Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batchverwerking RAW

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Batchverwerking RAW

Hej hej,

Vraag ivm de batchverwerking in photoshop (cs4,CS5, cs5.1,..).
    Is het mogelijk om via batchbewerking over je RAW foto's direct een standaard bewerking uit te voeren, en deze hierna om te zetten naar JPEG??

Foto's zijn in dezelfde omstandigheden etc getrokken. Ik zou ze aan de hand hiervan al een globale touch willen geven, waarna er nog enkelen te willen finetunen.

Via lightroom is dit wel mogelijk dacht ik?
    Verbeter me indien NOK.

Re: Batchverwerking RAW

je torpedeert daarmee het concept van raw fotografie, fotografeer dan direct in jpg!

there is no "one size, fits all" in raw ...

Comment

de is juist één van de krachten van lightroom
      je kunt zo direct al bewerkingen doen via het importeren, desnoods vanuit een eerdere preset
      of daarna foto's synchorniseren op basis van één goed bewerkte foto
      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
        je torpedeert daarmee het concept van raw fotografie, fotografeer dan direct in jpg!

Gut ik dacht zelfde licht ed altijd zelfde omzetting, maar ik zit helemaal fout begrijp ik hieruit.....
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
          de is juist één van de krachten van lightroom
          je kunt zo direct al bewerkingen doen via het importeren, desnoods vanuit een eerdere preset
          of daarna foto's synchorniseren op basis van één goed bewerkte foto
          Doe mij vooral niet te hard lachen ..

Comment

In Camera Raw, via edit en dan develop settings kiezen, je kiest de afbeelding waar je de aanpassingen al gedaan hebt, dan ga je naar copy camera settings, je selecteert dan alle afbeeldingen en dan paste camera raw settings. Via Tools en dan Image processor kan je deze foto's omzetten naar JPEG.
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht

Begrijp me niet verkeerd, wat ik zeggen wil is standaard 'correcties' aan te brengen zoals witbalans, contrast,.. dat soort zaken.

In photoshop Camera Raw sloeg ik voorheen de eerste aanpassing op in een *.xmp bestand, waarna ik steeds één voor één de foto opende en deze 'settings.xmp' erover uitrolde. Moet simpeler kunnen dacht ik, vandaar de vraag.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rafta Bekijk bericht
                Hej hej,

Vraag ivm de batchverwerking in photoshop (cs4,CS5, cs5.1,..).
                Is het mogelijk om via batchbewerking over je RAW foto's direct een standaard bewerking uit te voeren, en deze hierna om te zetten naar JPEG??

Foto's zijn in dezelfde omstandigheden etc getrokken. Ik zou ze aan de hand hiervan al een globale touch willen geven, waarna er nog enkelen te willen finetunen.

Via lightroom is dit wel mogelijk dacht ik?
                Verbeter me indien NOK.
                Als het om een serie gaat dan open je gewoon de hele serie in camera raw, je doet de bewerkingen op de eerste foto, selecteert de hele serie en klikt op syncronise... Klaar.
                500PX - Twitter - Flickr - Facebook - Website (wordt aan gewerkt)

Comment

Working...
                X