Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lightroom : Help , foto's kwijt

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lightroom : Help , foto's kwijt

Men originelen ben ik blijkbaar kwijt (vraag me niet hoe, ben al bezig met herstelprograma Recuva, maar nog niets gevonden).

In LR zie ik de bewerkingen dus wel , maar dit zijn maar de kleine bestanden met de Metagegevens veronderstel ik.
    is echt wel ****, ik zie de bewerkte foto's wel maar kan ze niet exporteren

hulp
    au-secours
    sos

antw hier of op bibi77@hotmail.com

alvast : BEDANKT !!!!

Re: Lightroom : Help , foto's kwijt

heb je al in de vuilbak gekeken, normaal komen die daar in bij verwijderen,
    foto's zijn verwijderd via windows of andere applicatie, anders zouden ze niet meer zichtbaar zijn in LR. Mogelijk heb je tijdens importeren niet gevraagd foto's te verplaatsen naar HD en heb je gewerkt van CF,SD .. kaart.

Comment

Bedankt voor je reactie alvast.
      HEb een zoekactie gedaan op heel men pc, vanavond ga ik kijken met RECUVA (herstelprogramma

fingers crossed !

Comment

Wat je in Lightroom ziet, zijn de previews en die bevatten de bewerkingen die je op de foto toegepast hebt.
        Waar stonden je foto's voordien? Op dezelfde schijf als waar je Lightroom catalogus staat of op een externe schijf?
        Ben je nog andere gegevens kwijt of enkel die foto's?
        Ik vraag het maar omdat heel vaak Lightroom-gebruikers denken dat hun foto's weg zijn terwijl ze dat niet zijn...
        Heb je de foto's verplaatst met Windows Verkenner of Mac Finder nadat je ze in Lightroom geimporteerd had (zowat de vaakst voorkomende bron van 'Ik ben mijn foto's kwijt'-meldingen): zo ja: dan moet je in Lightroom de koppeling terug maken
        Heb je de foto's hernoemd (buiten Lightroom om) nadat je ze in Lightroom geimporteerd had? Dan zal Lightroom je foto's ook niet meer herkennen.
        Als je echt effectief je foto's kwijt bent (en je hebt geen backup), dan bestaat er nog altijd een tooltje om van je previews terug JPG's te maken (maar die JPG's gaan maar zo goed zijn als de kwaliteit die je ingesteld had). Maar beter een medium JPG dan helemaal niets meer, natuurlijk... Post maar in het forum en dan laat ik wel weten waar je dat kan vinden...
        Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
        Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
        GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

Comment

Working...
        X