto's waarvan je denkt "WOW" wat een kleuren, maar realistisch is anders.
                                Moet film nog bekijken maar dat zal wel aan te sleutelen zijn.

Comment

Working...
                                X