Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's versturen met e-mail

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Foto's versturen met e-mail

Hallo,

Kan er iemand helpen hiermee ? Mijn foto's zijn in iphoto vb 2,6 MB
    Ik heb hier thuis geen printer en als ik ze wil doormailen om ze op een andere computer uit te printen, worden ze automatisch verkleind naar vb 126 kb. Ik kan ze dan niet mooi meer printen. Waarom worden ze op de e-mail automatisch verkleind ?

Alvast bedankt

Re: Foto's versturen met e-mail

je kan je foto's onverkleind versturen via

foto's opladen, e-mailadres invullen en versturen. Tot 2 GB
    Sony alpha 700, enkele objectieven, HVL-F58AM

Comment

is het niet makkelijker om ze op een usb stick te plaatsen en zo te transfereren ?
      Cheers, Ben

Comment

De afdrukken kun je so-wie-so niet per e-mail versturen, dus een usb stick opsturen of er na toe gaan en de afdrukken gelijk meenemen.

Diverse afdrukservices dhebben de mogelijkheid tot het uploaden van allerlei grote bestanden.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Doorsturen als .zip file is ook een mogelijkheid.
          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Als ik een foto doorstuur via e-mail, dan blijft die altijd even groot.
            Maar in onze fotoclub zijn er verschillende die hetzelfde probleem hebben als jij, hun foto's worden ook altijd verkleind.
            Hoe dat komt, dat weet ik niet. Het zal wel ergens iets met een bepaalde instelling te maken hebben, maar ik weet ook niet hoe je dat kan oplossen.
            Als de leden van onze fotoclub digitale fotobestanden naar mij moeten sturen, dan vraag ik of ze die via Wetransfer versturen om die problemen te vermijden, en dat werkt prima.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Waarschijnlijk werk je met windows live mail die er een "fotobericht" van maakt.

op linkje kan je hier meer info vinden.

Grtn,
              €*
              D5200 waarvan ik al een paar knopjes kan gebruiken

Comment

Ik neem aan dat, als je met iPhoto werkt, je ook met het mail programma van Apple werkt, niet met Windows Live Mail.

Je kunt vanuit iPhoto rechtstreeks doormailen, maar dat doe ik enkel als ik wil verkleinen. Als ik de originele afbeeldingen wil doorsturen (ik moet wel opletten, want de JPGs van mijn 7D zijn behoorlijk zwaar; eigenlijk al te zwaar voor de mail), zal ik ze eerst uit iPhoto exporteren, en dan aan de mail "hangen" als bijvoegsel.
                Maar ook daar moet je ervoor zorgen dat Mail je bestanden niet verkleint. Helemaal onderaan rechts van je mailbericht zie je het volgende staan:

Zorg er natuurlijk voor dat "Werkelijke grootte" geselecteerd is en niet een of andere verkleining.
                Als je meerdere bestanden wilt doorsturen, doe je er toch best aan een andere verzendingsmethode te gebruiken: USB stick, CDRom, of digitaal via een dienst als YouSendIt of SendSpace, maar die suggesties zijn boven reeds gedaan.
                Ik maak enkel deze post, omdat het bij mij ook even duurde eer ik besefte dat foto's zonder mijn 'toestemming' werden verkleind door het Mail programma, tot ik dat popupveldje onderaan het mailbericht vond.
                Last edited by LesC; 7 mei 2011, 10:10. Reden: r
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.4.1) - iPhone XR (iOS 18.4.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.4.1)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  Ik neem aan dat, als je met iPhoto werkt, je ook met het mail programma van Apple werkt, niet met Windows Live Mail.
                  ../..
                  blijkbaar overgelezen
                  D5200 waarvan ik al een paar knopjes kan gebruiken

Comment

Nu het kan, hoor... want als ik het goed begrepen heb is Windows Live Mail een webmail (zoals Hotmail, niet?). En dat kun je natuurlijk evengoed vanaf je Macje doen. Apple of Mac worden nergens vermeld, maar iPhoto draait alleen maar op Mac, dus... En ik vermoed dat de TS met het Mail programma van Mac werkte.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.4.1) - iPhone XR (iOS 18.4.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.4.1)

Comment

Als je de foto via iPhoto verstuurt, dan ook kan je onderaan rechts de grootte van de foto instellen. Default staat dit op geoptimaliseerd. Maar dat is optimaal om te versturen en te bekijken op een scherm. Maar je kan dit ook op "werkelijke grootte" zetten. Dan worden de foto's in maximale resolutie ingestoken.
                      Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Persoonlijk gebruik ik de link iPhoto>Mail typisch om een reeks verkleinde foto's rechtstreeks aan m'n correspondent door te sturen. Maar het is wel goed om te weten dat je ook daar over datzelfde popup-veldje (grootte) beschikt!

Comment

Behalve werkelijke grootte is het natuurlijk minstens even belangrijk dat de kleuren exact doorgestuurd worden.
                          Ik heb dit reeds aangekaart maar er kwam geen enkele reactie...

Zie hier http://bit.ly/ijRJGI

Met sainlambert hier op BD daarover gemaild en hij bracht de oplossing nl.in plaats van Windows Live Mail gebruik ik nu Thunderbird(uit de stal van Mozilla Firefox)om foto's te mailen.Hoe het bij de ontvanger zit hangt natuurlijk van zijn email programma af.
                          Indien de ontvanger Thunderbird gebruikt zal dat wel lukken,en het email programma van de Mac zal ook wel de kleurruimte respecteren denk ik.Wanneer ik voor foto's verstuurd met Thunderbird de viewer in Windows 7 gebruik is het ook ok.
                          De grootte zou ik nog moeten uittesten.

Opmerking voor Thunderbird:dit programma gebruikt in automatisch aanmaken van accounts IMAP en dat geeft problemen;best is accounts volledig manueel aanmaken en POP gebruiken.
                          Een account verwijderen hebben ze bij Thunderbird ook goed verstopt...
                          Flickr PBase
                          Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

Comment

Working...
                          X