Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kan foto niet openen met extrafilm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• kan foto niet openen met extrafilm

hey, ik heb met mijne nikon, foto's gemaakt binnenhuis met een groothoeklens, in raw
    nu blijkt dat ik enkele foto's niet kan bekijken, ik zou graag deze bij extrafilm laten ontwikkelen, de foto's staan bij mijn afbeeldingen (harde schijf) daar kan ik ze wel bekijkenweet iemand hoe dit komt en is er een oplossing hiervoor
    groetjes en alvast bedankt

Re: kan foto niet openen met extrafilm

een beetje vreemde omschrijving en vraag. Je zegt
    nu blijkt dat ik enkele foto's niet kan bekijken
    en daarna stel je
    de foto's staan bij mijn afbeeldingen (harde schijf) daar kan ik ze wel bekijken
    Wat is het nu ?

En raw foto's laten ontwikkelen ? Je hebt een verkeerd beeld van wat raw foto's zijn, denk ik. Het raw formaat is eigelijk geen foto an-sich, maar eerder een hoop data zoals ze uit de sensor van je camera komen. Die kan je niet rechtstreeks laten printen. Je moet die eerst converteren naar een formaat dat je foto-print firma aankan. Als je die raw files dubbel clicked in (ik vermoed) Windows Verkenner dan opent zich één of ander conversie programma die dat doet voor jouw, bijvoorbeeld ViewNX2.
    Je kan die foto dan in meer of mindere mate editeren, die je dan vervolgens naar je harde schijf moet weg schrijven in jpg formaat. Die jpg beelden kan je vervolgens doorspelen naar ExtraFilm.

Als je engels goed is, kan je hier of hier nog eens nalopen wat het verschil is tussen raw en jpg. Je kan die pagina's ook vertalen met bijvoorbeeld Google.
    Cheers, Ben

Comment

hey, ben je hebt gelijk was niet zo duidelijk,
      eerst kon ik de foto's niet bekijken, ik heb dan een programma van internet afgehaald zodat ik ze wel kon bekijken, bij mijn afbeeldingen, maar als ik naar de site van extrafilm ga, en de foto's wil ophalen bij mijn afbeeldingen, zie ik maar een deel van de foto's
      is er een gemakkelijke en gratis site waar ik raw kan omzetten naar jpeg?
      groetjes

Comment

Bekijk DEZE eens
        "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
        500px

Comment

Zit er bij je Nikon geen raw-converter? Dit is een programma (op cd) waarmee je je raw-beelden kunt bewerken en omzetten naar .jpeg of .tif. Die extenties kun je dan naar ontwikkelcentrales, zoals Extrafilm, zenden.

Comment

Via extrafilm kan je idd geen raw bekijken, zoals hierboven vermeld is, raw is geen foto op zich
            Als je ze wilt bekijken moet je ze omzetten in jpg
            Om de raw bestanden op mijn pc te bekijken heb ik een rawvieuwer

Comment

Bij Nikon ViewNX downloaden en dan omzetten van NEF naar JPEG.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Bij Nikon ViewNX downloaden en dan omzetten van NEF naar JPEG.
                Hoewel mij dit het meest juiste antwoord lijkt komt het toch wel wat laat TS poste dit meer dan 4 maanden geleden
                (denk dat degene die het topic van onder het stof haalde andere bedoelingen had ).

Comment

Working...
                X