Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PSD bestand opslaan als sjabloon/template

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • PSD bestand opslaan als sjabloon/template

    Hoi hoi,
    Ik heb in Photoshop CS3 een album pagina gemaakt voor een bruidsalbum. (diverse foto's)
    Nu wil ik dit graag als sjabloon/template opslaan, zodat ik het een volgende keer weer eens kan gebruiken. Dit scheelt tijd en uitzoekerij.
    Weet iemand hoe ik dit kan opslaan?
    Groetjes Pascal

  • #2
    Re: PSD bestand opslaan als sjabloon/template

    Gewoon opslaan en dan 'alleen lezen' maken, dan is het toch een template.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: PSD bestand opslaan als sjabloon/template

      Ik sla mijn eigen gemaakte templates gewoon op als psd-formaat, meer niet.

      Comment


      • #4
        Re: PSD bestand opslaan als sjabloon/template

        Bij alleen lezen heb je niet de kans dat je per ongeluk een ingevulde als template opslaat.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: PSD bestand opslaan als sjabloon/template

          Elke foto op een aparte layer houden en inderdaad, zoals gezegd wordt, gewoon opslaan.

          Achteraf kan je de foto's simpelweg vervangen door de nieuwe.
          500PX - Twitter - Flickr - Facebook - Website (wordt aan gewerkt)

          Comment


          • #6
            Re: PSD bestand opslaan als sjabloon/template

            Ik zou toch ook geneigd zijn om zoals hjanssen een bestand dat ik als template wil gebruiken af te sluiten als "read only". Mocht je daar later wijzigingen aan willen aanbrengen, dan moet je natuurlijk wel eerst het document ontsluiten.
            In tegenstelling tot Word waar je dot vs doc bestanden hebt, is dat niet het geval bij Photoshop. Je kunt dus ook niet een nieuw document aanmaken "op basis van" een echte template zoals bij Word, dus je vertrekt best van een Read only bestand dat je wel verplicht om als een apart document op te slaan.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

            Comment

            Working...
            X