Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

afslanken met Photoshop?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• afslanken met Photoshop?

Hallo allemaal,

Ik ben voor een vriendin een poging aan het doen om een glamourfoto te maken. Niet zo erg dat ze er als plastiek uitziet maar toch een beetje retoucheren.

Nu vroeg ze ook of ik haar "buikrolletjes" niet kan wegwerken. Heeft iemand dit al ooit gedaan en kan die mij misschien ook eens uitleggen hoe ik dit zou moeten aanpakken? Ik wil het graag zelf leren.

alvast bedankt

jedi

Re: afslanken met Photoshop?

'Uitvloeien' lijkt me de aangewezen tool. (Filter menu)
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Hoi,

hierbij een bewerkte versie door mij.

Als hij bevalt leg ik het wel uit. (Anders hoeft het niet wel ?)

Comment

hieronder een link met de site van Perrush
        hier staat een tutorial waarbij alles stap voor stap staat uitgelegd ook het afslanken van je model

http://www.perrush.be/ps_glamour_retouching_01.html

mvg

Sven
        Sony Alpha A 350 - 18-70mm Sony Kitlens - Sigma 28-300mm F3.5-6.3 DG MACRO - Sony HVL-F42AM - GSS Screen Protector
        http://photograbber.blogspot.com/

Comment

ik zou er ook een paar plooien bijdoen met kloon-gereedschap
          dan zit het t-shirt wat losser

Comment

ik denk dat een combinatie van Sjonnie17 en ddavid de truck zou moeten doen
            de uitleg mag altijd gegeven worden, ik kan er altijd iets van bijleren!!!

@ photo grabber: merci voor de site ... ga ik zeker eens uittesten

Thanks voor jullie hulp!!!

jedi

Comment

In grote lijnen heb ik het volgende gedaan,het kan trouwens op diverse manieren dit is niet de enige juiste manier ofzo :

Selecteer de zijkanten van het buikgedeelte waar het t-shirt ophoudt en de arm begint
              om de beurt en plaats ze op aparte lagen.
              Ga op een van deze lagen staan en druk op ctrl + T om een free transform uit te voeren,verplaats hierbij het draaipunt bovenin de rechthoek en verschuif en draai de laag naar binnen toe.
              Doe dit voor beide kanten.Dan iedere laag nog wat bewerken met het liquify tool,weer kleine beetjes naar binnen toe drukken voor beide kanten van de buik.

Als dit klaar is dan zijn de nieuwe grenzen bepaald waar de buik ophoudt en de achtergrond begint.
              Op een nieuwe laag kun je dan een achtergrond gaan maken met het texturizerfilter die de oude buik op de achtergrond verhullen.

De armen kunnen met de clonestamp en healingbrush tool worden opgebouwd.Ook de nieuwe randen van de buik dienen 'geheald' te worden met het t-shirt.
              Als laatste ga je op de plekken waar dit nodig is dodge en burn toepassen zodat er geen tonal differences zijn.

Comment

Ik heb intussen al een poging gedaan met de link van Photo_Grabber. Hiermee heb ik toch al een behoorlijk resultaat behaald maar nu ga ik ook nog eens die van Sjonnie 17 proberen om te zien of het er dan nog beter uitziet

'k zal nog wel een paar uurtjes bezig zijn!

merci!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jedi Bekijk bericht
                  ik denk dat een combinatie van Sjonnie17 en ddavid de truck zou moeten doen
                  de uitleg mag altijd gegeven worden, ik kan er altijd iets van bijleren!!!

@ photo grabber: merci voor de site ... ga ik zeker eens uittesten

Thanks voor jullie hulp!!!

jedi
                  idd die combinatie van hen is
                  Ik zou toch ook sooo graag kunnen fotosoepen
                  Ferm gedaan van jullie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sjonnie17 Bekijk bericht
                    In grote lijnen heb ik het volgende gedaan,het kan trouwens op diverse manieren dit is niet de enige juiste manier ofzo :

Selecteer de zijkanten van het buikgedeelte waar het t-shirt ophoudt en de arm begint
                    om de beurt en plaats ze op aparte lagen.
                    Ga op een van deze lagen staan en druk op ctrl + T om een free transform uit te voeren,verplaats hierbij het draaipunt bovenin de rechthoek en verschuif en draai de laag naar binnen toe.
                    Doe dit voor beide kanten.Dan iedere laag nog wat bewerken met het liquify tool,weer kleine beetjes naar binnen toe drukken voor beide kanten van de buik.

Als dit klaar is dan zijn de nieuwe grenzen bepaald waar de buik ophoudt en de achtergrond begint.
                    Op een nieuwe laag kun je dan een achtergrond gaan maken met het texturizerfilter die de oude buik op de achtergrond verhullen.

De armen kunnen met de clonestamp en healingbrush tool worden opgebouwd.Ook de nieuwe randen van de buik dienen 'geheald' te worden met het t-shirt.
                    Als laatste ga je op de plekken waar dit nodig is dodge en burn toepassen zodat er geen tonal differences zijn.
                    Komplete beheersing van Photoshop. Dit heb je alweer eens bewezen.
                    Mvg, Pascal,Schoonspikke
                    Als je schiet..schiet dan raak!
                    500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                      Komplete beheersing van Photoshop. Dit heb je alweer eens bewezen.
                      idd fotoshop is wel duidelijk zijn ding
                      http://www.jvs-photography.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sjonnie17 Bekijk bericht
                        Ga op een van deze lagen staan...
                        ...zo raakte ik ook van mijn vetkussentjes vanaf .
                        Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                        Oók wandelen met GPS?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
                          'Uitvloeien' lijkt me de aangewezen tool. (Filter menu)
                          geweldig, nog iets bijgeleerd

leve google om ook heel veel BD in de resultaten te plaatsen
                          Website: http://www.svisimaging.be

Comment

denk dat ik de buikstreek had geselecteerd, in een nieuwe laag gezet had en vervolgens via de warp tool wat gemaakt had. (edit --> transform --> warp)
                            WillemClassensDesign: Mijn website
                            Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
                            Flitsers:HVL-F42AM;

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Photo_grabber Bekijk bericht
                              Is niets meer van te zien. Jammer.
                              Al doende leert men...

Flickr

Comment

Working...
                              X