Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

exifs gegevens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• exifs gegevens

wist niet goed waar dit best te plaatsen, hopelijk krijg ik wat respons

bij de exifs gegevens staat er ASCII op twee plaatsen aangeduid hier op screenshot

graag had ik geweten hoe ik aan deze gegevens kom en hoe ik zo eventueel kan aanpassen.
    Wat houd ASCII eigenlijk in ?

graag jullie hulp en/of tips

groetjes Ingrid

Re: exifs gegevens

ASCII - American Standard Code for Information Interchange

Dus dat geeft aan welknummertje aan welk lettertje en leestekentje gegeven wordt.

Wat het in dit geval waarschijnlijk inhoudt dat er niks staat, omdat jij in je camera niks hebt ingegeven in je camera.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      ASCII - American Standard Code for Information Interchange

Dus dat geeft aan welknummertje aan welk lettertje en leestekentje gegeven wordt.

Wat het in dit geval waarschijnlijk inhoudt dat er niks staat, omdat jij in je camera niks hebt ingegeven in je camera.
      sorry, dit is vr mij ff latijn
      wat, waar zou ik daar eventueel kunnen ingeven ( Canon toestel) ??
      graag wat meer uitleg
      groetjes Ingrid

Comment

Geen idee, waar en hoe je dat bij een Canon moet intypen, maar bij mijn Nikon's heb ik een bokeje gehad waar dat precies omschreven stond en dat heet de gebruikshandleiding, misschien werkt het bij Canon ook wel zo.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MG-TF Bekijk bericht
          sorry, dit is vr mij ff latijn
          wat, waar zou ik daar eventueel kunnen ingeven ( Canon toestel) ??
          graag wat meer uitleg
          Wil je b.v. je naam+copyright op de camera zelf ingeven, dat doe je met EOS Utility. Je kunt uiteraard bij het importeren in Bridge nog zaken meegeven. Daarvoor dien je je "import template" naar eigen wens aan te passen.
          Je kunt ook via de menu's van de 7D nog info ingeven. Check je manual vanaf p.225.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            Wil je b.v. je naam+copyright op de camera zelf ingeven, dat doe je met EOS Utility. Je kunt uiteraard bij het importeren in Bridge nog zaken meegeven. Daarvoor dien je je "import template" naar eigen wens aan te passen.
            Je kunt ook via de menu's van de 7D nog info ingeven. Check je manual vanaf p.225.
            Les,
            naam + copyright dat had ik al gedaan via de menu's op mijn toestel, maar verder is er toch geen plaats vr nog iets anders ?
            Ook via de bridge na het importeren van de foto's geef ik altijd mijn volledige gegevens in.
            Maar die user comments zegt me niks ?
            k' zal anders nog eens kijken of ik deze user comments ergens terug vindt bij de exifs in de bridge.
            bedankt vr je antwoord,tijd.
            groetjes Ingrid

Comment

Les,
              tot mijn spijt vind ik niets terug met zulke omschrijving
              als er nog iemand is die me eventueel kan helpen, graag
              groetjes Ingrid

Comment

Working...
              X