Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Makkelijk onderwerp selecteren met Capture NX

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Makkelijk onderwerp selecteren met Capture NX

Hi all,

Ik zit met een keuzeprobleem tussen PS CS4 & Nikon Capture NX2.

Ik ben persoonlijk al een aantal jaartjes bezig met planespotting, dus ik heb enorm veel fotos waar het vliegtuig gecentreerd in de foto staat met daarrond enkel blauwe lucht. Nu, iets wat vaak moet gebeuren is de foto wat verscherpen. Natuurlijk enkel het onderwerp en niet de lucht eromheen. Enkel en alleen al om onnodig ruis te vermijden.

In PS is dit wreed simpel. Magic Wand Tool - 1 keer klikken op de lucht - invert selection en 't is in orde en je kan enkel het onderwerp bewerken zo.

Nu, in Capture NX vind ik maar geen makkelijke methode om daar even snel hetzelfde te doen. Daar moet ik telkens met Polygon Lasso Tool volledig het vliegtuig rond beginnen klikken om de lucht dus niet mee te selecteren en te bewerken. Ik vind dit omslachtig en hoop iets beters te kunnen vinden. Ik heb al geprobeerd met die nieuwe Selection Control Point, maar dat werkt ook niet zoals ik het wens.

Toch wil ik NX niet zomaar opgeven daardoor aangezien ik de RAW bewerking in NX nog steeds kwalitatief beter vind dan in PS (wat wel ergens logisch is )

't Is dus een beetje een dilemma Iemand die me een gouden tip kan geven?

Alvast bedankt!
    Björn
Working...
X