Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

keuze raw coverter

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• keuze raw coverter

Ik heb uiteindelijk de beslissing genomen om een nieuwe computer aan te schaffen.
    Als beginnend fotograaf wil ik wat dieper ingaan op fotobewerking
    Het wordt waarschijnlijk een Imac 27'.
    Alleen ben ik nog niet zeker welf fotobewerkingsprogramma ik ga nemen.
    Standdard staat er i photo software op , dus alleen jpeg elementaire bewerking.

Voor verdere RAW bewerking twijfel ik tussen volgende varianten:
    -photoshopelements
    -aperture 3 (al of niet met extra NIK plug ins)
    -lightroom.

Wie kan me raad geven ?

Re: keuze raw coverter

Als je alles op een rijtje zet :

- Fotograaf
    - Mac gebruiker
    - RAW conversie

dan is er toch maar één programma dat er uit springt hé
    en dat is Capture One Pro van Phase One.

het fine tunen doe je in Photoshop

MVG, Jeff C.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Ik werk graag met aperture.

Comment

en ik met LR

Comment

Ik kan enkel spreken over de Raw-convertor in PSE aangezien ik enkel deze gebruik.
          Alhoewel deze convertor kwa mogelijkheden moet onderdoen voor LR, niet qua kwaliteit want het is in feite dezelfde maar dan met uitgeschakelde opties, is deze minder geschikt voor snelle verwerking van grote hoeveelheden foto's. Voor behandeling van individuele opnames is dit een prima keuze.
          De laatste weken ben ik ook eens aan het experimenteren geweest met ACDsee pro (versie 4). En ik moet zeggen dat ik zeer erg geschrokken ben van de prima Raw-conversie-mogelijkheden en de zeer uitgebreide opties in dat pakket. Maar ik weet niet of dat ook beschikbaar is in Mac-versie.
          Groeten,
          Geert

Comment

Hops, en de discussie rond de beste / snelste / ... raw-converter is weer vertrokken :-)
            De raw converter in PSE is wel een héél verwaterde versie van de volledige Raw Converter van ACR / Lightroom.
            Als je eenmaal daarvan geproefd hebt, wil je niet meer terug. Dat geef ik je op een briefje. Wat me wel een goeie (en betaalbare) combinatie lijkt, is Lightroom + Photoshop Elements. Er bestaat een (zeer goedkope) Lightroom plugin, google eens op Elementals + Lightroom, die je toelaat om Lightroom en PSE zo goed mogelijk te laten samenwerken met elkaar (bijna zo goed als de samenwerking LR + Photoshop geregeld is).
            Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
            Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
            GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

Comment

Heb zowat alle converters vrij diepgaand uitgetest en daar zijn er 2, voor mij althans, die er uitspringen wat beeldkwaliteit, snelheid, mogelijkheden en logische structuur betreft.
              Dat is LR3, biedt de meeste mogelijkheden, is veel meer dan enkel een RAW-converter, en Capture one (versie 6). Capure one heeft het voordeel dat je voor 100€ de light versie kunt kopen maar de resultaten van deze converter zijn schitterend.
              Als je hoofdzakelijk portretten maakt zou ik C1 aanraden, anders LR3. Gebruik zelf beide door elkaar maar het meeste LR.

Maar voor alle converters is er een redelijke gratis proefperiode en zo kun je zelf uitmaken welke best bij je past.

Comment

Working...
              X