Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lightroom

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lightroom

Bij de nieuwe lightroom versie, worden sommige van mijn foto's (miss overal, en valt het gewoon niet bij elke foto even hard op), in de Library minder scherp weergegeven dan in Develop. Ligt dit aan mij? Of kan het kloppen?

Alvast bedankt !

R0b!n
    Last edited by R0b!n; 17 juni 2011, 12:03.
    R0b!n
    PORTFOLIO

Re: Lightroom

Niemand die hier iets over kan vertellen?
    R0b!n
    PORTFOLIO

Comment

Dit is bij ook het geval,normale voorstelling.
      Groeten. Ronald

Comment

Zou het kunnen zijn dat Lightroom je bestand laat zien in ProPhotoRGB in de Develop module en in AdobeRGB in de Library module?

Comment

Ik had niet hetzelfde maar wel iets soortgelijk aan de hand. Als ik vanuit LR3 silver effex pro opstartte werd de foto beduidend minder scherp afgebeeld. Terugkeren naar LR en de foto werd opnieuw scherp. Ik ben toen ook op zoek geweest naar een mogelijke oorzaak maar heb deze niet gevonden. Ik had wel het gevoel dat het te maken had met de grafische capaciteit van mijn PC temeer omdat bewerkingen binnen LR soms traag reageerden. Ik heb uiteindelijk mijn PC vervangen (omdat het er aan toe was) door een nieuw en veel krachtiger systeem en van sinds is dit probleem verdwenen.

grts
          Alain

Comment

Heeft volgens mij te maken met voorinstellingen (per module?)
            www.brunodyserinck.be
            https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Kan het mogelijk zijn dat develop de bewerkte RAW versie weergeeft? En de library standaard een jpeg formaat waarin je exporteert... Want ik dacht dat het toch gewoon de foto's weergeeft zoals op het basisbestand (in dit geval dus raw) met de door mezelf aangebrachte bewerkingen.
              R0b!n
              PORTFOLIO

Comment

Library gebruikt de previews waarvan je de kwaliteit ingesteld hebt tijdens het importeren. Je kan daar de grootte en compressie regelen.
                Develop maakt telkens een preview op basis van de originele raw data.Die previews zullen dus beter/scherper zijn.
                Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
                Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
                GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MoreThanWords Bekijk bericht
                  Library gebruikt de previews waarvan je de kwaliteit ingesteld hebt tijdens het importeren. Je kan daar de grootte en compressie regelen.
                  Develop maakt telkens een preview op basis van de originele raw data.Die previews zullen dus beter/scherper zijn.

Ahzooooo en kan je dat na het importeren nog aanpassen?
                  R0b!n
                  PORTFOLIO

Comment

Working...
                  X