Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke raw converter vor netbook?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welke raw converter vor netbook?

we hebben net een netbook aangeschaft om onze foto's op huwelijksreis te kunnen beoordelen en op te slaan zodat we niet zonder geheugen op onze cf-kaartjes vallen.
    Welk programma zouden jullie aanraden om RAW's toch te kunnen bekijken (bewerkingen hoeven er niet gedaan te worden, dat is voor thuis)? De RAW's zijn wel behoorlijk groot (5dm2).
    De netbook is voor zover mogelijk wel redelijk performant en heeft een naar netbook standaard goede grafische kaart.
    1gb ram, intel atom n550 dual core cpu, nvidia ion grafische kaart
    hartelijk dank
    (en ja, ik heb eerst de search module gebruikt , dus kom daar niet mee af )
    wat achter het glas staat is belangrijker dan het glas zelf

Re: welke raw converter vor netbook?

irfanview. gratis, goed en met de plug-ins kan je ook RAW bekijken.

Mvg,
    €*
    D5200 waarvan ik al een paar knopjes kan gebruiken

Comment

Foto's maken in RAW + JPEG dan bekijk je ter plekke gewoon de JPEGs. Je kan een kleine JPEG kiezen, scherm is ook klein, dan kost het niet veel kaart ruimte.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Voor Nikon kun je gratis op de site Nikonview downloaden.
        Ik weet niet bij Canon, maar normaal is er altijd wel een programma beschikbaar/bijgeleverd.
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Gewoon DPP mischien??
          "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door euro* Bekijk bericht
            irfanview. Gratis, goed en met de plug-ins kan je ook raw bekijken.

Mvg,
            €*
            +1
            :g
            dslr4dummies

Comment

DPP is ook gratis en tevens een foto browser EN is van canon zelf....
              "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

capture one 6 (c1 .6) is een van de snelste RAW-bewerkers op de markt en is van zeer hoge kwaliteit, stel weinig eisen aan PC. je hebt 2 versies een pro versie en een gewone versie, kwalitatief zijn beide gelijk, pro versie heeft meer mogelijkheden. Gewone versie heb je onder de 100€ dacht ik.
                Trial versie kun je een maand of zoiets uitproberen , zelfde geldt voor LR3.
                LR3 is ook zeer snel en biedt ook zeer goede kwaliteit, zeer goed om foto's te beheren, maar is niet echt goedkoop.

Comment

Persoonlijk gebuik ik Faststone, je hoeft het zelfs niet te installeren en vraagt weinig van de pc. Standaard kan je al RAW bekijken, zelfs in slideshow
                  d700 - d200 - d60 - 35/1.8 - 50/1.8 - 28-70/2.8 - 70-200/2.8 - 12-24/4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                    Gewoon DPP mischien??
                    DPP heeft minstens een resolutie van 1024*768 nodig en vermits vele netbooks maar een resolutie van 1200*600 (of 1024*600) hebben, lukt het zelfs niet om DPP te installeren.
                    Fotografie is leren kijken.
                    http://johanluyckx.weebly.com

Comment

Is de Canon Raw Codec 1.9.0 geen oplossing zou moeten samenwerken met Windows Live Photo Gallery.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gordianus Bekijk bericht
                        Persoonlijk gebuik ik Faststone, je hoeft het zelfs niet te installeren en vraagt weinig van de pc. Standaard kan je al RAW bekijken, zelfs in slideshow
                        Helemaal met eens.
                        Veel plezier op vakantie!

Comment

Faststone herkent CR2's dan misschien wel, maar toch niet die van mijn 5DII (de mobile toch niet).

EDIT: mmmh... bedacht me ineens dat je voor sommige apps de zipfile moet uitpakken willen ze werken. hier dus ook. Het werkt. En idd. nog snel ook (zelfs zonder half beeld en snelle verwerking in te stellen).
                          Last edited by Yourt; 21 juni 2011, 20:03.
                          Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                          www.musicinframe.be

Comment

Working...
                          X