Ik ben toe aan een nieuw machien. Ik heb tot hiertoe met een laptop HP i5 processor gewerkt en dat ging heel goed. Ik doe geen zotte dingen, vooral basisbewerking in RAW. Het meest belastende is af en toe een panorama stitchen.
Als ik een vijftigtal RAW (20-40 MB per stuk, 16 bit kleur) tegelijk kan openen en ze vlot bewerken zonder haperingen en af en toe Photoshop openen, ben ik tevreden. Ik heb een grote flatscreen en heb enkel een laptop of dekstop nodig om aan te sluiten. Geen dure apple, windows is voldoende. Ik wil het onder 750 euro houden.
Merci
Als ik een vijftigtal RAW (20-40 MB per stuk, 16 bit kleur) tegelijk kan openen en ze vlot bewerken zonder haperingen en af en toe Photoshop openen, ben ik tevreden. Ik heb een grote flatscreen en heb enkel een laptop of dekstop nodig om aan te sluiten. Geen dure apple, windows is voldoende. Ik wil het onder 750 euro houden.
- Welke processor heb ik nodig? Duo of Quad core? Hoeveel MHz? Welk merk?
- Heb ik een tweede harde schijf nodig? Hoe groot moet de schijf zijn?
Ik schrijf mijn foto's na bewerking naar DVD en op termijn wis ik ze van de schijf. - Hoeveel RAM? Welk type en merk RAM?
- Welke videokaart? Ik speel geen games.
Trouwens, hoe weet je of Photoshop je videokaart ondersteunt? Hoeveel capaciteit van de videokaart wordt door PS benut?
Merci
Comment