Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

photoshop of lightroom ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: photoshop of lightroom ?

Ik maak elke week op de fotoclub mee hoe al mijn collega's in photoshop hun foto's bewerken, met lagen, kopieën, exporteren, importeren, en ongeveer 15 minuten.
    En elke keer zeg ik dan weer heel bescheiden dat ik hetzelfde resultaat bereik in 3 minuten en alles op 1 scherm in 1 menu doe maar dan wel in LR.
    Heel kort door de bocht:
    Photoshop elements is voor de beginnend amateur
    Photoshop Lightroom is voor de prof fotograaf
    Photoshop CS is voor de grafisch ontwerper

Maar met alle 3 kun je foto's bewerken

Groeten, Bert
    Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
    www.bertofotografie.be

Comment

100 Ways Lightroom Kicks
      dit zegt genoeg
      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
        100 Ways Lightroom Kicks
        dit zegt genoeg
        Zo'n lijstje kan je voor elk van je favoriet programma wel maken, waarmee ik niet wil zeggen dat het een slecht of minderwaardig programma is hé
        Zo'n beetje de Paint Shop Pro vs. Photoshop, 3DS vs. maya discussies.
        Nikon D5100 + 18-105mm VR
        Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door berto Bekijk bericht
          Ik maak elke week op de fotoclub mee hoe al mijn collega's in photoshop hun foto's bewerken, met lagen, kopieën, exporteren, importeren, en ongeveer 15 minuten.
          En elke keer zeg ik dan weer heel bescheiden dat ik hetzelfde resultaat bereik in 3 minuten en alles op 1 scherm in 1 menu doe maar dan wel in LR.
          Heel kort door de bocht:
          Photoshop elements is voor de beginnend amateur
          Photoshop Lightroom is voor de prof fotograaf
          Photoshop CS is voor de grafisch ontwerper

Maar met alle 3 kun je foto's bewerken

Groeten, Bert

Dan zijn 't knoeiers. ik importeer via de Eos Utility naar datummappen, doe selectie in Bridge en dan via CS met standaardinstellingen (heb versch. varianten opgeslagen, cfr ontwikkelen LR). De foto's die door mogen, gaan mits enkele klikken naar de juiste omzetting en webformaat waarbij ik in de tussenstappen nog kan bijsturen of evt. toch nog een warmfilterke kan leggen of een kleur tegenhouden, iets kan wegclonen of zo...
          Moet het echt snel gaan => batchke.
          Wil ik nog eens zien of dat trager of sneller is dan LR (en dan bedoel ik incl. het wegcroppen/wegshoppen van een vinger van een fan die nog net in beeld komt en het evt. toepassen van een filtertje of iets dergelijks.

Ben me in LR aan 't verdiepen en momenteel lijkt de procedure van importeren, ontwikkelen,... me ook niet zo snel en super. Wel zie ik al de voordelen van het ontwikkelen van series. Maar ik stel me vragen bij de bewerkingen 'op maat'. Dan wordt er vaak toch nog naar CS uitgeweken blijkbaar...
          Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
          www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Met alleen LR kan ik in 90% van de gevallen de foto's genoeg bewerken om geen PS meer te gebruiken, zeker als je een beetje handig de lokale tools van de ACR gebruikt.
            Inderdaad, hier hetzelfde. Als ik een grote batch van een trouw verwerk, spendeer ik uren op LR en heb zelden PS nodig. Naast de zeer uitgebreide tools om de kleuren van je foto aan te passen en een reeks coherent te krijgen, heb je ook de basic clone stamp & healing brush en brushes voor lokaal contrast, saturatie, belichting aan te passen.... meer moet dat vaak niet zijn.

Lightroom alleen om foto's te ordenen? Dan heb je nog niet veel met LR gewerkt.

Elke professionele fotograaf die ik ken werkt met Lightroom of de Apple-only variant, Aperture.

Comment

Working...
            X