Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van Windows naar MAc

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Van Windows naar MAc

Heb op 1 ding niet gelet bij de aankoop van mijn nieuwe pc. Ik heb een Apple pc gekocht, en nu kan ik mij photoshop niet meer gebruiken. Is er een alternatief? Heeft iemand een Mac, zo ja welk fotobewerkingrpogramma gebruiken jullie dan?

greetz

Re: Van Windows naar MAc

gewoon ... photoshop CS5 voor Mac
    UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

Lightroom 3

Ik kan mij ergens een topic herinneren die ging of de licentie overdraagbaar is van PC naar MAC. Beste kun je hiervoor contact opnemen met Adobe ;-)

Comment

Photoshop CS5 voor MAC...superrrrr

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Omar121207 Bekijk bericht
            Heb op 1 ding niet gelet bij de aankoop van mijn nieuwe pc. Ik heb een Apple pc gekocht, en nu kan ik mij photoshop niet meer gebruiken. Is er een alternatief? Heeft iemand een Mac, zo ja welk fotobewerkingrpogramma gebruiken jullie dan?

greetz
            Gewoon uw licentie laten veranderen dacht ik.
            Ik ga ook binnenkort overstappen van pc naar iMac en dacht ergens gelezen te hebben dat je Adobe moet vragen om uw licentie te veranderen.

Oeps, had de post van Miriam niet gelezen.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Je kan ook Aperture 3 kopen in de App Store . 63 euro, peanuts voor een programma als Aperture . Véél waar voor weinig geld.
              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Als het op foto's aankomt gebruik ik alleen nog Aperture. In de workflow en eenvoud om de nodige aanpassingen aan foto's te maken slaat Aperture, photoshop gewoon aan dingelen.

Als je echter ook drukwerk maakt. Zoals flyers, banners, magazines, fotoboeken...
                Dan is Aperture daar veel te beperkt. Dan heb je de editeer mogelijkheden van PS nodig. Hier is PS heer en meester. Maar de tijd nodig om het te leren moet je wel in acht nemen. Gelukkig kan je veel tutorials op het net vinden.
                Tot sluitertijd, Dirk

Comment

twee weken geleden ben ik overgestapt van pc naar Mac en 'k heb er geen spijt van, 'k moest het al veel vroeger gedaan hebben. Mijn licentie voor PS was een studentenlicentie en die kon natuurlijk niet overgezet worden naar Mac, maar het was geen probleem om binnen hetzelfde schooljaar nogmaals dezelfde CS-suite (mac OS) te activeren.
                  Voor fotobewerking gebruik ik hoofdzakelijk lightroom 3 en dat pakket werkt op beide besturingssystemen, dus daarvoor moest ik niets doen.
                  Succes met je aankoop !

Comment

en wat is er nu zoveel beter aan die mac ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                      en wat is er nu zoveel beter aan die mac ?
                      Laat ons aub die discussie vermijden.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Gisteren beseft dat ik mijn 2 externe HD's naar FAT32 moet omzetten als ik binnenkort naar Mac ga. Dju Hoe kan dat op een veilige manier?

Comment

FAT32 is enkel interessant als je zowel van Windows als van Mac naar je externe HD wil schrijven en lezen.
                          Op zich is het herformatteren veilig, alleen moet je oppassen voor je gegevens!
                          Dus eerst gegevens 'overpompen', formatteren en gg terugplaatsen.
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Mac kan wel ntfs schijven lezen, maar er niets naar schrijven. Dit kan opgelost worden met een extra apt. Zie link.
                            Standaard kan Mac OS X op volumes (partities/harddisks) die zijn geformatteerd met het Windows NTFS bestandsstructuur alleen maar lezen. MacFuse in combinatie met NTFS-3G maakt het wel mogelijk om te kunnen lezen EN schijven op NTFS volumes.

Albert
                            Juniormember maar reeds van af 1952 met fotografie bezig. Nu een oud bakske LC1 en recent DP2.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                              FAT32 is enkel interessant als je zowel van Windows als van Mac naar je externe HD wil schrijven en lezen.
                              Gebruikt mac dan standaard geen fat32?

Comment

Working...
                              X