Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is het mogelijk?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Is het mogelijk?

Ik heb een portret waarbij iemand op een laag krukje zit dat omwikkeld is met een zwarte stof. Nu had ik er graag een 'romeins/grieks zuiltje' van gemaakt? Is het mogelijk?
    Of a.g. is het mogelijk om op een 'overtuigende' manier een foto van een romeins/grieks zuiltje voor het krukje met zwart stof te shoppen alsof het lijkt dat die persoon op een zuiltje zit?

De foto plaats ik liever (nog) niet, maar ik hoop dat de uitleg duidelijk is. PM mag...
    Al doende leert men...

Flickr

Re: Is het mogelijk?

Een foto zegt meer dan duizend woorden ...
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
      Ik heb een portret waarbij iemand op een laag krukje zit dat omwikkeld is met een zwarte stof. Nu had ik er graag een 'romeins/grieks zuiltje' van gemaakt? Is het mogelijk?
      Of a.g. is het mogelijk om op een 'overtuigende' manier een foto van een romeins/grieks zuiltje voor het krukje met zwart stof te shoppen alsof het lijkt dat die persoon op een zuiltje zit?

De foto plaats ik liever (nog) niet, maar ik hoop dat de uitleg duidelijk is. PM mag...
      waarom zou dat niet mogelijk zijn? als je een masker op de vorm van het krukje legt... die zwart maakt en dan gaat blenden op de doek met het zuiltje...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

If you can visualize it, if you can dream it, there’s some way to do it.
        —Walt Disney

Misschien heb je hier wel iets aan ? http://browse.deviantart.com/resourc...q=easy#/dzop0m
        Ik zou dan gewoon de persoon selecteren zoals aangegeven staat en die dan op een zuiltje zetten ...
        Last edited by Kiwiaa; 23 mei 2011, 21:19.
        Mijn werk vind je hier (fotomanipulaties, digitale tekeningen)
        Mijn foto's van paarden vind je hier

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
          Een foto zegt meer dan duizend woorden ...
          Ok, ik weet het. Ben even in mijn fotoreeks gaan kijken en heb een crop gemaakt van een testfoto die hopelijk een beetje een idee geeft.

Negeer de benen en het stuk stof dat achteraan te ver uitpiept, maar ik wil dus de zwarte kruk vervangen door een zuiltje alsof het lijkt dat de persoon op dat zuiltje zit.
          Dit is een ferme crop.

Dus dit moet er gebeuren, maar uiteraard met meer overtuigen dan een plane copy-paste. Het zuiltje is ook niet het beste voorbeeld. Zou er idealiter eentje moeten zijn met een 3D en voet denk ik. zoals dit bv.?

Even voor de duidelijkheid, ik kan met wat prutsen wel beter dan dit, maar wil even het 'idee' uitleggen.
          Last edited by Nena; 23 mei 2011, 21:27.
          Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
            waarom zou dat niet mogelijk zijn? als je een masker op de vorm van het krukje legt... die zwart maakt en dan gaat blenden op de doek met het zuiltje...
            Misschien moet ik de titel veranderen in: wie kan mij helpen?

Ik vermoedde wel dat het mogelijk is, zeker voor een PS-expert, maar ik krijg het toch niet goed (zal wel aan mijn nog beperkte PS-skills liggen, toch voor zo een zaken).

Vooraleer ik uren zit te sjoemelen, hoopte ik hier iemand te vinden die me misschien wat tips kan geven hoe ik dit best aanpak.
            Ik zit er niet zozeer mee denk ik om het krukje te vervangen in een zuil, maar wel om het als echt te laten lijken. Ik vermoed dat het komt door het 3D aspect. Fin, ik weet het niet.

Mijn basisportret is af, maar nu wil ik toch nog dat zuiltje erin krijgen Maar als het me niet deftig lukt, dan beter niet denk ik.
            Al doende leert men...

Flickr

Comment

hoi nena

het grote probleem is eigenlijk een mooie zuil vinden met voet
              dat mag een witte zuil zijn die je een marmerpatroon geeft met laageffekt

die kan je dan schaduw geven door met zwart penseel op een extra laag te schilderen
              die laag zet je op vermenigvuldigen en je laat de dekking verminderen

de achtergrond wordt grotendeels gekloond om het zwart weg te krijgen

voorbeeldje

Comment

Waauw David, dat ziet er toch al niet slecht uit ! Je moet weten dat op de 'grote' foto dit zuiltje maar een klein stukje is.

Ik ga dus op zoek naar een zuil en probeer het alvast. Ik roep wel hard als het me niet lukt... Bedankt.
                Al doende leert men...

Flickr

Comment

Netjes gedaan ddavid, maar probeer ook de kleur(temperatuur) overeen te laten komen.

Bijvoorbeeld :

Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                  Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Working...
                  X